Interesse in ruitervakantie met alleen "robuuste" paarden?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Interesse in ruitervakantie met alleen "robuuste" paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 10:49

We zijn ons een beetje aan het oriënteren in de toeristische markt om daar over een paar jaar een goed concept neer te kunnen zetten.

Wat nu ongeveer het idee is, is dat we ons gaan richten op Franse trekpaarden, en wel het Bretonse paard. Een ras dat je buiten Frankrijk eigenlijk weinig ziet.
Het zijn erg vriendelijke paarden, niet heel groot maar wel wat breed.

Maar dan de vraag of er vraag is naar ritten met dit soort paarden. Uiteraard zijn er verschillende smaken kwa wat fijne paarden zijn, en niet iedereen zit lekker op een breed paard.

Buiten de ritten om zal er ook wat met de brede inzetbaarheid van de paarden gedaan worden, zoals mennen, werken op het land en in het bos.

Het zal dus een "robuuste" vakantie worden.

Zijn er nog mensen met ideeën om dit verder in te vullen en zijn er überhaupt mensen geïnteresseerd is zulke vakanties?

Zilandra

Re: Interesse in ruitervakantie met alleen "robuuste" paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 11:09

Ik begrijp dat jullie in Frankrijk wonen?

Naar mijn mening is er wel vraag naar vakanties / activiteiten met dit soort paarden. Met name de extra activiteiten zijn uniek.
Ook geschikt voor mensen die niet zo heldhaftig zijn en niet op een pony willen zitten :-) Deze paarden zijn toch 'stoer'.

Misschien is het wel een pre als mensen ook een eigen paard kunnen meenemen.

Ik denk bijvoorbeeld aan mijn eigen situatie, ik rijd fanatiek. Mijn partner en zoon kunnen beide een beetje rijden maar zijn niet fanatiek en hebben geen eigen paarden. Het werken met paarden zouden ze super vinden.

Heel veel succes! We zien wel een link naar een site verschijnen als het zo ver is toch?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 11:11

Leuk!!
Soort ponykamp voor volwassenen??
Spannende dingen doen wil toch stiekem iedereen?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 11:15

Het is idd ook om het voor de heren wat aantrekkelijker te maken. Maar voor de heren staat er dan eventueel ook mountainbiken en kanoën etc op het programma.
Maar misschien zetten we dat sowieso op het programma voor de "dames" (kunnen natuurlijk ook heren zijn) die voor de paarden komen, zodat het wat minden ponykamp karakter heeft.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 11:28

palousa_boy schreef:
Het is idd ook om het voor de heren wat aantrekkelijker te maken. Maar voor de heren staat er dan eventueel ook mountainbiken en kanoën etc op het programma.
Maar misschien zetten we dat sowieso op het programma voor de "dames" (kunnen natuurlijk ook heren zijn) die voor de paarden komen, zodat het wat minden ponykamp karakter heeft.

Nog even een kleine toevoeging. Waarschijnlijk zullen er altijd wel 1 of 2 paarden beschikbaar zijn voor mensen die niet op de brede paarden kunnen zitten...(onze warmbloeden gaan vast nog wel een paar jaar mee := ). Het eigen paard meenemen is zeker iets wat we in gedachten houden al moeten we nog wel goed nadenken over hoe we dit in willen vullen.

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:16

Lijkt me erg leuk, zo'n vakantie bij jullie. Waar ikzelf benieuwd naar zou zijn, is of je ook paarden kunt huren of alleen een enkele rit kunt plannen (al dan niet onder begeleiding dus). Ik zou zelf denk ik liever in de omgeving ergens verblijven en ook andere dingen doen i.p.v. een volledige paarden vakantie, vandaar de vraag. Ik denk dat je met de robuuste paarden wel een grote doelgroep te pakken hebt, wat betreft lengte/gewicht/ervaring van de ruiters.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:29

top!!! een plek waar ik als ervaren maar helaas stevige ruiter naar toe kan *\o/*
dat werken in het bos hoeft van mij niet want ik werk niet in mijn vakantie, maar buiten rijden in het mooie frankrijk heb ik al veel te lang niet gedaan.
wanneer kan ik boeken??

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:35

Anouk94 schreef:
Lijkt me erg leuk, zo'n vakantie bij jullie. Waar ikzelf benieuwd naar zou zijn, is of je ook paarden kunt huren of alleen een enkele rit kunt plannen (al dan niet onder begeleiding dus). Ik zou zelf denk ik liever in de omgeving ergens verblijven en ook andere dingen doen i.p.v. een volledige paarden vakantie, vandaar de vraag.

Eens. Ik maak graag ritten tijdens vakanties, maar een paardenvakantie zou me niet trekken. Ook zou ik (dus) niet in zijn voor werkzaamheden met het paard in het bos.

Ik ben benieuwd wat je straks te bieden hebt, interessant!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:42

Het is zeker niet de bedoeling om een volledig vastliggend programma te hebben. Althans dat is niet de insteek. Wellicht dat we uiteindelijk 1 of 2 weken zoiets hebben maar graag willen we juist zo veel mogelijk los inplannen in overleg met de klanten. Wil men leren werken in het bos --> doen we dat, wil men mennen --> doen we dat, willen de mensen alleen een ritje kan dat ook. ik vermoed dat er gewoon een mogelijkheid tot inschrijven voor activiteiten komt voor onze gasten.

Wij willen zelf graag een aantal kamers(type B&B)/appartementen (afhankelijk van onze locatie) aanbieden en daarbij als aanvulling voor de gasten actieve dingen organiseren. Onze eerste liefde ligt bij de paarden dus daar zal een hoofdrol voor zijn maar ook andere activiteiten zoals bijvoorbeeld mountainbiken willen wij aanbieden.

Daarnaast willen wij onze passie voor voedsel gebruiken door bijvoorbeeld gezamenlijk te eten (wederom op inschrijving) waarbij zoveel mogelijk gebruik word gemaakt uit producten van eigen boerderij.

Dat is ten minste voor nu het idee. Uiteraard kan dit nog aangepast worden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:38

het type paard vind ik in ieder geval sowieso al heel aantrekkelijk :D En bijvoorbeeld een workshop mennen of slepen e.d. lijkt me ook heel gaaf.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:27

Bretonners zijn zo gaaf! Heb er jaren geleden in Bretagne een trektocht mee gemaakt.
Zou zeker interesse hebben, mits er ook voldoende voor partner en kind te doen is in de buurt :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:42

Ja, ik vind het een goed plan :j

Maar... Er moet wel genoeg in de omgeving zijn. Als je echt compleet in de middle of nowhere zit vind ik het al de aantrekkingskracht verliezen. Dus er moeten in de buurt wel leuke uitstapjes mogelijk zijn.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:52

Leuk toch, op Texel zit ook een stal met alleen trekpaarden, heel populair, op de veluwe met Shires en in zeeland ook een met trekpaarden, dus vraag is er wel naar, ook omdat ze wel willen lopen, maar wel leuk blijven.:-)

lovis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:41

Lijkt me leuk jeff. Wij komen zeker langs als jullie zo ver zijn.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:42

Zou voor mij niet interessant zijn. Als ik op vakantie ga, dan neem ik mijn eigen paard mee.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:52

Klinkt als een heel leuk idee, zeker als mensen kunnen aangeven wat ze zouden willen doen. Zo lijkt mij het werken in het bos juist machtig mooi, domweg omdat je dat zo zelden ergens zelf kunt ervaren.

Ik hoor nu wel van alles over partners en kinderen, maar overwegen jullie ook een mogelijkheid voor singles zonder dat er direct dubbel betaald moet worden?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:58

Siamsmeesje schreef:
Klinkt als een heel leuk idee, zeker als mensen kunnen aangeven wat ze zouden willen doen. Zo lijkt mij het werken in het bos juist machtig mooi, domweg omdat je dat zo zelden ergens zelf kunt ervaren.

Ik hoor nu wel van alles over partners en kinderen, maar overwegen jullie ook een mogelijkheid voor singles zonder dat er direct dubbel betaald moet worden?

Uiteraard word daar ook aan gedacht. Voor nu ga ik er van uit dat we gewoon een tarief per persoon zullen rekenen. Misschien met een kleine toeslag voor een tweepersoonskamer maar zeker niet extreem. Ik ben zelf jaren alleen op vakantie geweest dus weet hoe dat is.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:00

Mooi idee, ik denk dat deze paarden veel mensen trekken.

En naast de mogelijkheid voor partners, kinderen en singles, gaan jullie dit ook doen voor bv een (vriendinnen)groep die meerdere dagen grote ritten willen maken zonder gids/begeleiding?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:03

Zonder begeleiding vind ik een lastige. Je kent de mensen immers niet en de paarden zijn wel je broodwinning. Daarnaast ligt dat verzekeringstechnisch lastig.
Langere ritten zullen we zeker ook organiseren (denk principe standplaatsvakantie met dag ritten en onderweg lunchen) maar dan wel onder begeleiding.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:04

Lijkt me ontzettend leuk! Ik heb geen eigen paard, maar een ''paarden vakantie'' waar niet alleen gereden wordt daar heb ik wel oren naar.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 16:57

Dat snap ik, je bent toch er verantwoordelijk voor als er wat gebeurd en je bent er niet.

Klinkt erg leuk allemaal! Mij lijkt het geweldig :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 17:26

Het lijkt me een leuk idee ook al zal ik zelf er geen gebruik van maken (heb zelf koud bloedjes en woon niet zo ver weg).
Om groepen te mogen begeleiden hier in Frankrijk kun je een diploma halen en dan ben je ook verzekerd. Mijn vriendin heeft dat onlangs gedaan. Zij begeleidt ritten in de Pyreneeën.
Mochten jullie daar meer info over willen hebben dan pb maar want dan ga ik mijn vriendin mailen met de vraag. Mijn vriendin vond het pittig, zowel de theorie als het voorrijden.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 17:30

De diploma is me inderdaad bekend maar extra informatie en ervaringen zijn altijd fijn dus graag Pien.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:14

OK. Mail heb ik zonet geschreven naar mijn vriendin en de info die ik terug krijg zal ik per pb doen toekomen.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:37

Leuk idee inderdaad! Zeker als je ook meer over het (vroegere) gebruik van de paarden weet en kunt laten zien/beleven.
(Wanneer kunnen we ons inschrijven?) :D