NVVR - ervaringen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kaatjeJ

NVVR - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 15:23

Hoi, ik vraag me af of hier mensen zijn die lid zijn van de NVVR en wat hun ervaringen zijn.
Ik wil graag met mijn paard meer gaan buitenrijden, maar kan op mijn stal niemand enthousiast krijgen om mee te gaan. Ik heb een auto en trailer, dus kan op zich overal naar toe (woon wel in het westen van het land, dus veel activiteiten/ritten zullen wel wat verder weg zijn). Ik zag op de site dat de ritten vaak met kleine groepjes zijn en veelal in een rustig tempo, wat voor mij (als angsthaas) wel heel fijn is. Ik ben dus erg benieuwd naar jullie ervaringen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 15:59

kaatjeJ schreef:
Hoi, ik vraag me af of hier mensen zijn die lid zijn van de NVVR en wat hun ervaringen zijn.
Ik wil graag met mijn paard meer gaan buitenrijden, maar kan op mijn stal niemand enthousiast krijgen om mee te gaan. Ik heb een auto en trailer, dus kan op zich overal naar toe (woon wel in het westen van het land, dus veel activiteiten/ritten zullen wel wat verder weg zijn). Ik zag op de site dat de ritten vaak met kleine groepjes zijn en veelal in een rustig tempo, wat voor mij (als angsthaas) wel heel fijn is. Ik ben dus erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik ben het meubilair van de NVVR (volgens sommige leden :D )

Dus, eerst en vooral: voel je welkom.

De ritten zijn van alle soorten en maten en in de praktijk wordt er vaak gesplitst, zodat zij die wat rustiger aan willen doen en zij die even gas willen geven, beide hun ding kunnen doen zonder elkaar in de weg te zitten.
De ritten zijn door het hele land maar daar waar de mooiste rijgebieden zijn, is het het gemakkelijkste om iets te organiseren :D

Je kunt de rustige ritten uitzoeken en zo je ervaringen opdoen. Geef vooral aan waar je grenzen zijn. Openheid en eerlijkheid wordt erg gewaardeerd en ook gerespecteerd.

Wil je meer weten, je mag me ook een PB sturen als je dat liever doet. Vraag maar raak, er zijn niet veel dingen binnen de vereniging waar ik geen antwoord op heb.

lailapri

Re: NVVR - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 16:24

Ook ik ben tevreden lid van nvvr. Doe niet vaak mee maar wel de dingen als de sterrit naar kootwijkerbroek.

Welkom alvast. Ik wil graag nog eens met edith louw een rit doen die zit bij Heiloo.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 17:14

Ik ken de nvvr niet, klinkt leuk (gaat googelen)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 18:33

JK, in mei is er een weekend in DOP (incl. ALV), misschien gezellig kennis komen maken? Of spreken we een ritje af? (ja, ook al lang lid)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:52

ja ontzettend leuk, er zijn weekenden maar ook ritten en natuurlijk een leuk clubblad :j

kaatjeJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 15:47

Bedankt voor jullie reacties! Klinkt goed in ieder geval. Heb besloten om lid te worden en een leuke eerste rit of andere activiteit uit te zoeken. Dus misschien tot ziens!

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:19

Er werd op fb nogal geheimzinnig gedaan over het startpunt van de rit in het mastbos. Misschien kan hier duidelijkheid gegeven worden waarom dat is?

Inmiddels is die rit ook al vol maar omdat ik daar sta en het startpunt was makkelijk had ik wellicht willen aansluiten.

Ik rijdt nooit ritten mee via het nvvr, wel via enjoy the ride. Vind ik zelf prettiger omdat je dan niet in een groep hoeft te rijden

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:45

Gezellig, KaatjeJ en welkom *\o/*

Dayanara, de meeste ritten zijn voor kleine groepen, bij mee aanmeldingen wordt vaak gesplitst naar voorkeur van tempo. Dus ik kan me voorstellen dat aansluiten zonder aanmelden niet heel handig is. En je kunt altijd even contact opnemen met degene die organiseert om te overleggen hoe de rit vorm krijgt en wat jouw voorkeur zou zijn.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:50

Ik ben lid geworden ooit om mee te gaan met het strandweekend. Daarna nog meer leuke weekenden !

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:57

Waratje schreef:
Gezellig, KaatjeJ en welkom *\o/*

Dayanara, de meeste ritten zijn voor kleine groepen, bij mee aanmeldingen wordt vaak gesplitst naar voorkeur van tempo. Dus ik kan me voorstellen dat aansluiten zonder aanmelden niet heel handig is. En je kunt altijd even contact opnemen met degene die organiseert om te overleggen hoe de rit vorm krijgt en wat jouw voorkeur zou zijn.

Volgens mij zeg ik nergens dat ik wilde aansluiten zonder aan te melden? Jammer die aanname weer

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:31

Dan heb ik jouw post kennelijk verkeerd begrepen. Maar als je het beginpunt had willen weten voordat je je wilde opgeven, dan kun je ook gewoon even overleggen met degene die organiseert. De meeste NVVR-leden bijten niet <<)

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 18:22

Ik ook sinds kort lid van de NVVR, eerste rit heb ik volgende maand, ben benieuwd.

In april ga ik mee met het weekend in de Alberthoeve, ook benieuwd naar!

Gelijk maar in training voor de Eper vierdaags in Juni

Rachster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 21:29

Ik ga me denk ik ook aanmelden! Ik woon in de provincie Groningen. Zijn hier meer ruiters uit mijn omgeving? Ik hou van lekker relaxt buiten rijden. Alleen rijden is ook maar alleen en ik zoek gezellige mensen om mee samen te rijden :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 21:36

Rachster schreef:
Ik ga me denk ik ook aanmelden! Ik woon in de provincie Groningen. Zijn hier meer ruiters uit mijn omgeving? Ik hou van lekker relaxt buiten rijden. Alleen rijden is ook maar alleen en ik zoek gezellige mensen om mee samen te rijden :)

Ja hoor, best wat leden in die hoek :j die ook van buiten rijden houden.

Het weekend bij de Alberthoeve zal bepaalde leden uit het noorden aanspreken. Je zou het dus kunnen gebruiken om je eerste contacten te leggen :j :j

Ik weet nog niet of ik erbij zal zijn. Iets met veel plannen in weinig tijd. Alberthoeve was wel altijd beregezellig.

racebiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 21:56

Ik ben ook NVVR lid, nu iets meer als een jaar. Een keer een meerdaagse gedaan en een eendaagse. Super gezellig, prima sfeer. En je ontmoet weer mensen met wie je zo weer eens tussentijds afspreekt voor een ritje. Je zal vast geen spijt krijgen van je lidmaatschap

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 21:58

Ik ben al een poos lid en vind het blad erg leuk. Nog nooit ergens aan meegedaan, ene keer is vervoer lastig en andere keer is paard weer niet op conditie, haha. Maar alleen al voor het blad zou ik aanraden lid te worden! :)

racebiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 22:02

Ohh en voor de mensen die naar de alberthoeve gaan, ik ben er los van de NVVR een keer een lang weekend geweest. Hele fijne locatie, fijne mensen en super grandioos uitrijgebied met goed uitgepijlde dagtochten, plonsvijfer en superpaden. In NVVR gezelschap kan dat enkel genieten worden!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 22:04

Diane_ schreef:
Ik ben al een poos lid en vind het blad erg leuk. Nog nooit ergens aan meegedaan, ene keer is vervoer lastig en andere keer is paard weer niet op conditie, haha. Maar alleen al voor het blad zou ik aanraden lid te worden! :)

Ehm, een weekend kan ook een prima conditietraining zijn :j Er is niemand die jou verplicht hoe lang of hoe ver je gaat rijden.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 06:22

Jaaaaaa ik naar het weekend bij de Alberthoeve in april, zin in!
Voor mij voor het eerst,

Rachster, ik woon op de grens van Drenthe en Overijssel , misschien we eens halverwege afspreken,leuk

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 07:06

ik ben in het verleden ook een tijd lid geweest. Heel goede ervaringen mee. Eigenlijk is het altijd gezellig, mooie ritten op plaatsen waar je anders niet gauw komt. Goede begeleiding en het wordt altijd prima geregeld met zelfs koffie/thee etc.

Als mijn jonge paard zover is ga ik denk ik wel weer lid worden.

Je kan ook gewoon een keer meegaan zonder lidmaatschap, om eens te kijken.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 07:19

Ik ben sinds kort ook lid, al een rit meegereden en voor volg maand ook 1 op de planning.
Leuk clubblad en de tot nu toe ontmoette mensen heel open en leuk.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 07:30

Tinkermuts schreef:
Ik ben sinds kort ook lid, al een rit meegereden en voor volg maand ook 1 op de planning.

Wat leuk! Doe je toevallig in Dwingeloo mee? Ik wel!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 07:41

Ik ben al jaren lid, maar nog nooit meegedaan met een activiteit :n
Geen vervoer voor paard helaas en paard wat ook niet echt te vervoeren is. Maar ooit... :)
Ondertussen lees ik gewoon het blad.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 09:38

KarinLF schreef:
Tinkermuts schreef:

Wat leuk! Doe je toevallig in Dwingeloo mee? Ik wel!

Nee in maart speulderbos en daarna ergens Someren.
Laatst Leersumse veld