Buitenrit omgeving Bree (België)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jojoni

Buitenrit omgeving Bree (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 12:35

Hallo allemaal!

Met mijn twee paardjes ga ik geregeld buitenrijden in de omgeving van Bree, Gruitrode, Opoeteren, Bocholt,..
Maar ja, alleen is ook maar alleen. Dus.. is er iemand in deze omgeving is die het leuk zou vinden
om geregeld samen buitenritten te maken?

Ik ben zelf bijna 24 jaar en rijd al zeker 17 jaar paard. Mijn pony is heel rustig, is het gewend om op buitenrit te gaan, volledig verkeersmak en is een echte kilometervreter.. Mijn paard is iets 'allerter' en heeft een rustig buitenrijmaatje nodig tot hij wat gewend is aan de omgeving hier (heb hem pas een maandje).

Mijn vriend en ik zijn ook aan het rondkijken voor een trailer dus als het klikt kunnen we in de toekomst ook een keer verder weg gaan.

Het zou leuk zijn mocht er iemand in mijn omgeving mee willen!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:41

Hoi

Woon niet direkt bij jou in de buurt maar als jij daar een beetje de weg kent kan ik zonder probleem bij jou geraken en samen buiten rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 00:18

Wij zijn ook weer aan de gang dus je bent hier ook altijd welkom ;)
Of we kunnen ergens afspreken en dan van daaruit een rondje rijden. Conditie is nog opbouwende dus ik stap momenteel veel en zeker met vreemde paarden bij is het wat aftasten, maar komt wel goed ;)

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 10:33

Hey! Even niet op bokt geweest maar ik ben blij met jullie reacties!

Voor allebei.. Ik heb net gemerkt dat Sita weer hengstig is geworden -O- dus misschien heel even wachten tot de ergste hengstigheid voorbij is? Ze is normaal heel erg braaf enzo hoor, maar ik wil toch liever geen risico's nemen..

@Spatter, ik ken hier overal de weg dus dat komt wel in orde! Kom jij rijdend of met een trailer deze kant op? Anders kunnen we ook ergens in het midden van de ruiterroute afspreken (bv knooppunt 46 ofzo). Als je met een trailer komt hoeft dat natuurlijk niet :D

@[***], ik wou jou ook al een bericht sturen als Sita weer een beetje van de hengstigheid af was! Ik ben echt jalours dat je al weer op de oudsberg bent geweest! Waren er niet veel dazen?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:33

ik kom dan met de trailer want routepunt 46 is voor mij al een behoorlijk stuk, ik woon namelijk bij de grens richting Stramproy.

jojoni

Re: Buitenrit omgeving Bree (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 11:45

Ah ja Stramproy is inderdaad wel een heel eindje.. En hoeveel km doe je normaal? Waar zou je hier heen willen? We hebben hier bossen in Bocholt en bossen in gruitrode.. Bocholt heeft een hindernissenparcours (heb ik nog nooit gedaan) en gruitrode een doorwaadbare plas (en als we eventueel verder gaan de oudsberg - heide)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:00

ritje van 25 tot 30 km is geen probleem maar hoeft natuurlijk niet
ik hou wel van wat tempo, van veel stappen krijg ik zere knieen

doorwaadbare plaats ben ik in het voorjaar geweest, was wel geinig maar een ven vind ik leuker

ik vond de duinen heel mooi , weet niet hoe het daar heet, onder Bree

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 14:39

jojoni schreef:
@[***], ik wou jou ook al een bericht sturen als Sita weer een beetje van de hengstigheid af was! Ik ben echt jalours dat je al weer op de oudsberg bent geweest! Waren er niet veel dazen?

+:)+ Hengstigheid is inderdaad wel een beetje een nadeel .. [***] zal dat héééééél erg leuk vinden hoor, dat is zo het probleem niet.. maar ik niet zo vrees ik :')

Die dag was het super met de dazen, misschien eentje tegengekomen ofzo :Y) Gisteren ook nog een ritje gedaan (bij het Orshof) en daar zat wel wat meer, maar ook dat viel reuzegoed mee .. denk dat het seizoen wel redelijk ten einde is. Had het idee dat [***] meer last had van de kriebelmugjes die tussen de mais uit komen ;) (maar dat er nog wel steekbeesten zijn bewijst mijn been, heb weer 2 mooie afbeeldingen :+ Maar of dat daas of een overijverige mug is geweest weet ik niet :)) ).

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 16:00

spatter schreef:
ik vond de duinen heel mooi , weet niet hoe het daar heet, onder Bree

Die duinen onder bree dat is de oudsberg voor zover ik weet.. dat is vanuit hier toch een eindje rijden maar ik heb het hele rondje eens in 5 uur tijd gedaan (wel doorrijden dan). Maar lijkt me leuk om eens te doen! En vlak bij de oudsberg is ook een cafe met gelegenheid om de paarden vast te binden dus dan kunnen we ook een pauze inlassen.

Leuk om te horen dat het dazenseizoen hier bijna voorbij is! Ik had ook al gemerkt dat er hier minder zaten maar ik durfde nog niet naar het orshof te gaan.. Maar dat ga ik dit weekend dus ook eens proberen! zal voor de zekerheid de vliegendeken achterop binden..

Ik weet niet hoelang die hengstigheid van sita nu weer gaat duren maar ik denk dat volgende week het ergste wel weer over is. Wanneer hebben jullie tijd :D

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:18

Ik reageer hier toch even, ik woon nu nog in Brasschaat maar we hebben juist een huis gekocht in Lommel.
Volgend jaar verhuizen we.

het lijkt me leuk om mensen te leren kennen om te gaan buitenrijden. Mijn wei ligt naast het ruiterpad , maar ik heb zelf ook een trailer.
Met mijn merrie heb ik lang endurance gereden en is echt bom-proof. Ze wil er wel graag het tempo inhouden, dus enkel stap-ritten zijn niks voor ons.
dus ik hou graag dit topic in het oog ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:45

jojoni schreef:
Ik weet niet hoelang die hengstigheid van sita nu weer gaat duren maar ik denk dat volgende week het ergste wel weer over is. Wanneer hebben jullie tijd :D

Volgende week is drukjes, weekend kan eventueel wel (weersafhankelijk, ben een watje op dat gebied :P ). Week daarna is uitgesloten (moet 6 dagen werken -O- ) maar de week daarna (22 - 28) heb ik wel iets meer tijd ;)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:48

Jhej ik woon ook in de buurt! Wat leuk dat er toch zoveel bokkers hier in de buurt zijn :D
Heb helaas niet echt de mogelijkheid om tot daar te komen en hier in de buurt is het niet fijn buiten rijden jammer genoeg

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:05

Ik woon zelf in Peer, vlakbij Bree! Ik rij zelf ook eigenlijk alleen maar buiten en idd alleen is ook maar alleen. Mocht je hier in de omgeving is zijn, ik wil gerust wel eens een ritje gaan maken! Ik heb zelf alleen geen trailer tot beschikking dus kan helaas niet ergens naartoe rijden. Ik woon zelf vlakbij knooppunt 56.

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 20:18

[***] schreef:
jojoni schreef:

Volgende week is drukjes, weekend kan eventueel wel (weersafhankelijk, ben een watje op dat gebied :P ). Week daarna is uitgesloten (moet 6 dagen werken -O- ) maar de week daarna (22 - 28) heb ik wel iets meer tijd ;)

Ik ga het weekend dat je vrij bent toevallig weg.. zaterdag met de buurvrouw een hond ophalen in duitsland en zondag.. Horseevent!!
Maar dan kijken we de week van de 22e goed?

@Mexx lady, jammer dat er bij jou in de buurt niets is anders was ik wel een keertje die kant op komen rijden.

@Laulitz, Leuk! Ik moest wel even zoeken naar knooppunt 56 haha maar ik denk dat er binnendoor wel tot daar te komen valt.. Wat zou jij aanraden? ik dacht binnendoor naar knooppunt 33 en dan daar ergens de hoofdweg oversteken maar dan? of steek ik beter pas later de hoofdweg over? zo eerst naar 59 en dan binnendoor naar 57?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:43

Ofja ik heb geen idee of er hier iets leuks is? Woon in Kinrooi dus geen idee of daar een leuke bos of een leuke route is

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:52

jojoni schreef:
@Laulitz, Leuk! Ik moest wel even zoeken naar knooppunt 56 haha maar ik denk dat er binnendoor wel tot daar te komen valt.. Wat zou jij aanraden? ik dacht binnendoor naar knooppunt 33 en dan daar ergens de hoofdweg oversteken maar dan? of steek ik beter pas later de hoofdweg over? zo eerst naar 59 en dan binnendoor naar 57?

Die kant ben ik zelf eigenlijk nog niet opgeweest :o Valt er aan die kant van de baan een beetje in het bos te rijden? Anders wil ik die kant wel eens opgaan. Ik ga zelf altijd richting 68, ik rij meestal in een klein bos vlak naast de vliegbasis en het bos bij de manege, god hoe heet die nu weer, de Breugelhoeve! Daar heb je wel leuk bos (of ten minste dat is het beste dat ik heb gevonden dat voor mij op rij afstand ligt :D )

_mexx_lady_ schreef:
Ofja ik heb geen idee of er hier iets leuks is? Woon in Kinrooi dus geen idee of daar een leuke bos of een leuke route is

Hier staat een route in Kinrooi: http://www.routeyou.com/user/routes/94933

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 21:39

Nee maar ik bedoel dat ik vanaf die kant kom gereden he.. En dan kunnen we gewoon een route volgen die jij altijd doet en dan ga ik dezelfde weg terug :D .

In Kinrooi ligt ook een route, eigenlijk om het dorp heen denk ik..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:47

die route om Kinrooi heb ik 1 x gereden maar dat vond ik echt niks.
Maar een paar stukjes waren mooi en verder veel bermen rijden, leuk voor menners maar weinig aan voor ruiters.

jojoni jij woont dus in Bocholt? bij welk route punt in de buurt?

ik zit zelf een paar km af van de route tussen 21 en 49

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 21:58

jojoni schreef:
Nee maar ik bedoel dat ik vanaf die kant kom gereden he.. En dan kunnen we gewoon een route volgen die jij altijd doet en dan ga ik dezelfde weg terug :D .

In Kinrooi ligt ook een route, eigenlijk om het dorp heen denk ik..

Als je dat ziet zitten wil ik wel eens gezellig gaan rijden :D

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 19:14

spatter schreef:
die route om Kinrooi heb ik 1 x gereden maar dat vond ik echt niks.
Maar een paar stukjes waren mooi en verder veel bermen rijden, leuk voor menners maar weinig aan voor ruiters.

jojoni jij woont dus in Bocholt? bij welk route punt in de buurt?

ik zit zelf een paar km af van de route tussen 21 en 49

Hey! Ik woon in bree op de vosterd. Dat ligt eigenlijk boven knooppunt 52.. bij jou in de buurt wouden wij een keer overnachten!

@lautlitz, dat zie ik helemaal zitten! De hengstigheid van sita wordt al minder. Maar aangezien we volgend weekend op horse event zitten stel ik voor om darna een keer te fgaan?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:58

Ik zie alleen Vostert met een T op de kaart?

wie heeft trouwens die nummering gemaakt 8)7
52 en 55 zijn onder Bree en 51, 53 en 54 achter Overpelt

onder Bree is wel een heel mooi gebied!

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 13:30

spatter schreef:

Die bedoel ik :Y) .. Sommige schrijven het met een T maar volgens mij staat op het bord met een D :D .

Ja onder Bree is de oudsberg en dat is echt een heel mooi gebied. Heide en duinen! Straks ga ik eens kijken hoe het met de dazen zit en Sita haar hengstigheid (denk dat het ergste voorbij is) en dan kunnen we data prikken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 17:01

Gisteren een rondje van 16 km gedaan, wel de andere kant uit (Neeroeteren zeg maar) maar geen enkele daas gezien .. dus denk wel dat het seizoen erop zit :) Volgens mij bij de mais nog wel kans op irritante mugjes enzo, maar verder niks ;)

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 17:53

Ik vandaag ook 16 km en maar 3 dazen!! En ik ben een ander paard tegen gekomen (toevallig een buurman met de kar) en we hebben er vlak bij stil gestaan dus ik denk dat het ook weer gaat met de hengstigheid *\o/* !!

Wie wil er al een datum prikken met mij?

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 18:16

spatter schreef:

Ja, ik rij soms 56-57 enzo en dan ineens 33 :+
Ik heb wel al een aantal keer gehad dat ik precies over iemand zijn erf reed, niet altijd leuk. Nog iemand zo iets meegemaakt?
Dazen zijn er trouwens bijna niet meer :D
Ik ben de mijne weer een beetje op conditie aan het rijden dus ik zie een ritje binnenkort wel zitten!