Waar in NL een slipjacht rijden ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jansje73

Waar in NL een slipjacht rijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 22:31

Beste Bokkers ,

( ik weet het niet zeker of ik dit topic hier goed heb geplaatst ? Zo niet dan graag een overplaatsing , mijn excuses hiervoor !)

Afgelopen kerst heb ik 2 keer een slipjacht mee gereden in Ierland en dat is me goed bevallen. Nu wil ik het graag eens met mijn eigen paardjes hier in NL een slipjacht mee rijden. Ik weet niet waar je de slipjachten worden gehouden en als je ook mee mag rijden zonder dat je lid bent van een jacht club. Kan je en mag je met wat voor paard je ook heb een slipjacht mee rijden ?

Wat is de dresscode ? En wat zijn de kosten van een slipjacht ?

Sim

Re: Waar in NL een slipjacht rijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:43

Als je geen lid bent van een jachtvereniging moet je uitgenodigd worden door een lid om mee te rijden als introduce. Je betaalt iets van rond de 90 euro capgeld. Je mag een keer of twee als introduce meerijden, daarna besluit je of je lid wordt.
Je hebt de koninklijke jv, jv soestdijk, Midland Hunt en vast nog wel wat. Introduce's rijden in het zwart/wit. Ben je echt lid rijd je in het groen en de heren in het rood.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 22:52

Sim , dank je wel voor je berichtje. Ik zal eens op google kijken en informatie vragen !

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:55

Waar in Ierland heb je gereden? Wij gaan in november, ben erg benieuwd.
Heb je ook een privé berichtje gestuurd.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:56

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 23:19

Kamsel , ik zag je PBtje. De 1ste jacht was in de buurt van Loughrea bij The Hill Bar, dit was maar een kleine jachtje ( helaas zonder honden). De 2e jacht rit was in Killimor en die was erg groot en heel veel gesprongen. Kerst 2016 gaan we weer en hoop dat er dan ook een jacht mee kan rijden, afgelopen jaar zijn er heel vel jachten afgelast ivm het slechte weer. Ik heb ook een topic Hunten in Ierland.

Sim , kost het 90 euro voor een slipjacht mee te rijden ??

FCSA , dank je wel voor de site en ga direct en kijken.
Laatst bijgewerkt door jansje73 op 03-09-16 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 23:22

lid worden van een vereniging is ook schrikbarend duur

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 23:23

robbie88 schreef:

Echt waar ???

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 23:54

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 09:03

jansje73 schreef:
robbie88 schreef:

Echt waar ???

Ik kan nergens prijzen vinden en ben daar erg benieuwd naar.

Ziet er uit als een behoorlijk elitaire 'old boys club'. Waar overigens niks mis mee is hoor. Moet je alleen wel liggen :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 09:14

In Nederland ben ik er niet bekend mee, maar in Duitsland wordt het nog veel gedaan. Ooit eens toeschouwer mogen zijn (met de auto meerijden) en na afloop mocht ik een van de paarden terugrijden naar stal. Was echt gaaf! Was trouwens geen elitair gebeuren, maar georganiseerd door alle boeren en buitenlui van de omgeving (jaarlijks gebeuren). Tussendoor was er goulash en 's avonds een super gezellige barbecue.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 09:15

Midland geeft zo te zien in ieder geval in z'n introductie aan dat je ook als gast tijdens de jacht welkom bent. Prijzen zie ik ook niet. Midland is wel volgens mij een 'gewone' club. Soestdijk is echt old boys/elitair.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 09:38

Ik rijd zelf op een jachtstal en ga dus geregeld mee. De jachten waar wij komen zijn inderdaad erg duur om mee te doen. Ook heb je inderdaad verschillende verenigingen, zoals je KNJV en de triple B. Tussen dje verenigingen zit ook nogal verschil in hoe zwaar de jachten zijn.
Als je iemand kent die jachten rijdt kun je inderdaad mee als introducé maar ga er niet vanuit dat het goedkoop is. De meeste mensen die jachten rijden hebben klauwen vol geld :')

In principe kun je gewoon met ieder paard mee rijden! Wij hebben veel Ierse jachtpaarden maar zo af en toe loopt er een KWPN'er tussen. De dresscode zijn vaak verenigingsjasjes in een bepaalde kleur, verschillende kleuren voor mannen en vrouwen. Bij de ene vereniging van ons rijden ze in het rood en de ander geloof ik geel. Als introducé hoeft dat geloof ik niet.

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 09:53

FCSA schreef:
Bij Stal Kroes kunnen ze je zeker verder helpen: http://www.stalkroes.nl/

Dat ziet er leuk uit!
Hebben er bokkers een 2 daagse training gevolgd?En hoe was dat?

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 09:56

Neem eens contact op met Stal Kroes in het mooie Montferland.
Bij hun kun je meerijden met slipjachten.
Ook geven ze les in het rijden in het terrein, springen van natuurlijke hindernissen, sloten en van jachten met of zonder eigen paard. Alles afgestemd op je persoonlijke wensen.
http://www.stalkroes.nl

Afbeelding

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 10:57

Natuurlijk heb ik gisterenavond laat nog zitten googlen en bij stal Kroes gekeken en van Soestdijk en de Midlandhunt. Ik heb 2 emails verzonden na Stal kroes en Manege de Achterhoek. Hoop snel op een reactie van hun.

Nee ik kon er ook geen prijzen zien hoe duur het is om eens mee te rijden als introduce . Een Jachtarrangement kan je bij Stal Kroes rijden en dat gaat vanaf 200 euro met eigen paard en zonder eigen paard kost het 267.00 euro ( afgerond)
Laatst bijgewerkt door jansje73 op 04-09-16 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 11:07

Undefined schreef:
Ik rijd zelf op een jachtstal en ga dus geregeld mee. De jachten waar wij komen zijn inderdaad erg duur om mee te doen. Ook heb je inderdaad verschillende verenigingen, zoals je KNJV en de triple B. Tussen dje verenigingen zit ook nogal verschil in hoe zwaar de jachten zijn.
Als je iemand kent die jachten rijdt kun je inderdaad mee als introducé maar ga er niet vanuit dat het goedkoop is. De meeste mensen die jachten rijden hebben klauwen vol geld :')

In principe kun je gewoon met ieder paard mee rijden! Wij hebben veel Ierse jachtpaarden maar zo af en toe loopt er een KWPN'er tussen. De dresscode zijn vaak verenigingsjasjes in een bepaalde kleur, verschillende kleuren voor mannen en vrouwen. Bij de ene vereniging van ons rijden ze in het rood en de ander geloof ik geel. Als introducé hoeft dat geloof ik niet.

Dank je wel voor je berichtje . Wat gaaf dat jij op een jachtstal rijdt . Ik heb een zwak voor Ierse paarden vooral de schimmels, ze zijn groot en zijn bikkel en bikkel hard en springen alles.

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 13:00

Ik heb je een pb bericht gedaan

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 07:48

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 07:55

Josien_ schreef:
Ik weet niet waar je vandaan komt maar hier in Zuidoost-Brabant zijn tussen oktober en maart ongeveer verschillende slipjachten. Je moet inderdaad geïntroduceerd worden door een lid en betaald dacht ik rond de 70 euro als gast.

http://veluwehunt.nl/
http://www.manegedemolenberg.nl/eventingjacht.html
http://triplebhunt.com/de-triple-b-hunt

Hier in de buurt worden ook wel eens die hunter trials gereden. Heb die zelf een keer meegereden, maar dat was open voor iedereen en elk niveau.

Ik woon in Drunen. Weet je ook wanneer de hunter trails worden gehouden ? En wat kosten die ?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:21

Deze zijn meestal aan het einde van het seizoen.
Die ik gereden heb kostte volgens mij 25 euro.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 21:36

Josien_ schreef:
Deze zijn meestal aan het einde van het seizoen.
Die ik gereden heb kostte volgens mij 25 euro.

Josien , dank je wel. En zal het seizoen in de gaten houden.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 21:40

Bij ons in Hardenberg wordt, 1 a 2 keer per jaar een slipjacht georganiseerd. Volgens mij kun je je daar gewoon voor aanmelden, of je moet dan lid zijn van de vereniging die het organiseert. Er doen tenminste wel leden van die vereniging mee aan de slipjacht.
Laatst bijgewerkt door Lindor92 op 08-09-16 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 21:40

De huntertrails kun je als niet-lid toch niet rijden?? Dit zijn nl onderlinge kampioenschappen georganiseerd door de KNJ en zijn dit jaar in april in Maarsbergen verreden.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 09:00

Sim schreef:
De huntertrails kun je als niet-lid toch niet rijden?? Dit zijn nl onderlinge kampioenschappen georganiseerd door de KNJ en zijn dit jaar in april in Maarsbergen verreden.

Je hebt gelijk, meestal kan dat niet inderdaad. Maar soms wordt het gecombineerd met een oefencross en dan wordt er onderscheid gemaakt tussen rijdende en niet-rijdende leden. Maar misschien zijn deze ook om te oefenen voor de landelijke trials? Ik heb er verder geen verstand van, dus ik durf niet te zeggen hoe het zit.