zal men het snappen met dit verkeersbord??

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

welshje68

zal men het snappen met dit verkeersbord??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 18:23

Afbeelding

kwam deze foto tegen op Facebook misschien snappen de automobilisten het zo??

RusselNuwell

Re: zal men het snappen met dit verkeersbord??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:26

En waar wou je die neerzetten? :+ Iedere 5 meter? Een verkeersbord moet speciale situaties aangeven, geen algemene regels.

Ik denk dat het probleem is dat mensen niet weten hoe ze met paarden om moeten gaan. Tijdens al mijn autorijlessen (dat waren er best wat), ben ik ook maar één keer een groep paarden tegengekomen. Toen heeft mijn instructeur ook verder niets gezegd over de manier van benaderen/inhalen. Al kan dat ook komen doordat ik zelf wist hoe ruiters het graag hebben.

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 21:49

anders een mooi embleem van laten make en achter op een jas stikken :)

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 22:21

Dit zou zeker geen overbodige luxe zijn, veel automobilisten rijden bijna tegen je aan en als je ze later tegen komt en vraagt of ze in het vervolg iets ruimer willen passeren, snappen ze niet waar je het over hebt.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:45

welshje68 schreef:

Hesjes van de KNHS hebben het achterop staan. Probleem is echter wel dat de letters zodanig klein zijn dat je er heel dicht op moet rijden wil je het kunnen lezen. :+
(http://boktimg.nl/sites/default/files/6 ... dc0949.JPG)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 09:07

russelNuwell: is ben benieuwd naar een foto. De bijgevoegde foto is van een singel.

Deze foto op Facebook is natuurlijk al een goed begin van informatie: Nu nog delen en liken.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:07

Het bord zal inderdaad niet helpen omdat je moeilijk in elke straat zo'n bord kan zetten.
Persoonlijk vind ik auto's die heel langzaam gaan rijden storender dan auto's die met 30/50 langs rijden. Dit omdat mijn pony juist onzeker wordt, als er iets lang rond haar blijft rijden.
Ik denk zelf dat je met hand gebaren en/of een eventuele zweep wel al wat duidelijk kan maken.

Als het in dezelfde buurt gebeurd, kun je misschien bij de mensen een brief in de bus doen?
Dan bereik je natuurlijk niet iedereen, maar wel veel mensen.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:38

friesiszwart schreef:
russelNuwell: is ben benieuwd naar een foto. De bijgevoegde foto is van een singel.

Deze foto op Facebook is natuurlijk al een goed begin van informatie: Nu nog delen en liken.

Dat is vreemd, als ik op de link klik kom ik echt bij een foto van een hesje. Maar inderdaad in de linkerbovenhoek wel een stukje singel. Maar deze foto is gewoon via google, je kunt ook gewoon zelf even googlen op 'veiligheidshesje knhs'

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:44

Traag afstand houden? Twee meter onder het paard blijven? Ik snap het niet zo dus. En dat geel ook niet, dat vind ik iets voor een wegomlegging. Maar goed, ik heb al even niet gereden;-)

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 01:05

Nee, er staat teveel informatie op het bord. Als automobilist moet je in één blik kunnen zien wat er op een bord staat. Tegen de tijd dat je dit bord hebt gelezen en de informatie in je brein verwerkt hebt, heb je al minimaal drie voetgangers omver gereden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 03:20

welshje68 schreef:

Gebruik wat al bekend is. Goede optie is zo'n witte L in blauw vierkant. Die kent eigenlijk elke automobilist/weggebruiker wel als lesauto en dus opletten, want die doen wel eens wat raars. Paard idem en daaraan herinneren door een al bekend symbool werkt veel beter.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 07:05

Bord is toch duidelijk lijkt me, inhalen met minstens 2 meter tussenafstand en als je er achter moet blijven even dan op minstens 5 meter erachter blijven rijden.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:40

Volgens mij wordt het bord weldegelijk in Belgie gebruikt in gebieden waar veel ruiters rijden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:42

Minimaal 2 meter er tussen gaat hier niet echt overal lukken.
Helemaal niet op de (smalle) dijken.

Ik vind persoonlijk 2 meter ook erg veel.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:02

In Belgie staat dat in de wet en wil dus toch passeren moet dat met de goodwill van de ruiter/ menner en mag je dat nooit afdwingen.
Net zo goed als je geen brommerautootje mag/kan inhalen op bepaalde stukken.

Je mag in Belgie ook met 2 ruiters naast elkaar op de weg rijden en ook dan moeten ze inhalen via de andere rijbaan, net alsof je een tractor bent.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:38

spatter schreef:
In Belgie staat dat in de wet en wil dus toch passeren moet dat met de goodwill van de ruiter/ menner en mag je dat nooit afdwingen.
Net zo goed als je geen brommerautootje mag/kan inhalen op bepaalde stukken.

Je mag in Belgie ook met 2 ruiters naast elkaar op de weg rijden en ook dan moeten ze inhalen via de andere rijbaan, net alsof je een tractor bent.

Maar hoe doe je dat als de weg niet eens zo breed is?
Wat ik ken van België is veel smalle wegen waar niet eens twee auto's naast elkaar passen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:41

Niet inhalen dus en wachten tot de mogelijkheid er is.
Wat doe je als je achter een tractor zit, verwacht je toch ook niet dat hij de sloot in springt omdat jij er perse door moet?

Natuurlijk is het galant van de ruiters als ze ruimte maken zogauw de mogelijkheid die biedt, oprit ofzo maar ze hoeven dat niet!!!

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:42

Mijn pony zou daar dus onwijs vervelend van worden. Gaat dan dribbelen enzo.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:48

K heb liever dat een auto mij inhaald dan dat ie achter mij blijft rijden tijdens t buitenrijden, en 2 meter tussen t paard en een auto lijkt mij om sommige wegen vrij onmogelijk

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:49

Ook als ze netjes 5 meter afstand houden ?

In Belgie zijn ze zelfs verplicht dat als ze zien dat het paard onrustig wordt, ze hun voertuig stil moeten zetten.
Paarden zijn voor de wet best goed beschermt in Belgie, helaas weet maar een klein aantal chauffeurs de regels.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:52

Ja ook dan. Ze heeft prima door dat er iets de hele tijd achter haar blijft kleven.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:57

Zoals gezegd is het enkel jammer dat hier weinig aandacht wordt aan besteed bij het rijbewijs. Er staat een kleine vermelding in het theorie boek rond wie ze mag begeleiden (last en rijdieren) maar voor de rest bitter weinig info over hoe er mee om te gaan... zonde. Heb het over België trouwens aangezien ik zelf Belg ben. Nu moet zeggen dat ik nog maar zelden een aso chauffeur heb gehad hier :j .

Vindt dit bord ook te veel info hebben trouwens ... is niet eentje die een niet paardenmens in een flits begrijpt :) .

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:08

Blue_flower schreef:
Ja ook dan. Ze heeft prima door dat er iets de hele tijd achter haar blijft kleven.

Idd, de mijne ook, en 5 meter is geeneens heel erg veel, daarom heb ik ook gwn liever dat ze langs rijden zodat er niets achter me zit

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:51

Mijn ervaring is dat ze het nooit begrijpen, zelfs als je aangeeft dat ze langzamer moeten rijden..
Onlangs heeft een auto zo dicht langs een paard van een vriendin gereden, dat z'n spiegel hem raakte. Gevolg: paard trapt naar achter, mooie deuk in de auto. En dan ook nog zeggen dat het paard onberekenbaar is.. :?

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:38

He een bekend bord. Deze foto heb ik vorig jaar gedeeld al gedeeld op Facebook. Het werd zelfs door de Hoefslag online opgemerkt..

De foto is gemaakt door een Endurance ruiter van de VLAR. Dit bord wordt dus daadwerkelijk gebruikt in Vlaanderen..