Ruitervakantie buitenland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joozz

Ruitervakantie buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 15:55

Hoi

Wij zijn van plan om aankomend voorjaar een ruitervakantie in het buitenland te boeken. Heb al even gekeken bij Time-out en Trailfinders, maar er is zoveel te bereizen dat ik benieuwd ben naar jullie ervaringen. We willen iig wel binnen Europa blijven. Wat is leuk, wat zijn de nadelen, tips, leuke adressen, kosten enz. enz.

Alvast bedankt!

Suomi

Re: Ruitervakantie buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:38

Via trailfinders hebben wij toen een ruitervakantie naar Ierland geboekt

De ruitervakantie in Ierland (zie http://www.horse-holiday-farm.com/) was echt ge-wel-dig! Super mooie, gevarieerde natuur; vriendelijke mensen; goede paarden die prima verzorgd worden; goed tuig etc.
Wij hadden gekozen voor de riding by the sea vakantie waarbij je iedere dag vanaf de 'farm' dagtochten maakt al dan niet onder begeleiding van een gids (afhankelijk van je rijervaring en of je zelf het liefst met of zonder gids wilt rijden), maar je kunt er ook trektochten maken zonder begeleiding.
De ruitervakantie was vrij prijzig, maar het was zeker de moeite waard. Ik zou zo weer terug willen!! Ja

Ons vakantieadres was echt super: hele goede paarden, zowel beginnerspaarden als paarden voor gevorderden, maar wel allemaal in uitstekende conditie en braaf.
's ochtends werden de paarden die moesten rijden uit de wei gehaald, gevoerd, gepoetst, opgezadeld en werd er een dagtocht mee gemaakt. Na het rijden werden ze afgespoten, even op stal gezet zodat ze daar konden eten en na het eten gingen ze weer de wei op. Ze hadden allemaal speciaal gemaakt tuig. En na zo'n week kregen ze 'vakantie', dan kregen ze een weekje rust in een andere wei, namelijk de wei waar een cross country parcours is.

Wij reden trouwens op Irish Hunters, prettige paarden.

Als je meer info wilt hebben dan mag je me gerust een pb sturen. En er is ook een heel Ierland-topic bij Bokt Internationaal met allemaal info over (ruiter)vakanties en ervaringen en foto's..

Het Ierland-topic

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:46

Ben net terug van een vakantie in Andalusië, was erg leuk en heerlijk weer. Paarden prima en acomodatie simpel, eten met de pot mee, alleen wel de maaltijden met alle andere gasten in een aparte ruimte. Het was er erg duits al waren er ook wel andere nationaliteiten, we hebben echt genoten en de ritten waren ruig en soms erg spannend. Ook waren er wat simpelere routes en was de rit soms minder spannend. Wij hadden het volle programma en dus 35 uur gemaakt in 6 dagen en meer dan 250km gereden. We waren versleten en helemaal afgetraind. Kijk anders ff op www.rancho-la-paz.de ook is de reis te boeken via Time Out en dan is het andalusië verkennen op een andalusiër. Wij gaan volgend jaar weer....alleen weten we nog niet waar heen.

wezentjeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:59

http://www.xplore360.com/hippotrek/

Ben heel tevreden over hippo-trek, ze hebben een ruim aanbod en het is vrijwel altijd goed georganiseerd.. op deze site staat ongeveer wat er in hun brochure te vinden is (al oogt de brochure wel mooier in het echt)

het aanbod dat ze hebben gaat echt van back to basics (slapen onder de blote sterrenhemel) tot logeren in een prachtige ranch.

persoonlijk heb ik al FRANKRIJK - PAYS CATHARE gedaan en ijsland.. twee heel verschillende programma's..

veel plezier!

iilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 12:49

Hier neem ik even een abbo op Lachen Wil namelijk ook graag een trektocht maken in het buitenland. Ik heb alleen gehoord dat Five Sains (http://www.fivesaints.com) in Wales heel leuk is. Lachen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:47

polkaPONY schreef:
Hier neem ik even een abbo op Lachen Wil namelijk ook graag een trektocht maken in het buitenland. Ik heb alleen gehoord dat Five Sains (http://www.fivesaints.com) in Wales heel leuk is. Lachen

Van mij dan zeker, want volgens mij ben ik de enigste Bokker die daar ooit geweest is (c.q. die de routebeschrijving kon lezen....)
Misschien zit die trektocht bij Nikky en Oz voor volgend jaar in de planning, anders in 2008. Eerder kan ik jullie dus niet uit eigen ervaring vertellen hoe goed die is (dat de rest goed is, weet ik al jaaaaren Haha! )

iilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:14

Ik denk het dan Ja heb het iig hier ergens op bokt gelezen van iemand die er stage heeft gelopen (ben jij dat?). Het ziet er ook onwijs leuk uit op de site

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:24

polkaPONY schreef:
Ik denk het dan Ja heb het iig hier ergens op bokt gelezen van iemand die er stage heeft gelopen (ben jij dat?). Het ziet er ook onwijs leuk uit op de site

Nope, ik ben daar een aantal keren op vakantie geweest en dat is elke keer weer een genoegen om daar te komen.

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:52

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 10:40

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 23:31

Ik ben op ijsland geweest heb er de landmannalaugar tour gedaan met www.eldhestar.is . Prachtige natuur, je hebt een kudde van 50 loslopende paarden mee, het wordt er niet donker snachts, machtig machtig.
Voor info mag je gerust pb'en.
Oja ook wij hebben erg veel kilometers gemaakt, was 7 dagen rijden, meestal de hele dag en je wisselt regelmatig van paard.
Door de kudde ligt het tempo vrij hoog, een stapje zit er sowieso nooit in. Om even te rusten moet je de hele kudde opsluiten in een touwtje en even halt houden zeg maar Lachen

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 18:40

Poehee schreef:
Ben net terug van een vakantie in Andalusië, was erg leuk en heerlijk weer. Paarden prima en acomodatie simpel, eten met de pot mee, alleen wel de maaltijden met alle andere gasten in een aparte ruimte. Het was er erg duits al waren er ook wel andere nationaliteiten, we hebben echt genoten en de ritten waren ruig en soms erg spannend. Ook waren er wat simpelere routes en was de rit soms minder spannend. Wij hadden het volle programma en dus 35 uur gemaakt in 6 dagen en meer dan 250km gereden. We waren versleten en helemaal afgetraind. Kijk anders ff op www.rancho-la-paz.de ook is de reis te boeken via Time Out en dan is het andalusië verkennen op een andalusiër. Wij gaan volgend jaar weer....alleen weten we nog niet waar heen.

Hier ben ik vorig jaar geweest, via Time-Out en het was echt geweldig. Ben in mijn eentje geweest, maar heb me prima vermaakt. Erg leuk om een keer op Andalusiërs te rijden. Als ik niet al twee paarden had, dan wist ik het wel wat voor paard ik zou willen....

CHIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 23:50

Ben nu 2x in de Ardennen geweest bij Stal Hoursinne en vond dit erg geslaagd (www.paardrijden-in-de-ardennen.be). Ze organiseren de ritten hier naar wat de klant wil (aantal uren per dag rijden, wat voor routes enzo) en ze gaan erg goed met hun paarden om. Ze hebben de instelling dat het zowel voor paard als voor ruiter plezierig moet zijn om te rijden.

Connemera wil ik trouwens zeker nog een keer doen! En binnenkort ook naar Polen, schijnt ook erg mooi te zijn om te rijden Haha!

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 23:33

Ik heb dit jaar 6 maanden gewerkt bij Domaine des Garennes. (bij trailfinders trektochten dordogne frankrijk) een gezellig bedrijf met hele lieve paarden. geweldig eten en een hele leuke familiaire sfeer. de omgeving is schitterend. omdat de grond vrij stenig en hard is is het wel veel stappen en kleine stukken galoperen en draven. soms is er wel een race veldje. ze organiseren sterritten waarbij je iedere dag weer thuis komt en trails waarbij je een aantal dagen van hotel naar hotel gaat. kijk anders even op de site. www.domainedesgarennes.com. (direct boeken is natuurlijk goedkoper...)

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:35

poes schreef:
Ik ben op ijsland geweest heb er de landmannalaugar tour gedaan met www.eldhestar.is . Prachtige natuur, je hebt een kudde van 50 loslopende paarden mee, het wordt er niet donker snachts, machtig machtig.
Voor info mag je gerust pb'en.
Oja ook wij hebben erg veel kilometers gemaakt, was 7 dagen rijden, meestal de hele dag en je wisselt regelmatig van paard.
Door de kudde ligt het tempo vrij hoog, een stapje zit er sowieso nooit in. Om even te rusten moet je de hele kudde opsluiten in een touwtje en even halt houden zeg maar Lachen

Ik heb vorig jaar een soortgelijke tour gedaan, maar dan in het noorden van IJsland bij Polar Hestar (www.polarhestar.is). SUPER!
Vorig jaar ben ik nogmaals terug geweest, toen heb ik een veel rustigere tour gedaan met minder uren en een rustig tempo. Heel anders, maar ook geweldig. Ik heb een bloedhekel aan kou en wind, maar op IJsland maakt het me allemaal niet uit. Wat aan land!
Het is niet goedkoop, maar het is het driedubbel waard.
Ook mij mag je natuurlijk pb'en voor meer info, en in mijn profiel staat enkele foto's van vorig jaar.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 22:34

Bij ons was het niet zo koud, eigenlijk, naar ijslandse normen, machtig weer gehad. Wel de laatste dag van de tocht water gieten, met bakken uit de hemel, zag niet eens meer waar ik heen ging. Maar ook dat was een ervaring Haha!
En idd, niets zoals ijsland, de natuur is er onvergelijkbaar met de rest van europa...

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:29

Ja ik overdrijf ook eigenlijk wel een beetje. Toen we in de zomer waren was het super weer. De eerste dag regen, maar alle andere dagen graad of 15 met een zonnetje. De eeuwige wind maakt het alleen soms koud.
In september was het wel wat kouder uiteraard, en harde wind maar nog steeds niet veel kouder dan Nederland in het najaar.
Ik zit erover te denken om een keer in het voor of najaar te gaan werken op de stal, dan ligt er een pak sneeuw en is het wél echt koud..

yupyup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:13

Ik ga met mijn vader naar Ierland .. het adres weten we nog niet maar ik zou als ik jou was ff rondkijken je voelt je namelijk net een ridder daar Lachen ook is Zeeland gaaf dan moet je maar even kijken waar ook .. je kunt bijv. weekend ritten maken van elke dag 5 uur echt super Knipoog

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 10:37

Wat een leuke reacties allemaal. Ik ben één van de meisjes die met Joozz meegaat in het voorjaar en ik moet zeggen dat hier hele goede ideeen tussen staan.
@ Yupyup: waar ga jij heen in Ierland?

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 10:44

Ben een paar jaar terug in portugal in de alentejo geweest.
Wordt nu aangeboden bij trailfinders als de kust van de lusitano's. Maar toen ik ben geweest was die nog via Time-Out.

Heel erg goed bevallen.

yupyup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:18

hmm ik weet nog niet waar we precies heen gaan sorry Knipoog

yupyup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:19

Ik ga ook vaak naar Oostenrijk om daar te rijden.. Reiterhof Strasserwird.. ik weet niet of je het zo schrijf precies.. maar het is echt super gaaf.. je hebt alleen wel het nadeel dat je met de gevorderde ritten buiten in de bergen persee op een haflinger moet dus ik weet niet of je dat leuk vind maar ik hou wel van haflingers Lachen

Quattro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:45

IK ben zelf een aantal keren naar de Pyreneen geweest samen met mijn vader. Zeker een aanrader! Ja
Ze maken verschillende trektochten. En bij de Pyreneen denk je eigenlijk gelijk aan bergen maar het landschap is heel afwisselend. Mooie hoogvlaktes, in het dal door allerlei gemoedelijke dorpjes heen rijden, soms klim je met de paarden tot wel 2400 meter. Het uitzicht is echt geweldig!!!! Dan rijd je over kale vlaktes en dan weer door een dicht bos. Ze hebben ook een tocht die vanuit de bergen naar de zee gaat. Ook erg gaaf!!! Wij hebben het altijd erg naar ons zin gehad. Ze hebben leuke paarden, een mengelmoes van van alles; vaak kruisingen met arabier en appaloosa. En het eten is er heerlijk vooral als je van bourgondisch eten houdt. De Fransen kunnen lang tafelen, wijntje erbij. Puur genieten. Haha!
Site is www.equi-sud.nl

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:48

www.ranch.nl trail rijden in frankrijk, moet super leuk zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 22:53

LiSSy schreef:
www.ranch.nl trail rijden in frankrijk, moet super leuk zijn!

Is heel leuk , met hoofdletters LEUK.
SUper relaxed allemaal daar, leuke paarden, mensen en omgeving!