Leukste buitenrijgebied in Nederland!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Area51

Leukste buitenrijgebied in Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 14:43

Wat is volgens bokt nou het leukste of mooiste gebied om buiten te rijden? Ik woon zelf in de randstad en ben er behoorlijk zeker van dat dat in ieder geval niet het mooiste is :+
Aangezien ik nog wel een weekje met paardje weg wil gaan ben ik op zoek naar dé buitenrij hotspot van Nederland!
Dus daarom aan jullie; wat is nou de leukste plek in Nederland? Graag een onderbouwde mening, dan weet ik waar ik voor kies :D

NatasjavE

Re: Leukste buitenrijgebied in Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:52

Ik vind paardrijden in het Montferland erg leuk. Mooi gebied waarbij je op een onverhard pad soms ook vlak langs een dorpje komt, tussen de weilanden rijdt en uiteraard in de bossen. Het maakt een heel afwisselend gebied om in te rijden. Erg leuk om bij het klaphek even wat te gaan drinken onderweg of een stuk bosbeheer cake meepakt bij 't Peeske.

En de Lage Vuursche blijft prachtig. Kom er vaak. En het is gewoon een prachtig gebied. Hier gaan we voor een drankje naar het Roode Theehuis op het Hoge Erf.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:54

Omgeving Markelo erg mooi en heel veel ruiterpad, je hoeft de weg niet over, ervenmeenderinkdeboer kan je slapen en je paard zetten of paard huren.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:56

Ligt er maar net aan wat je smaak is!

Overigens kun je in Meijendel toch best leuk rijden, mits je niet op zondag gaat. Dat is toch hartje Randstad en niet zo groot, maar een dagtocht van een km of 50 is er erg ok. ;)

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:56

De duinen en het strand van Stellendam, Goedereede en Ouddorp op Goeree Overflakkee. Zonder twijfel m'n favoriete plekjes. :j

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:00

Loonse en Drunense duinen!

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 15:00

Meijendel zijn we al aardig vaak geweest, is inderdaad niet ver weg. Voorkeur gaat uit naar lange ruiterpaden waar je rond kan dwalen zonder al te veel mensen tegen te komen!
Vind Meijendel wel heel erg mooi trouwens :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:08

Met stip op 1 de Utrechtse Heuvelrug en dan met name het gebied bij Elst, Amerongen en Leersum. En een goede tweede is Nationaal Park Veluwezoom. Enige reden dat die voor mij op 2 staat is dat je eerst een vergunning aan moet schaffen om er te mogen rijden.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:09

Overijssel...
Zoveel mooie plekken.

Hellendoorn; heeft een diepe zandkuil waar je lekker doorheen kan scheuren, veel bossen maar ook open weilanden, mooie paden.

Markelo; Zoals eerder genoemd.

Nijverdal; ik heb hier een tocht gemaakt van nijverdal, door holten naar haarle en weer terug, PRACHTIG!!! de palthetoren kom je tegen, veel andere ruiters, je kan over de heide en nog veel meer. Je kan ook nog veel verder gaan.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:17

Epe! Geweldig groot bos, heerlijke paden en voor de afwisseling duinen! Zoon groot bos ik ken hem bijna uit mijn hoofd en nog wordt je verrast door de verschillende, nieuwe, paden!

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:19

Tsja, er is maar 1 plek het allermooist in NL: de Veluwe!! Echt wat een heerlijkheid. Dit weekend ook weer wat herten gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:20

Terschelling
Breedste strand, altijd toegankelijk en bos, duin, polder

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:21

De ginkelseheide of de veluwe stip op 1

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:35

Lau schreef:

Ginkel is ook Veluwe :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:37

Montferland, Hengelse zand!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:03

Sjira schreef:
Lau schreef:

Ginkel is ook Veluwe :D

oliebol dat Is zo ja :') alleen denk met veluwe meer richting Arnhem :')

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:04

overijssel !!!

in [naam verwijderd] een speciale zandverstuiving voor paarden en daar kun je lekker galoperen want is niet mul en heb je ook allemaal ruiterpaden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:05

Hier in Arnhem heb ik de Veluwe om de hoek liggen van stal. Voor ik bij de Veluwe ben moet ik een ander mooi bos door en aan de andere kant van de weg ligt ook een mooi bos die tot aan de veluwezoom loopt... nee ik kan niet beter zitten gok ik :o

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:22

Texel!
Kun je zowel naar het strand als door de bossen en een stukje heideveld meepakken.

En ik woon zelf aan de Veluwezoom en daar vermaak ik me ook prima met bossen, heide, zandverstuivingen en stuwwallen.

Zilandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:39

Haha je kunt dus alle kanten op! NEderland is gewoon mooi.

Ik woon in Markelo en dat is erg mooi, afwisselend landschap maar er kan niets op tegen de veluwe.
Eindeloze bossen....
Waar maakt eigenlijk niet uit maar als je van heuvels houdt is de veluwezoom onovertroffen.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:43

Voor mij het friese wold, helemaal sinds onze laatste vakantie daar omdat ze tegenwoordig kilometers lange losloopgebieden hebben voor de honden. Dus geen gezeur meer met hond vast en alles netjes geregeld.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:48

Opgegroeid in de omgeving van Markelo/Holten. Geweldig rijden daar. Ik zei altijd dat ik maar één gebied in NL mooier vond: de Veluwezoom (Postbank e.o.). Via endurance- en TREC-wedstrijden heb ik op heel veel plekken in NL gereden, dus veel gezien en kunnen vergelijken.

Inmiddels ben ik met pony verhuisd naar omgeving Lage Vuursche/Hilversum/Baarn en ik kan je vertellen dat we ons hier flink vermaken. Heerlijke ruiterpaden door de bossen, enorme heidevelden... Daar had ik eerder geen weet van. Hier kunnen wij wel oud worden. Overigens vind ik de Loonse en Drunense Duinen ook schitterend. :)

horsefriend9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:53

in den haag de duinen :D ?? daar zijn er erg moie ruiterpaden. maar het is net wat je leuk/mooi vindt :D

loly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:58

Het dwingeloose veld is prachtig rijden

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 20:00

Bedaf! :D zonder twijfel. Schaijk vind ik ook erg mooi.