Paarden 4 daagse waar en wanneer

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jester

Paarden 4 daagse waar en wanneer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 14:54

Vorige week hebben we de paarden 4 daagse in Zorgvlied (Drente/Friesland) gereden met onze eigen paarden. We hebben een fantastische tijd gehad in een prachtige omgeving. De 4 daagse was uitstekend georganiseerd!!! OK dan! De route was prima bewegwijzerd en je kon starten tussen 12.00 en 16.00 uur. We reden dus op eigen gelegenheid en in ons eigen tempo. De tochten waren gemiddeld 25 km per dag, 4 aan een gesloten dagen.
We hebben dus de smaak te pakken en willen dit vaker doen. Wie weet wanneer/waar er dit soort evenementen plaatsvinden en hoe in te schrijven. Voor de 4 daagse 2007 in Epe is het al heel lastig om mee te kunnen rijden (gebeurt bij loting), maar er zullen vast wel meer van dit soort evenementen gehouden worden. Mag ook een 2 daagse of 3 daagse zijn.

Groetjes,

Monique

XxSultanxX

Re: Paarden 4 daagse waar en wanneer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:58

dat zou ik ook wel willen weten Lachen
lijkt me vet leuk om een keer mee te doen.
is dat altijd in een vakantie of ook gewoon als we naar school moeten??

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:11

ik had me ook ingeschreven voor epe maar ja loting is moeilijk door te komen en ik ga niet alleen rijden dus is de vraag of me vriendin er dan ook door zou komen..
ik zoek ook een leuke 4 daagse..(mindere dagen is ook goed)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:26

Hoi,
Ik heb ook meegedaan in Zorgvlied
zie http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=658433&start=0&st=0&sk=t&sd=a
Dwingeloo heeft ook een vierdaagse die ook wat minder masaal is dan Epe. Deze is volgens mij ergens in het voorjaar (juni/juli?)
Ik vond deze vierdaagse ook geweldig en ben ermee besmet geloof ik. De organisatie en het weer hebben daar ook in meegeteld natuurlijk. Krijg ook mendurance kriebels erdoor. Op de laatste dag hebben wij vrij snel gereden om te kijken hoe de conditie nog was en dit ging toen zelfs nog prima (met een gemotiveerd span die aangaf er nog echt zin in te hebben)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:29

Waar rij jij mee? Ik heb de laatse dag op de stop nog wat andere paarden op de foto gezet. Ik weet niet of we elkaar op die stop hebben gezien.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 19:12

ik heb zelf mee gedaan in dwingeloo. Was een leuke 4 daagse, het is nog redelijk kleinschalig maar wel super gezellig! Alles is heel goed geregeld, en de tochten zijn super. De omgeving is echt schitterend.
Ik ben alleen even vergeten welke datum het is...

EP4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 11:00

Er zijn niet zo heel veel van dit soort evenementen.
Voor zover ik weet kun je terrecht bij:

Eper Paardenvierdaage, 12 t/m 15 juni 2007.
Inschrijving zal dit keer voor het eerst met een loting gaan. Het is dan inderdaad een gok of je er als nieuweling dan bij kunt zijn, maar dit is toch beter dan dat je maar moet zien dat je binnen enkele uurtjes na openstelling van de inschrijving jezelf kunt aanmelden (toch??) Verward
Zie www.paardenvierdaagse.nl

Twentse Hippisch Meerdaagse in Markelo
Jaarlijks op de vrijdag/zaterdag/zondag na Hemelvaart (3 dagen dus) Er is geen website van, maar inlichtingen kun je krijgen via hippischemeerdaagse@hotmail.com

Drentse Paardrij 4-daagse in Dwingelo 11 t/m 14 juli 2007
Informatie over deze vierdaagse is te vinden op www.stalvos.nl

Hotra Hippische Avondvierdaagse in Holten/Rijssen
De Oosterhoffruiters uit Rijssen organiseren jaarlijks op en rondom de Holterberg een schitterende "Hippische Avondvierdaagse". Dit jaar heeft men een jaartje overgeslagen, maar men is voornemens om volgend jaar de achtste editie te laten plaatsvinden. Zie www.oosterhoffruiters.nl

Paardenvierdaagse Woold in Winterswijk
Begin juli organiseert "De Aangespannen Rijders Woold" hun paardenvierdaagse in de omgeving van Winterswijk. E.e.a. wordt aangekondigd via www.winterswijk.org

Aangespannen 4-daagse Etten-Leur
"De Recreatiemenners Etten-Leur" houden jaarlijks een aangespannen 4-daagse, meestal eind juli/begin augustus. Hiervan is ook geen website, maar info kun je opvragen via e-mailadres: recreatiemenners@12move.nl

Paardenvierdaagse Zorgvlied
Deze is al ter sprake geweest, de jongste telg onder de "meerdaagses". Conform het concept van de Eper Paardenvierdaagse kon in september door het Drents Friese Wold worden gereden. De tweede editie zal plaatsvinden van 18 t/m 21 september 2007. Alle informatie hiervan is te vinden op www.paardenvierdaagse-drenthe.nl

Lijkt me dat je hieruit wel een keuze zou moeten kunnen maken Haha!
Maaruhh, ik zou toch voor Epe gaan. Het zal tenslotte niet voor niets zijn dat je daar zo moeilijk tussenkomt Knipoog Cool

Jester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 08:32

Hartelijk dank voor je info. We hebben al voor ingeschreven voor Epe, maar als dat niet lukt hebben we in ieder geval nog alternatieven.

Groetjes,

Monique

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 08:57

winterswijk = hartstikke leuk! Afgelopen keer voor het eerst meegedaan en als je sommige paardentrutten gewoon negeert en beetje op eigen gelegenheid gaat, is het hartstikke leuk! Ja

Aangespannen en onder het zadel gaan in tegengestelde richting, dus je hebt weinig last van elkaar.
Je hoeft je voor Winterswijk maar paar dagen van te voren op te geven, vaak is er nog plaats genoeg om mee te kunnen doen. Kost volgens mij 5 euro, dan mag je 4 dgn meerijden. Bijzonder mooie routes worden uitgezet. Je start 's avonds tussen 18.00 en 20.00 uur (ivm hitte juni/juli is dat zeker geen straf) en je moet voor het donker binnen zijn. Ook ritten van ong 25 km.
Zie foto's in mijn profiel.

Jester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 15:48

Ik zal de data zeker in de gaten houden. Als het te combineren is met werk (in dit geval vrij krijgen), zullen we zeker diverse meerdaagse gaan meerijden.

We verheugen ons op volgend jaar (we hadden er geen idee van dat dit zo leuk is en dat Nederland zo mooi is).

Groetjes,

Monique

EP4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:41

De routes zijn bij alle genoemde meerdaagses meer dan de moeite waard. Iedere regio heeft zijn eigen charme en bij alle evenementen wordt langs de mooiste plekjes en door de leukste paadjes gereden.

Hoewel de naam soms anders doet vermoeden, kan je bij alle meerdaagses zowel als ruiter als menner meedoen.

Vanuit Epe ken ik veel deelnemers die ik bij één of meer van de andere evenementen teruggezien heb. Je kunt dus best wel spreken van een 'vaste kern'.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:55

Hahaha, de harde kern van de vierdaagse
Ik heb wel mensen gesproken die ook Epe rijden maar die vonden Zorgvlied erg zwaar

EP4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 18:22

Ik heb zelf twee routes in Zorgvlied gereden, maar die waren absoluut niet zwaarder dan we in Epe gewend zijn. Alleen het stukje "Kale Duinen", ja dat is wel zwaar om met je kar door het klapzand te raggen.

Holten is ook vergelijkbaar. Routes zijn daar ook tussen de 20 en 25 km, maar daar heb je wel te maken met flinke hoogteverschillen die je moet overbruggen. Met soms lekkere smalle slingerpaadjes!!

In Markelo zijn de routes langer. Volgens mij 30km of zelfs meer. Voor menners is daar wat meer verharde weg, voor ruiters zijn volop zandpaden en brede bermen, dus al met al ook niet zwaarder.

De overigen ken ik niet zo qua zwaarte van de routes.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:23

De vierdaagse over de Holterberg (en meer Sallandse Heuvelrug) georganiseerd door de Oosterhoffruiters kan best pittig zijn. De Sallandse Heuvelrug heeft vrij veel vals plat en dat merk je als je het niet gewend bent. Maar het is een schitterende omgeving en zeer aan te raden! Lachen

Ik heb de vierdaagse hier nooit gereden, maar ik train altijd in dit gebied en heb ook een aantal keren meegedaan met de jaarlijkse endurancewedstrijd in september.

elkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 10:46

hoi ik lees net alles hier boven en het lijkt me super.
toch weer iets anders als dat ik altijd trektochten in mijn eentje rij, volgepakt met bagage waardoor we uitsluitend stappen... ik heb alleen geen trailer om er te komen, maar zou mischien iets kunnen regelen... hoe werkt het met overnachtingen. waar slapen jullie en waar/ hoe slapen de paarden? en ik ben benieuwd of t n beetje betaalbaar is...

Jester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 11:04

Ik heb net een reservering gedaan bij Hotel Villa Nova in Zorgvlied voor de 4daagse voor volgend jaar. Kosten half pension 2 persoonskamer met weidegang (geen boxhuur) is € 141,-- pp. Voor een 1 persoonkamer betaal je een toeslag, zie hun website www.villa-nova.nl. Het hotel ligt ongeveer 200 meter van het startpunt van de 4-daagse. Uiteraard kun je ook op diverse campings met je paard kamperen. Je moet je nog wel apart inschrijven voor de 4 daagse, de kosten waren dit jaar € 25,-- per combinatie. Daarvoor was de route uitstekend bewegwijzerd, waren er vrijwilligers bij oversteken, een hapje en drankje bij de stop onderweg, een bbq (drankjes voor de bbq waren niet inbegrepen) en een herinneringsplaatje na de 4 -daagse. Verder was er EHBO, hoefsmid, dierenarts en een trailer standby voor noodgevallen. Alles uitstekend geregeld dus en ik snap niet dat dit allemaal kan voor dit bedrag. Ik heb wel begrepen dat dit evenement zwaar gesponsord is, waarvoor mijn dank!!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 12:32

Een aanspanning betaald trouwens 40 euro (dit is voor twee personen) Voor een eerste keer was het inderdaad extreem goed geregeld. Geen minpunten.
Op de site van de vierdaagse staan de diverse stallings en overnachtingsadressen. Je kan het zo goedkoop of zo duur maken als je wilt. Het was dit jaar natuurlijk uitstekend kampeerweer en campings zijn er zat in de buurt van Zorgvlied en Epe. Weidegang werd er ook genoeg aangeboden voor ongeveer 6 euro per paard per nacht. De trailer en de marathonwagen konden bij groot Bartje blijven staan. Heel veilig.

erat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:41

oh! ik ga dit topic in de gaten houden! lijkt me erg leuk om mee te doen aan de rit in Winterswijk!!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:58

ziggy_janet schreef:
ik heb zelf mee gedaan in dwingeloo. Was een leuke 4 daagse, het is nog redelijk kleinschalig maar wel super gezellig! Alles is heel goed geregeld, en de tochten zijn super. De omgeving is echt schitterend.
Ik ben alleen even vergeten welke datum het is...

Ja daar heb ik ook 3 x aan meegedaan.
vorig jaar ben ik er de laatste en voorlaatste dag nog geweest en blijven pitten.
Ik deed niet mee toen, mede doordat er een paard op mijn voet gevallen was..
Maar ben wel een nachtje blijven slapen.. (eerst BBQ en toen stappen)

Maar goed dwingeloo is altijd super gezellig.
Er hangt een super sfeertje.
de mensen komen van heel het land.
Mooie natuur en leuke accomodatie met super crew..

En stal Vos zelf is ook echt super gezellig..

Jester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 09:49

Wij hebben ons al bij diverse organisaties van meerdaagse op de lijst laten zetten (zie email adressen. websites hierboven). Krijgen we tegen de tijd dat er iets georganiseerd wordt vanzelf de nodige info opgestuurd. Mogelijk ook een tip voor anderen die belangstelling hebben...

Groetjes,

Monique

EP4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 18:28

In Noord-Holland was men voornemens om een paardentweedaagse te organiseren op 7 en 8 oktober jl.

Deze Westfriese Paardentweedaagse is vanwege gebrek aan belangstelling afgelast. Jammer.

Misschien gaan ze het volgend jaar weer proberen??
Zie www.paardentoerisme-nh.nl

Glimworm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 22:07

Heb nog geen paardenmeerdaagse meegedaan. Lijkt me wel leuk. Ik ga dus deze topic ook in de gaten houden. Winterswijk is wel dicht bij. Misschien volgend jaar?

Sandrohit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:08

Hier het adres van de website van de hippische meerdaagse van Markelo
www.hippischmarkelo.nl
Daar link je door naar hippische meerdaagse en leest er veel informatie.

Het zijn 3 dagen (vrijdag/zaterdag en zondag na Hemelvaart) maar je kunt je ook voor 1 of 2 dagen inschrijven.

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:15

Hoop dit jaar ook weer deel te kunnen nemen aan de Eper paarden 4 -daagse.
Deze afstand kan ik nl. nog net onder het zadel heen rijden.
Ik heb nl. geen E-rijbewijs en trailer.
Hoop dat er nog eens wat meer van deze evenementen hier in de omgeving komen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:17

Ik zie dat de meerdaagse van Markelo in 2007 niet in een weekend valt dat er een endurancewedstrijd is. Misschien rijd ik dit jaar dan wel een of twee dagen mee. Altijd leuk om (trainings)kilometers te maken, lekker dichtbij ook nog en het is een mooie omgeving daar. Ja