Mijn naam is Michelle en ik ben nu 20 jaar. Ben bijna klaar met mijn MBO- opleiding en ik neem een tussenjaar.
Ik wil graag vanaf november/december een paar maanden (3-5 maanden) in het buitenland werken met paarden. Het maakt mij niet zoveel uit waar; zolang het maar op een ranch is waar ik lekker veel kan rijden.
Heeft iemand tips voor mij?
Groet Michelle
In Zweden spreekt zo goed als iedereen overigens ook zeer goed Engels en de 'paardentermen' zul je ontzettend snel leren. Wat je wel moet bedenken, is dat de winter in Zweden geen pretje en zeker niet als je er midden in nov/dec in komt vallen. Ik ben vorig jaar eind augustus naar Zweden vertrokken en dan gaat het dus heel geleidelijk, maar als je in nov komt dan loop je dus al in de sneeuw met temperaturen onder het 0, hoe noordelijker hoe kouder en donkerder. Dat is best een heftige overgang. Dit laatste is overigens ook zo in Canada uiteraard
En ik doelde voornamelijk op het feit dat je Frans in beide landen kan gebruiken. In Zweden spreken ze inderdaad heel goed Engels allemaal, maar ik vind het gewoon een vorm van respect om de taal van je gastland wel wat te kennen. Engels spreken op stal kan je in Nederland ook, waarom zou je dan in godsnaam op buitenlandse werkvakantie willen gaan. Toch om de taal en de cultuur te leren kennen lijkt me?
Maar goed dat is alweer mijn eigen mening.
Heb je zelf ervaring met die ranch in Zweden?