manege Lisiduna

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zonnestraal2
Berichten: 1463
Geregistreerd: 28-10-06

manege Lisiduna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 22:05

ik wil graag een buitenrit maken vanuit Manege Lisiduna.
wie heeft hier ervaringen mee? wie heeft wel eens een buitenrit gemaakt bij manege Lisiduna?

ikke

Berichten: 37729
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: manege Lisiduna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 22:53

ruiter1992 schreef:
ik wil graag een buitenrit maken vanuit Manege Lisiduna.
wie heeft hier ervaringen mee? wie heeft wel eens een buitenrit gemaakt bij manege Lisiduna?

Ja, wel eens....... 20 jaar geleden of zoiets, dus daar heb je niet echt wat aan Haha!
Maarre, gewoon doen als je daar zin in hebt. Als het niks is, weet je dat ook weer. Soms moet je niet afgaan op wat anderen zeggen, maar het gewoon zelf ervaren.

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: manege Lisiduna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 14:30

Ja het is erg leuk om daar een strandrit te maken!! Moet je wel ervaring hebben uiteraard, anders kan je beter een bosrit nemen!

_bloempje_
Berichten: 1530
Geregistreerd: 03-02-06

Re: manege Lisiduna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 14:32

ik heb daar strandrit gemaakt was wel opzich wel leuk.

Aleen bij mij was ongelukje gebeurd Bloos

_bloempje_
Berichten: 1530
Geregistreerd: 03-02-06

Re: manege Lisiduna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 14:38

Ik zal even vertellen wat er was gebeurd. ik zat op een super leuk hafje. Beesie was al de hele tijd aan het dribellen en gin super hard op het strand haha was echt een leukerd.

Maar toen op de trugweg gleed mijn zadel ineens achteruit....dus voordat ik besefte wat er gebeurde had die zijn bit al vast met zen hoofd naar beneden en kon ik dus niks meer doen. En met een half los zadel blijf je niet zitten als je keihard gaat.... dus ik viel klapte keihard op me stuitje en het schoot me in me rug. Daar zat ik dan in de zee op het naaktstrand Clown

Gelukkig is het beesie weer gevangen die is zich ook rotgeschrokken, owja ik kon er niks aan doen singelstoten waren afgebroken. Maar heb er hellaas wel lange tijd last van gehad...

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: manege Lisiduna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:43

Zo das niet zo'n leuk verhaal dan he! Weet je nog hoe die Haf heet?

_bloempje_
Berichten: 1530
Geregistreerd: 03-02-06

Re: manege Lisiduna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:57

ehm kan er op dit moment even niet zo gauw opkomen. Was in elk geval een klein hafje wel stevig gebouwd opzich.....Aan het beesie lag het zeker niet als ik er weer een strandrit zou gaan maken, zou m'n voorkeur weer naar die gaan!

(stom dat ik het niet meer weet, maar ik keek net op de site naar de haffies denk dat het Sterlie was. Ik weet natuurlijk niet of alle pony's op de site staan,ze staat in elk geval in zo'n containerstal naast nog een hafje! )

zonnestraal2
Berichten: 1463
Geregistreerd: 28-10-06

Re: manege Lisiduna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 22:44

wat wordt er van je verwacht als je met de strandrit meegaat?

sidneey

Berichten: 2399
Geregistreerd: 20-07-05

Re: manege Lisiduna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:27

heey, je zou pirelli_girl hier op bokt eens kunnen pb'n ze heeft daar een paar maanden stage gelopen en werkt daar zomers als begeleider bij zowel bos als strandritten.
Voor een strandrit moet je niet bang zijn om hard te gaan en je moet dus aardig ervaren zijn want die paarden gaan gewoon keihard op het strand. En je kunt ze toch niet tegen houden, dus gewoon laten gaan en genieten!!
Lachen

_bloempje_
Berichten: 1530
Geregistreerd: 03-02-06

Re: manege Lisiduna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 23:19

Ik sluit me aan bij sidneey en het is echt leuk! Heerlijk als je zo hard gaat Haha!

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Re: manege Lisiduna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 23:21

Ik ben er geloof ik in 1998 op ponykamp geweest met onze ponyclub. Welliswaar met mijn eigen fjord maar vond het er geweldig! Wilde er altijd graag nog een keer heen maar de pony wordt er te oud voor.... Helaas!

ano0uk
Berichten: 393
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: manege Lisiduna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 23:23

Je kunt ook bij manege Grol een strandrit maken Knipoog
Persoonlijk vind ik dat een betere manege,
en de strandritten zijn daar heel leuk.
Je hebt ook 2-, 3- en 6uurs ritten, de 6uurs rit is zeker aan te raden Ja

Sash

Berichten: 2004
Geregistreerd: 07-02-05
Woonplaats: Goes

Re: manege Lisiduna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 23:30

Manege lisiduna is onlangs van eigenaar verandert en heet naar mijn weten nu lisidina. de ervaringen zijn waarschijnlijk nog bij de oude eigenaar. ik vond grol persoonlijk ook een betere manege maar ik heb geen idee hoe lisidina nu is... wel is het een mooie omgeving (ik woon daar) mooi strand, mooi bos.

ano0uk
Berichten: 393
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: manege Lisiduna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 23:33

Sash schreef:
De ervaringen zijn waarschijnlijk nog bij de oude eigenaar. ik vond grol persoonlijk ook een betere manege maar ik heb geen idee hoe lisidina nu is... wel is het een mooie omgeving (ik woon daar) mooi strand, mooi bos.

Nee ik ben er ook een paar keer geweest toen de nieuwe eigenaar er al was Knipoog
Is inderdaad wel een hele mooie omgeving daar met dat bos.

Sash

Berichten: 2004
Geregistreerd: 07-02-05
Woonplaats: Goes

Re: manege Lisiduna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 23:34

ok Lachen ik ken het niet goed. heb erg veel slechte verhalen gehoord maar nog niets over de nieuwe eigenaar... ken ook niemand die daar rijd.

_bloempje_
Berichten: 1530
Geregistreerd: 03-02-06

Re: manege Lisiduna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:55

Veel slechte verhalen Sash zoals?

Ik heb ook bij grol stradrit gemaakt, was super en zou ik sneller weer doen maar dat komt doordat bij lisiduna een ongelukje heb gehad!

Sash

Berichten: 2004
Geregistreerd: 07-02-05
Woonplaats: Goes

Re: manege Lisiduna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:21

slecht verzorgde paarden, vieze stallen... ik zeg niet dat ik dit allemaal geloof want ik heb het niet met eigen ogen gezien...

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: manege Lisiduna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 13:30

Ik ben er al dik een jaar niet meer geweest, dus weet niet hoe het nu is sinds de nieuwe eigenaar.

Toen ik er een aantal jaar voor het eerst kwam, toen stonden een aantal paarden in van die stands, dat vond ik wel zielig want ze konden bijna niet bewegen, maar de laatste keren dat ik ben geweest was dat allemaal er niet meer en ik vond het er wel goed uitzien!

_bloempje_
Berichten: 1530
Geregistreerd: 03-02-06

Re: manege Lisiduna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:45

Owkeej ik begrijp het. Ik heb het pas gezien toen er een binnenstal was en containerstallen. Zou best kunnen wat jij zegt!

veerledec

Berichten: 6705
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: manege Lisiduna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:49

Wij zijn er afgelopen oktober geweest met onze vereniging voor een weekendje, en je kan er echt een geweldige rit maken! Het ging hard maar was wel vertrouwd. Onze beginners hebben inderdaad een ontspannend bosritje gemaakt.
De omgeving en de rit is gewoon heel mooi en afwisselend. De paarden zijn nog ongeveer dezelfde als bij de oude eigenaar geloof ik. Drie jaar geleden zijn we er ook een keer een rit gaan maken, en toen was de begeleiding etc inderdaad een stuk minder dan nu.
Het is ons al met al prima bevallen.

Dreeke

Berichten: 2436
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Wolphaartsdijk (Zeeland)

Re: manege Lisiduna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:59

Manege Lisiduna.... kan er een boek over schrijven, kwam er vroeger heel veel (lees 10 jaar gelden)
en ben er laatst nog met mn vriendin een strandrit wezen maken omdat mijn paard met een peesblessure
stond.
Er is in de jaren nog niet veel veranderd, paarden staan opgezadeld en wel klaar, kom je terug van het
rijden blijkt dat het paard zn rug open ligt, oude zadels en hoofdstellen, daardoor zijn al heel wat ongelukken
gebeurd, ook toen ik voor het laatst ging, er was een singel gebroken en het paard was er vandoor gevlogen,
ruiter kwam er met een hersenschudding vanaf.

Deze manege is alleen berust op winst en koopt ook veel paarden op van de slacht zodat ze toch nog wat
geld voor de manege kunnen verdienen, zeker in het hoogseizoen. Sommige paarden durf je gewoon bijna niet op te stappen....
Nee ik vind het geen goede manege, je kan er schitterend rijden in de omgeving maar dan zou ik
voor Manege Grol kiezen in Renesse dat is een drop verderop, daar is alles stukken beter geregeld Ja

zonnestraal2
Berichten: 1463
Geregistreerd: 28-10-06

Re: manege Lisiduna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 16:22

weet iemand hoe het daar nu is? nu die oude eigenaar vertrokken is en nu er daar een nieuwe eigenaar is gekomen? ik hoor alleen maar slechte verhalen, over 1 jaar of langer geleden. maar wie weet hoe het daar NU is??? nu er een nieuwe eigenaar is?

_bloempje_
Berichten: 1530
Geregistreerd: 03-02-06

Re: manege Lisiduna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 18:08

Ik ben daar in de zomervakantie geweest, niet de luxte stallen maar het zag er wel netjes uit.
Ik weet verder neit hoe het zit met al die verhalen...maar ik heb daar een hele smak gemaakt en als ik er weer aan denk, ga ik daar niet meer heen.
Het werd overigends wel netjes opgelost Knipoog

Het groepje waar ik mee was is wel nog een keer gegaan en toen was er een klein meisje op een klein monster gezet ihihihhi maarja zij viel er dus hellaas ook af.... Ach gut

Het is denk ik op zich best een leuke manege ik kan voor derest je niet meer vertellen naast mijn val ervaring dan Knipoog
Groll tsjaa daar heb ik tot nut toe alleen maar leuke buitenritten gemaakt, dat is mischien voor jouw ook een leuke optie!

mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Re: manege Lisiduna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:08

Als je alleen maar komt voor een buitenrit over het strand en door het bos, is Lisidina(zo heet t nu)een prima plek, leuker rijden dan bij Grol in Renesse.
Ik kom op beide maneges en qua rijden binnen/lessen moet je op Grol zijn, voor de mooie ritten op Lisidina, omdat je bij Grol geen bos hebt en het een poos duurt voordat je op het strand bent.
Op Grol staan er sommige in stands, bij Lisidina in boxen, de verzorging is wel beter als vroeger, maar kan zeker beter, maar dat ligt niet aan de huidige eigenaar/zetbaas, maar aan de situatie(heel verhaal, begin ik niet aan)

_bloempje_
Berichten: 1530
Geregistreerd: 03-02-06

Re: manege Lisiduna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 21:06

Keej, nou jij kan het toch het beste vergelijken als je bij beide echt komt, je hebt trouwens wel een goed punt dat je bij grol al gelijk bijna in bossen zit Ja

Toch ben ik benieuwd wat er dan voor situatie is? Mischien gaat het met niks aan dan begrijp ik dat Knipoog