troi schreef:Even gegoogled, je moet springen! Haha dat ga ik in geen 100 jaar doen met mijn westernpony en westernzadel (knop in je buik doet echt pijn!). Zijwaarts over een balkje, te paard hekje open en dicht doen en achterwaarts door een takkenbosje, das geen probleem. Maar erover das een no-no, grappig hoor die eisen.
Vraag me af uit welk jaar dit komt.
Westernpaarden komen enkel 40cm hoge boomstammen tegen
.
Inflexibel geneuzel al die regels ervoor. 2 vormpjes waar je uit kan kiezen, pas je daar niet in heb je een probleem. Niks over paardvriendelijke optoming en veilig oplossen van problemen die je buiten/in het bos tegen kan komen. Ik ben bv niks tegengekomen in de oude theorie in elk geval over naast je paard om/langs/over een obstakel te komen, alles moet in het zadel opgelost worden en dat is voor mij een kortzichtige en starre manier van situaties benaderen die ook ronduit gevaarlijk kan worden. Paar lesjes TREC heeft wat dat betreft denk ik meer zin, zit stukje meer flexibiliteit in.
liekensancho schreef:Ok, het is dus helemaal niet nodig? Ik dacht dat er misschien iets wettelijk veranderd was in NL in 8 jaar dat we er weg zijn.
Ik denk ook dat je met gezond verstand en verdiepen in de verkeersregels en de regels die in bepaald gebied gelden in acht genomen, je toch een eind komt...
Nope, elke paar jaar komt er wel een paniek bericht die kant op rondzwerven, maar dat heeft volgens mij meer te maken met srr/knhs financiën dan het verplicht kunnen maken hiervan.
Laatst bijgewerkt door tamary op 11-10-15 21:43, in het totaal 2 keer bewerkt