Wie wil met mij een weekend weg met zijn/haar paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mona81

Wie wil met mij een weekend weg met zijn/haar paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 11:08

Haha, wanhopig klinkt dit hè?

Ik zou graag een weekend weg willen, 2 nachten, met mijn paard, om buitenritten te maken. Helaas heeft degene die met mij mee zou gaan afgezegd en nu ben ik dus "partnerloos". Omdat dit de eerste keer is dat ik op stap zou gaan, zie ik het niet zitten om alleen met mijn paard weg te gaan. Ik ben dus op zoek naar iemand die het leuk vindt om met mij een weekendje ergens heen te gaan, met de paarden, om buitenritten te maken. En dan dus op "korte" termijn, dit jaar dus nog 8-) Bijvoorbeeld in september.

Ik ben zelf 32 jaar en heb een 12 jarige ruin. Omdat hij wat onzeker is, zoek ik een metgezel wiens paard rustig en relaxed is. Ik zou het leuk vinden om flinke ritten te maken, liefst niet galloperen, misschien af en toe een stukje. Zelf kom ik uit Oegstgeest en wil graag ergens heen waar je direct een natuurgebied, of bossen in kunt, zonder over de weg te hoeven.

Ik hoor graag of iemand geïnteresseerd is :D

Anoniem

Re: Wie wil met mij een weekend weg met zijn/haar paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:23

Hahaha wat een leuk topic! Ik zou het wel leuk vinden maar mijne is wel braaf maar heet heet en snel snel. Dus lijkt me niet ideaal. Waar ligt oestgeest eigenlijk?

Denk dat je vast snel iemand vind!

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:37

Dit lijkt mij erg leuk! Ik ben wel wt jonger (24). Heb een braaf paard om mee naar buiten te gaan!

kejen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:43

Ik zou ook wel willen! Relaxed en braafpaard. Nog nooit in de bossen geweest maar het langste wat wij hebben gereden is 40 min. (Uitzondering, meestal maar 20) ivm zijn leeftijd. (3 jaar)

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:53

Lijkt me erg leuk samen met m'n brave haflinger maar weet niet hoe ze reageert in het bos daar zijn we nog nooit geweest

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:57

Dat lijkt mij erg leuk! Ik woon zelf midden in de bossen op de veluwe! Je kan hier heerlijk rijden zonder dat je wegen over hoeft te steken en mijn paard is erg braaf. Je kan ook bij ons overnachten. Je moet dan wel zelf voor eten drinken en een tentje zorgen. Paard kan hier op de paddock of weide :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:58

Zie mijn onderschrift :D :D
De NVVR heeft dit najaar een kampeerweekend op de Utrechte Heuvelrug, zie evenementen. Dat weekend is volgeboekt, maar er is sprake van een tweede weekend, dus laat het de organisatie vooral weten als je interesse hebt.

Niet bang zijn om alleen te gaan; wij zijn erg aardig en zorgen ervoor dat je met fijne herinneringen weer huiswaarts keert. PB eventueel oor details.....

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:04

Lijkt mij ook leuk! Hier ook genoeg uitrijmogelijkheden.. (Dwingelderveld, DFW,etc)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:20

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 12:50

Wow, wat een hoop reacties al :) Dat had ik niet verwacht! Ik zal wat specifieker zijn over wat ik graag zou willen en wie wij zijn. Dan kun je bepalen of het je wat lijkt en of je serieus mee wilt.

Mijn paard is een 12 jarige draver, welke ik sinds 1,5 jaar in mijn bezit heb. We zijn behoorlijk aan het klungelen geweest de laatste tijd, hij is helaas dressuurmatig verreden en heeft daarom in de bak veel stress. We rijden bitloos, maar we rijden zeker niet vaak, het meeste werk doen we nu op de grond, aan de longe of aan de hand. Ik ben niet heel erg zelfverzekerd of een enorm dappere ruiter wat hem betreft, omdat ik hem onder het zadel dus nog niet heel goed ken. Daarom zoek ik iemand die:

* een relaxt paard heeft, zodat mijn paard zich daaraan kan optrekken
* iemand die het leuk vind om vooral ontspannen te rijden, stapritjes, af en toe een drafje bijvoorbeeld, afhankelijk van hoe braaf mijn paard is :)
* 3 dagen wil gaan, van vrijdag t/m zondag en iedere dag één of 2 ritjes te maken
* het leuk vind om samen 's avonds een hapje te eten of een wijntje ofzo te doen :Y) (cola mag natuurlijk ook :D )
* die beschikbaar is in augustus of september

Voor de duidelijkheid, ik heb zéker geen wilde knol, maar wel een gevoelig en soms zenuwachtig paard en daarom is voor ons een ontspannen weekend-genoot echt belangrijk.

Nou, ben je nog niet afgeschrikt door mijn wensenlijst en ben je serieus om samen weg te gaan, stuur mij dan een pb-tje, dat we kunnen kletsen en/of wat af te spreken.

Hopelijk tot snel :D

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:59

Ik ben zeker nog geïnteresseerd! Ik ben alleen beschikbaar in september en dan alleen de even weekenden. De oneven weekenden werk ik.

Ik rijd een merrie die buiten zeer relaxed is, goed voorop kan en goed te controleren is, laat zich niet gek maken, ook niet door inhalende paarden oid. En daarnaast ben ik in voor een wijntje oid;)

Ik woon zelf op de Veluwe waarde heerlijk buiten kunt rijden, ook een gedeelte op knooppunten waardoor je zelf je routes kunt uitstippelen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 13:02

:j :j be our special guest :j :j

Je bent de eerst niet die wat onzeker op een weekend zou komen en ook de laatste niet.
Je hoeft je niet te bewijzen, je hoeft geen flitsende verhalen te hebben, je mag gewoon jezelf zijn en als je dat wil, helpen wij je weer een stapje verder. Vrijheid, blijheid.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 13:17

Ik ook nog steeds geinteresseerd. Afgelopen weekend ben ik met mijn paard een weekendje buitenritten wezen maken. Ze is verbluffend braaf voor haar leeftijd (volgende week wordt ze 4). Kan voorop of achterop of gezellig naast elkaar. Vindt alle paarden lief en leuk, en kan ook makkelijk samen op de weide.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 13:59

Ik woon in je buurt, als je een keer wilt oefenen met het rijden met iemand anders, een rustige rit wilt, of zelfs wat begeleiding, kom dan gerust eens mijn kant op. :)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 14:05

Ik heb je een pb gestuurd :)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 14:10

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 19:51

Dat kan natuurlijk ook gewoon tussendoor TurdusMerula, waar rijd jij dan, als je naar buiten gaat?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:14

Ik heb je een pb gestuurd. :)

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:21

Ha, Bokt op zijn best! Ik heb geen bijdrage aan je zoektocht, maar wel de opmerking dat ik de reacties dit topic hartverwarmend vind!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:28

DonCamillo haalt me de woorden uit de mond, wat een geweldig topic. :D

Zo ben ik jaren geleden eens spontaan uitgenodigd door een Bokker voor een ritje/weekend in Zeeland op het strand, op een van haar paarden. Die ritjes hebben we zeer regelmatig overgedaan, hier kunnen zulke leuke vriendschappen uit ontstaan!

Ik wens je veel plezier, zo te zien heb je genoeg keuze. :D

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 20:51

Inderdaad, vind ik ook! Ik had niet verwacht dat ik zoveel leuke, positieve reacties zou krijgen :)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:57

DonCamillo schreef:
Ha, Bokt op zijn best! Ik heb geen bijdrage aan je zoektocht, maar wel de opmerking dat ik de reacties dit topic hartverwarmend vind!

Dat vond ik nou ook!
Ik kan ook niet met je mee, voldoe wel aan je lijstje qua lekker rustig rijden en supercool paard, maar zij is helaas niet fit genoeg meer voor zoveel rijden!

Veel plezier alvast, komt vast goed! :D

lindsey1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 21:04

jammer dat ik zover weg woon, ik heb zelf een haflinger van 1.57 is 14 jaartjes oud een schat van een beessie, en kan lekker veel lopen, is cool in zijn hoofd en kan met alle paardjes overweg, wij rijden zelf altijd in de bossen bak rijden vind we niet meer leuk ahihi,,

maar echt jammer dat ik zover weg woon, anders zeker te weten, dat ik met je mee wou gaan !!

maxipaxixxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 22:45

Heb helaas een knol die niet spoort maar veel plezier!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 17:11

Doordat mijn vriend en ik niet samen op vakantie kunnen organiseer ik ruitervakanties zodat ik niet alleen hoef. zie http://www.fanerberveld.webnode.nl
voor nadere informatie.