Ieder jaar dacht ik: 'Ja, nu ga ik ook'.
. Ik heb een kar. Ik heb een paard. Waarom niet? En ook ieder jaar dacht ik: 'Ok, misschien nu even niet'.
Maar... dit jaar is anders. Dit jaar heb ik vrij impulsief de knoop doorgehakt. Ik vertrek. Ik heb vrij genomen van mijn werk. De hele maand september hoef ik niet over belastingen of computers na te denken. Nu gaat het gebeuren. Mijn merrie en ik... wij gaan op trektocht. En dan niet een kleintje, nee, we doen meteen groots.
Laat ik ons even voorstellen:
Deze super schone schimmel is Tentsi. Een 9 jarige dame.

Ik ben Astrid, een 33 jarige dame. En samen mennen we nog wel eens een stukje

Dan is er ook nog Roos. Een 9 jarige dame. Zij twijfelt nog even of ze mee wilt
.
De bedoeling is om Tentsi in Groningen (de provincie waar ik woon) in te spannen en dan richting mijn ouderlijk huis in Limburg te rijden. Zo'n 300 km. Daar hebben we 30 dagen voor. Theoretisch zou dat makkelijk moeten lukken. Op gewone ritjes doen we ongetraind ook makkelijk 27 km. Maar ik streef naar 17 km per dag gemiddeld. En als het niet lukt, nouja, dan niet. Geen haast.
Nu kan het grote plannen beginnen. Wat sleep ik allemaal mee? Hóe sleep ik dat allemaal mee? Waar gaan we slapen? Waar vind ik leuke routes? Ik wil niet alleen maar asfalt rijden.
Een voorlopige route heb ik gepland. Maar... mezelf kennende: dat kan nog alle kanten op.
Voorlopige route:
Westerwijtwerd - Peizermade - Zuidvelde - Oude Willem - Uffelte - Meppel - Hasselt - Hattem - Heerde - De Haere - Hoog Soeren - Hoog Buurlo - Oosterbeek - Bemmel - Plasmolen - Nieuw Bergen - Arcen - Tegelen. De terugweg naar Groningen is per trailer.
Het zou me superleuk lijken om per dag iemand anders uit die omgeving mee te hebbben met zijn of haar paard en een stuk samen te rijden. Zijn er bokkers geinteresseerd?
Wie heeft er tips voor slaapplekken? Of leuke stukjes route?
Wie wil er stukjes mee?
. Het is nu dus even afwegen of ik richting Peizermade om de stad heen ga, of beter via Ten Boer/Waterhuizen enzo. 
een paard heb ik dan weer niet helaas maar wat een leuk avontuur!