Huijbergse paarden 3 daagse 2014

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Huijbergse paarden 3 daagse 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 18:10

Omdat ik geen enkele reactie krijg op dit topic in evenementen. Hier dan ook maar een keer ;)

Wie gaat er ook?

Mijn staleigenaren gaan elk jaar. En ze hebben mij dit jaar ook mee gevraagd.
Ik heb nog nooit met zo'n rit mee gereden maar het lijkt me hartstikke leuk.

Vind dan ook erg leuk om ervaringen te horen.
En is het voor ieder paard geschikt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:30

2jaar geleden meegeweest. Vorig jaar overgeslagen en ik wilde dit jaar wel maar het komt er weer niet van. ;)
Veel plezier iig! :j

angelpam

Re: Huijbergse paarden 3 daagse 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:54

Ik ben erbij net als de voorgaande jaren. vast ritueel elk jaar.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:02

Ik heb getwijfeld maar denk het niet. Zit nog te vers in mijn geheugen. (de afloop)

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:28

Hallo.

Ik doe al ieder jaar mee met deze rit en ik kan je zeggen dat het prima te doen is voor ieder (een beetje getraind) paard. Alleen wordt de zaterdag dit jaar een lange tocht (welke je ook een kortere route kan kiezen). Officieel mag je alleen stappen en draven. Er is een stuk langs de weg (wel gescheiden door een berm) dus je paard moet wel een klein beetje verkeersmak zijn.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 21:49

Gelukkig is mijn paard verkeersmak. Rij ook vaak alleen buiten door het dorp dus daar verwacht ik geen gekke dingen mee.
Verwacht meer een ongeduldige tante als we moeten wachten voor dat we mogen vertrekken.

Mag er niet gegaloppeerd worden?

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:51

Officieel niet maar als je de ruimte hebt is er niemand die er al van zegt als je wel galoppeert

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 21:59

Wij gaan met een klein groepje 3 tot 5 paarden. En we houden allemaal van een lekker relaxed ritje. Afentoe eens een drafje maar voornamelijk lekker stappen. Denk ook niet dat wij gaan galopperen.

Mijn paard is net van een blessure af en we zitten nog in de opbouwfase. Ik rij nu 2x in de week waar van 1x in de bak 20 min stap en wat draf en 1x gaan we naar buiten dit kan 20 min een klein stap rondje zijn of een uur met wat kleine drafjes er tussen door.
Ik doe het gewoon rustig aan en we zien wel of we tegen die tijd genoeg opgebouwd zijn om mee te kunnen.

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:01

felicity schreef:
Gelukkig is mijn paard verkeersmak. Rij ook vaak alleen buiten door het dorp dus daar verwacht ik geen gekke dingen mee.
Verwacht meer een ongeduldige tante als we moeten wachten voor dat we mogen vertrekken.

Mag er niet gegaloppeerd worden?

Starten is als ik me niet vergis vanaf 10:00 en na het stempelen kun je gewoon wegrijden. Je hoeft dus alleen te wachten als je zelf wilt en eventueel bij een stempelpost

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:03

Ik zou maar dat is mijn persoonlijke mening niet mee rijden met een paard die herstellende is van een blessure. Er zitten af en toe best wel wat zware stukken tussen. En je weer nooit wat er gebeurt onderweg. Vorige jaar hadden we bv een hele diepe plas en mijn pony van 1.46m moest gewoon ff zwemmen.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:30

Ik heb 2 jaar geleden mee gedaan was erg leuk. Maar zaten idd heftige stukken bij een hele stijle berg waar ik met afgaan niet op durfde te blijven zitten. Ook een raar slootje waar we door moesten. Maar enorme lol gehad ennals het even gaat wil ik dit jaar weer starten!!!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 22:31

Dankjewel voor de waarschuwing. Die had ik dus niet verwacht. Dacht gewoon goede paden misschien op sommige plekken wat blubberig. Dacht gewoon een lekker een relaxed buitenritje. Ik weet nu dus ook nog niet of ik mee rij. Eerst maar eens zien waar we tegen die tijd zijn.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:33

Is zeer zeker een relaxt ritje maar 2 jaar terug zaten er lastigere stukken in wat ik erg leuk vond.... en ritje het is echt een flinke rit. .. of wij waren fout wat ook kan hahahaha.

Maar zeker de moeite en ervaring waard

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 23:01

Hihihihihi Ja rit is het zeker. Maar had niet verwacht dat er zulke heftige stukken in zouden zitten.
Ik begreep eruit dat het voor ieder paard en en ruiter geschikt zou zijn. Dus verwachte gewoon berm/asfalt en leuke bospaadjes.
Weet nu niet of ik het wel aandurf om mee te gaan heb wel een paard die nu goed is en die ik ook graag goed wil houden.

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:03

angelpam schreef:
Ik zou maar dat is mijn persoonlijke mening niet mee rijden met een paard die herstellende is van een blessure. Er zitten af en toe best wel wat zware stukken tussen. En je weer nooit wat er gebeurt onderweg. Vorige jaar hadden we bv een hele diepe plas en mijn pony van 1.46m moest gewoon ff zwemmen.

Dat stuk, daar kun je gewoon omheen hahahaha.
Ik pak dat stuk namelijk nooit.
Maar er zitten inderdaad wel mulle paden tussen, maar ik vind dat je die prima aan de zijkant van het pad kan rijden.
Steile bergen heb ik nog niet gezien, maar dat is denk ik net wat je gewend bent.
Maar ben het met Angelpam eens dat ik met een paard wat nu nog net in de opbouw fase zit niet zo snel mee zou doen.
Misschien de DA eerst eens vragen tegen die tijd of je goedkeuring krijgt

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:22

Jaaaa ik ga ook mee, vrijdag onder het zadel en zaterdag en zondag gaan we mennen. We als in de eigenaresse en mijn twee bijrijdhobbels. Heb er al heel veel zin in. Deze paarden doen/hebben ook trec gedaan, dus wbt hobbels en stijle waterige dingen, kom maar op. :D

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 20:40

Ik ga ook meedoen zaterdag en zondag.Heb er zin in we hebben een BB gereserveerd in Essen de paarden kunnen daar ook overnachten. +:)+

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:47

Ik doe voor het derde jaar mee. Eerste jaar zondags meegereden op fjord van stalgenootje. En die stijle heuvel ook meegemaakt. Maar er waren ruiters die er omheen gingen dus je hoefde hem noet te pakken.
Dat greppeltje ook gehad. Was nog aardig stukje naar beneden. Klein watertje en weer omhoog. Toen wij daar kwamen stond er een hele file op het ruiterpad.
Fjordje van mij vond het ook niet zo leuk en ging met megajump over water.

Vorig jaar weer op zondag meegereden. Weer op dat fjordje. En een vriendin op mijn eigen tinker. Kon ik op afstand zien wat ze zou doen. En ze was zo braaf dat we halverwege hebben gewisseld. Het enige waar ze van schrok was de fontein met de intocht. Maar daar hadden meer paarden last van. We hadden ineens een groot gat achter ons.
Toen zaten er geen rare paden in de route. Veel heuveltjes in het begin en stukje door mul zand. Maar verder niets wat ik zo gauw kan bedenken.

Dit jaar ga ik 2 dagen meerijden. Word de eerste keer op zaterdag en nemen dan de lange route. Als ik de verhalen hoor is de zaterdag route volgens mij nog mooier dan op zondag.
Twee stalgenootjes doen ook mee. De fjord waar ik eerder op reed en nog een klein tinkertje. En we hebben er zin in.

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 09:08

jessie84 schreef:
Ik ga ook meedoen zaterdag en zondag.Heb er zin in we hebben een BB gereserveerd in Essen de paarden kunnen daar ook overnachten. +:)+

B&B Moerkantheide toevallig?

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 10:57

breakthelaw schreef:
jessie84 schreef:

B&B Moerkantheide toevallig?

ja jij ook?

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 11:10

Nee hoor. Mijn paardjes staan in Huijbergen. Ik heb voorheen bij de moerkantheide gestaan met mijn paarden, maar ik vond het vreselijk ver naar het bos. (een half uur voor je bij de bosrand bent en dan nog over een niet zo best pad)
Maar wel een hele goede en leuke stalling!
Dus ik ben verhuist naar een stal die letterlijk in het bos ligt

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 11:33

oh dat is jammer want ik dacht dan ga ik er nog eens heen als er geen 3 daagse is,maar dat word dan niets ,Want ik wil wel gelijk aan het bos hei oid zitten

James2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:21

Wij zijn dit jaar ook van de partij. Voor de 4 e keer. Elk jaar leuke routes. Vorig jaar 1 dag met de kar gekomen maar nu gewoon 3 dagen onder de man. Heb er heel veel zin in.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:34

Even een stipje als reminder. Heb 2x meegereden en van genoten! Wellicht dit jaar weer?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 08:21

Chubby schreef:
Even een stipje als reminder. Heb 2x meegereden en van genoten! Wellicht dit jaar weer?

Ik zeg, doen! Dan zie je de nieuwe liefde in mijn leven ook misschien. :D