overnachting gezocht bij montferlands bos

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

peaches

overnachting gezocht bij montferlands bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 23:45

Hoi,

Ik heb weer de trektochtkriebels te pakken! Ik wil richting het montferlands bos rijden ook wel bergherbos genoemt maar zoek ook een overnachtingsplek zodat rondom dit bos, dus plaatsen zoals Braamt, Beek, Loerbeek, Kilder, of Zeddam.

De plek is bedoeld voor 2 mensen met èn pony en paard.

Wie heeft er ideen en tips?

fury58

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 06:18

Pferde hof montferland, heidpool 30, 46446 elten duitsland, ligt net over de NL grens.

friesiszwart

Re: overnachting gezocht bij montferlands bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 14:21

Je zou je paarden bij ons kunnen stallen op 2 km van het bos af, in het dorp zijn voldoende overnachtingsplaatsen qua hotels

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 14:24

Te boomsgoed in Braamt?

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:46

Hou er wel rekening mee dat er een vergunning noodzakelijk is van Natuurmonumenten. Indien je die niet hebt. 15,00 euro. (deze label is voor meer gebieden te gebruiken waaronder de loon- en drunense duinen)

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 21:06

friesiszwart schreef:
Hou er wel rekening mee dat er een vergunning noodzakelijk is van Natuurmonumenten. Indien je die niet hebt. 15,00 euro. (deze label is voor meer gebieden te gebruiken waaronder de loon- en drunense duinen)

bedankt voor je tip!

ik wist al van de vergunning maar tis handig als ik hem ook niet vergeet te betalen.

Sonja_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:08

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 21:27

Alle tips worden genoteerd!

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:47

friesiszwart schreef:

Maak daar maar 25,- van tis weer significant omhoog gegaan.
Je zou nog kunnen kijken bij de korenhorst /korenmolen B&B in lengel.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 20:09

Ik ben druk aan het mailen over de overnachting! Nu dacht ik, misschien is het leuk om de tweede dag ergens een pauze te houden waar we de paarden dus ook ergens vast kunnen zetten. We willen graag bij stokkum rijden want we hebben begrepen dat daar ook wat hindernissen staan die we misschien wel willen uitproberen.

Is daar of eventeeul ergens anders aan of in het bos waar we wat kunnen drinken/eten en de paarden ook kunnen pauzeren?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:16

Ik kan zo snel niks bedenken eigenlijk waar je met je paard wat kan drinken en ze veilig kunnen staan.

In bos waar ook hotel montferland is liggen idd een aantal hindernissen. Daar vorige week nog gewandeld met de honden. Maar de paden lagen er niet zo heel fijn bij. Bos is aangepakt en is nu van een andere eigenaar.(niet meer natuurmonumenten) Deze heeft de boel nog niet rechtgetrokken helaas. En ik weet niet of de ruiterpaden er nog allemaal zo liggen of gewijzigd zijn.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:37

karuna schreef:
Ik kan zo snel niks bedenken eigenlijk waar je met je paard wat kan drinken en ze veilig kunnen staan.

In bos waar ook hotel montferland is liggen idd een aantal hindernissen. Daar vorige week nog gewandeld met de honden. Maar de paden lagen er niet zo heel fijn bij. Bos is aangepakt en is nu van een andere eigenaar.(niet meer natuurmonumenten) Deze heeft de boel nog niet rechtgetrokken helaas. En ik weet niet of de ruiterpaden er nog allemaal zo liggen of gewijzigd zijn.

Dit laatste klopt niet karuna, ik heb namelijk contact gehad met natuurmonumenten omdat de ruiterpaden er bar slecht bij liggen en dat ik daar dan 25,- voor betaal. Zij gaven aan dat dit nog op de planning staat, via natuurmonumenten.

Wat betreft pauze, in stokkum heb je het klaphek, moet je wel stukje het bos uit. Maar hier staan wel palen waar je j paard aan vast kan zetten. Wordt vaker pauze gehouden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:44

Klopt allen dat gebied is niet meer van natuurmonumenten maar huize bergh. Natuurmonumenten heeft afgelopen periode juist alles aangepakt, veel nieuwe losloopgebieden gemaakt ook.

Huize bergh is nu eigenaar van een aantal gebieden, oa rond hotel montferland, bij zeddam en s heerenberg ook. Daar zijn de losloopgebieden verdwenen, vandaar dat ik het weet. Heb een waarschuwing gekregen in het stuk bos bij het hotel omdat ik er liep met losse honden. Niet wetende dat het van eigenaar was gewisseld.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 20:54

Klaphek even bekeken en is inderdaad een stukje van het bos af maar beter iets als niets!

alle optie's rondom het bos zijn mogelijk, we bepalen de route wanneer we weten waar we overnachten en lunchen. Bij het peeske kun je niet pauzeren met paarden he?

Trektocht zal trouwens eind april gereden worden dus we kunnen vantevoren ook nog rondrijden met de auto en plekken bekijken.

zijn er ook nog aanraders kwa gedeeltes bos wat erg leuk is om te rijden of juist om te zien die jullie aanraden?
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 01-05-16 08:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 2 berichten in paar minuten geplaatst samen gevoegd

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:57

Stal Kroes in Beek heeft een gezellige sta caravan, of ze ook paarden 'van buitenaf' stallen durf ik niet met zekerheid te zeggen. Deze stal ligt op 10 minuten stappen van het bos (wel een drukke weg oversteken)

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:01

karuna schreef:
Klopt allen dat gebied is niet meer van natuurmonumenten maar huize bergh. Natuurmonumenten heeft afgelopen periode juist alles aangepakt, veel nieuwe losloopgebieden gemaakt ook.

Huize bergh is nu eigenaar van een aantal gebieden, oa rond hotel montferland, bij zeddam en s heerenberg ook. Daar zijn de losloopgebieden verdwenen, vandaar dat ik het weet. Heb een waarschuwing gekregen in het stuk bos bij het hotel omdat ik er liep met losse honden. Niet wetende dat het van eigenaar was gewisseld.

Hmm dat is apart want juist die stukken bedoel ik ook. Met foto's onderbouwt naar natuurmonumenten gestuurd. Zij vertelden me dat deze paden nog op de planning voor onderhoud staan.

Qua omgeving, ruching braamt kun je ook mooi rijden en uhmzz, richting stokkum wat jullie al van plan waren. Richting beek is ook wel mooi.

Ja klaphek is stukje uit de route maar wel zo het enige wat ik weet wat ook paard vriendelijk is qua toestaan en plek om ze vast te zetten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:09

antoinetje schreef:
Stal Kroes in Beek heeft een gezellige sta caravan, of ze ook paarden 'van buitenaf' stallen durf ik niet met zekerheid te zeggen. Deze stal ligt op 10 minuten stappen van het bos (wel een drukke weg oversteken)

Dat zijn hele leuke mensen ook.

Vandaaruit erg leuk om een rit te maken.

Een stop bij het klaphek is erg goed te doen hoor.
Doen wij regelmatig.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 17:50

antoinetje schreef:

Die drukke weg valt wel mee. (60 km). en bij oversteken zie ik vaak geen auto.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 17:51

Is inderdaad goed te doen om die weg over te steken.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 19:32

Ik zie op de site van stal kroes niks over overnachten op eigen terrein staan maar ik zal ze een mailtje sturen!

volgens mijn vriend kun je bij het peeske ook terecht met de paarden, heeft er hier iemand ervaring mee?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:36

Ja ik. Klopt inderdaad.

'T Klaphek vind ik persoonlijk leuker.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 20:51

NatasjavE schreef:
Ja ik. Klopt inderdaad.

'T Klaphek vind ik persoonlijk leuker.

Voor de paarden leuker of voor de mensen? Peeske ligt in het bos dus lijkt me makkelijker.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:03

Je rijdt er inderdaad langs.

Is persoonlijk denk ik. Ik vind de sfeer bij 't Klaphek leuker.
't Peeske ziet er mooier uit. En lekkere bosbessencake :9
Maar,...toch anders.

Ik zou zeggen probeer het uit :D

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 19:21

Overnachtingen geboekt! Besloten elke nacht ergens anders te doen dus eerste nacht in de pippo wagen bij pferdehof montferland en de tweede dag bij de korenhorst. Ookal duurt het nog even we hebben er al super veel zin in!

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:50

peaches schreef:
Overnachtingen geboekt! Besloten elke nacht ergens anders te doen dus eerste nacht in de pippo wagen bij pferdehof montferland en de tweede dag bij de korenhorst. Ookal duurt het nog even we hebben er al super veel zin in!

Super leuk. Misschien kom ik je tegen die tijd wel tegen. Vanuit korenhorst kun je de stal waar ik sta zien :p