Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

zou wat wezen zeg Ibbel schreef:Paard kan toch een hevige entreactie laten zien?
Ik zou dan trouwens wel eerst nog eens een ander vaccin proberen.
cp112 schreef:Die gezondheidsverklaring hoeft niet voor recreatieve doeleinden (of bijv als je vanaf nl naar dl een dag op wedstrijd gaat, of andersom).

soesita schreef:Gezondheidsverklaring: Heb je bij een buitenrit of een les in het buitenland niet nodig; wél als je paard meerdere dagen daar gaat verblijven.

Ibbel schreef:En het zou me eerlijk gezegd sterk verbazen als dat in Duitsland wel zo zou zijn... En het lijkt me volkomen onzinnig dat jouw instructeur verzekeringstechnisch verantwoordelijk is voor of jij bitloos rijdt.
Hier in Dld zijn de regels idd anders en strenger. En de verzekering kan idd heel lastig doen als jij bitloos buiten rijdt. Lees als in dat is geen toegelaten optoming dus wij keren niet uit. Wel heb ik mijn bedenkingen of de instructeur verantwoordelijk is voor je, dat ligt er imo aan in welke vorm dat buitenrijden is. Als dat onder instructie van haar is, ja. maar als jullie gewoon gezellig een ritje maken zonder "les/instructie" valt dat imo niet onder haar verzekering. Wel zullen ze er echt moeilijk over gaan doen omdat de instructeur de papieren heeft. En in alles een poging doen om het op haar verantwoording af te schuiven. En als TS in principe alleen maar daarheen gaat voor les, hebben ze wel een mooie hamer om mee te slaan
Nammie schreef:Ik ga dus met trailer naar mijn instructeur , dus voer ik het paard in in Duitsland , en vervolgens rij ik weer terug , dus voer ik mijn paard weer in in Nederland.
soesita schreef:Reitplakette: Vergunning om in Nordrhein-Westfalen in bos en veld te mogen rijden,ook als er geen ruiterpaden zijn. Moeten dan zichtbaar aan het harnachement meegedragen worden. Gelden in heel NRW. Dus ja, voor buitenritten in Duitsland absoluut nodig.
NRW ja maar Niedersachsen dus niet. Het ligt eraan waar je gaat buitenrijden. Dus niet absoluut altijd nodig voor buitenritten in Duitsland.

petraaken schreef:Ibbel schreef:Paard kan toch een hevige entreactie laten zien?
Ik zou dan trouwens wel eerst nog eens een ander vaccin proberen.
Dat kan inderdaad wel eens voorkomen maar in al die jaren dat ik al paarden heb nog maar een keer meegemaakt dat een paard een echte heftige entreactie had. Hij maakte koorts en dan heb ik de dierenarts weer opgeroepen. Kreeg een antikoorts middel en na 3 dagen was hij weer helemaal koortsvrij verklaard.