Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
De VWA kan deze verklaring afgeven. Somebitch schreef:Nou dat is niet voldoende hoor. Als je gecontroleerd wordt door de VWA dan heb je toch een probleem.. Zie ook: https://www.knhs.nl/kenniscentrum/inter ... -je-paard/
Enkel Belgie en Luxemburg is een gezondheidsverklaring NIET nodig.

kimmie261 schreef:wij wonen hier in dld aan de grens en er rijden dagelijks tig trailers de grens over,denken jullie nu echt dat voor elk ritje een gezondheidsverkaring gevraagd wordt??
sterker nog er ligt hier nét over de grens een grote paardenkliniek waar dagelijks paarden van nederland ook komen,die rijden echt zo de grens over,zonder problemen.
anders gezegd,ik heb al meerdere nederlandse paarden gewoon hier naar huis gereden,en evt dekkingen in nederland gaan we ook zo de weg op...zie me al voor een dekking een gezondheidsverklaring aanvragen
de enige keer dat ik ooit voor paarden een gezondheidsverklaring heb aangevraagd was omdat we van belgie naar dld verhuisden en de vervoerder vroeg erom,anders hadden we ze zo naar dld gereden.
rejov schreef:kimmie261 schreef:wij wonen hier in dld aan de grens en er rijden dagelijks tig trailers de grens over,denken jullie nu echt dat voor elk ritje een gezondheidsverkaring gevraagd wordt??
sterker nog er ligt hier nét over de grens een grote paardenkliniek waar dagelijks paarden van nederland ook komen,die rijden echt zo de grens over,zonder problemen.
anders gezegd,ik heb al meerdere nederlandse paarden gewoon hier naar huis gereden,en evt dekkingen in nederland gaan we ook zo de weg op...zie me al voor een dekking een gezondheidsverklaring aanvragen
de enige keer dat ik ooit voor paarden een gezondheidsverklaring heb aangevraagd was omdat we van belgie naar dld verhuisden en de vervoerder vroeg erom,anders hadden we ze zo naar dld gereden.
Hier hetzelfde! Heb ook al telefonisch contact gehad met VWA in Nederland maar ook hun konden mij niet vertellen of ik nou wel of niet een gezondheidsverklaring nodig had! Heb ook hier in Dld al contact gehad en ze zullen het uit gaan zoeken mocht het niet nodig zijn zorg ik er wel voor het zwart op wit te krijgen haha.