Buitenrijden; alleen, in een groep of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alleen
135 (55%)
Met anderen
96 (39%)
Niet
14 (5%)

Totaal aantal stemmen: 245

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 12:44

Gewoon even peilen, rijdt jij meestal alleen buiten, met anderen of helemaal niet?
Een toelichting is leuk!
Laatst bijgewerkt door Bmamavan2 op 05-03-14 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Kesje

Re: Buitenrijden; alleen, in een groep of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:46

Ik rijd meestal alleen buiten, deels omdat anderen niet altijd tijd/zin hebben om mee te gaan, en deels omdat ik gewoon erg kan genieten van zelfstandig een rondje rijden, zonder geklets en afleiding, gewoon lekker met paardje buiten zijn :) Zo kan ik ook zelf tempo en route bepalen en ben ik echt zelf aan het rijden, niet dat het paard gewoon achter zijn voorganger aansjokt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:47

Ik rij meestal alleen omdat ik niemand heb om mee buiten te rijden.
Soms gaat er iemand met mij mee op mijn Fjord.

Ik zou niet altijd met andere willen rijden, niet omdat ik dat niet gezellig vind, maar omdat ik wil dat mijn paarden ook alleen weg moeten kunnen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:47

Meestal alleen en iemand mee op de fiets voor de veiligheid.

Ga ik echt alleen dan stippel ik een route uit en bel ik op bepaalde punten iemand op zodat ze weten waar ik ben.

Mocht ik dan op een gegeven moment niet meer bellen dan weten ze waar ze moeten zoeken.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:48

Ik rij altijd alleen, gewoon omdat ik niemand heb om mee te gaan. Het went wel :)

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:48

Meestal alleen, er zijn maar weinig mensen die hier in de buurt buitenrijden. Ik vind alleen rijden wel lekker maar ik zou het ook wel gezellig vinden om met regelmaat met iemand samen te kunnen rijden.

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 12:48

Silence schreef:

Ga ik echt alleen dan stippel ik een route uit en bel ik op bepaalde punten iemand op zodat ze weten waar ik ben.

Mocht ik dan op een gegeven moment niet meer bellen dan weten ze waar ze moeten zoeken.

Hey, dat is slim. Ik ben nog niet zo zeker in het alleen buitenrijden, maar dit vindt ik een goeie tip!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:49

Het verschilt een beetje. Helft van de tijd alleen en de andere helft met anderen. Het ligt er maar net aan wanneer ik naar buiten ga (donderdagmiddag om 13 uur als iedereen werkt of zondagmiddag om 14 uur). Per tijdstip verschilt het of er gegadigden zijn die mee willen. :)

Maar soms vind ik het heerlijk om alleen te gaan. Even alleen met paardlief, fijn uitwaaien, verstand op 0 en gedachten weg laten zinken.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:50

Pfff, lastig...
Ik rij altijd met een vriendin van mij samen of met mijn vader/vriend/bijrijdster op de fiets :)

heb nog al een apart dier, in de groep gaat niet zo goed, maar alleen is ook niet zo handig :P

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:51

Het liefst ga ik vaker, maar mijn paard wil niet alleen helaas. Alleen met een ander paard gaat het goed. Maar goed, dan ben ik dus afhankelijk van een ander dus ga ik nauwelijks op buitenrit.

SaarMisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:51

Het liefst samen want ze kan nogal druk zijn alleen in het bos. Over de weg ga ik meestal wel alleen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:52

Ik wil het liefst alleen, alleen daar is m'n merrie het niet altijd mee eens :+ maar alleen vind ik toch het lekkerst, gewoon ons eigen tempo bepalen en eigen route aanhouden :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:52

ik heb niet ingevuld.. ik ga minder dan 1x per jaar op buitenrit dus dat is te verwaarlozen. Is niet zo mijn ding zullen we maar zeggen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:55

Ik rijd op mijn verzorgpony en de eigenaresse fietst altijd mee. Op mijn oude verzorgpony's ging ik wel alleen maar die waren al wat ouder en dus ook heel erg verkeersmak.

dirkjedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:55

Alleen rijden vind ik erg ontspannend, ik ga vrij regelmatig op buitenritten. Maar samen met anderen is ook altijd leuk. In zo'n geval nooit met meer dan 3 eigenlijk.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:56

Bmamavan2 schreef:
Silence schreef:

Hey, dat is slim. Ik ben nog niet zo zeker in het alleen buitenrijden, maar dit vindt ik een goeie tip!

Ik heb ook een tipje voor je. :) Maak iets aan je zadel vast (bv. een sleutelhanger) waarop jouw mobiele nummer en het nummer van stal staan. Mocht je van je paard vallen en die wordt door mensen gevonden, dan kunnen ze jou of je stal bereiken.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:58

Ik rij meestal alleen buiten. Sinds kort heb ik een stalgenoot die ook graag buiten rijdt en daar heb ik al een aantal ritjes gemaakt. Verder spreek ik af en toe af met een bokker voor een ritje, maar alle andere ritjes maak ik in mijn eentje.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:01

Omdat ik alleen mezelf niet echt veilig voel rijdt ik het liefste met andere buiten. SInds kort hebben we een groepje bij elkaar gezocht die regelmatig buitenrijden bij ons in de buurt. Daar spreken we in wisselende samenstelling mee af. ER zijn er altijd wel 2 die gaan. We bereiden nog steeds uit kwa mensen. En dat is erg leuk. Onze groep laatste keer was met 4 samen. Grotere groepen dan dat vind ik wat minder fijn of je moet goede afspraken maken.

Alleen rijdt ik nu niet buiten. Dit is omdat ik altijd op verplaatsing moet om buiten te kunnen rijden en dan is het ook minder leuk. Anders zou ik ook gerust alleen proberen te gaan. Paard is dan vaak wel meer kijkerig.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:08

Ik ga veel alleen op pad en anders gaat mijn bijrijdster op mijn andere paard mee.
Als ik alleen rij en ik kom andere ruiters tegen sluit ik daar ook geregeld bij aan om gezellig een praatje te maken.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:11

Ik doe alleen naar buiten en soms met stalgenoten.
Beide staat er niet bij.

Muffin01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:12

Ik ga nooit alleen. Gewoon voor de gezelligheid en de veiligheid! :)

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:20

Ik rijd eigenlijk nooit alleen buiten omdat ik het 'onverantwoord' vind. Als er iets gebeurt, ben je toch maar helemaal alleen. Ik heb niet zo'n hele brave buiten, maar zelfs de braafste van de braafste kan altijd ergens van verschieten.
Soms ga ik wel even buiten uitstappen (wij hebben het bos echt recht aan stal), maar dan meld ik altijd van te voren aan iemand op stal dat ik even alleen weg ben. Binnen ongeveer 15-20 min moet ik dan terug zijn, anders is er iets niet oké..

Verder ben ik wel van plan om een app te downloaden. Vriendin van me heeft hem en zegt dat hij echt werkt. De SafeRider app. Hier kun je wat meer informatie lezen: http://www.marviq.com/cases/veilig-op-pad-met-je-paard.
Misschien handig voor sommige hier die altijd alleen gaan/moeten.
Maar het kan ook handig zijn voor als je het paard aan huis hebt of op stal staat maar gaat rijden als er niemand is. Je kan namelijk ook in de bak van je paard vallen en je lelijk bezeren... Y;(

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 13:26

Ik heb ook een tipje voor je. :) Maak iets aan je zadel vast (bv. een sleutelhanger) waarop jouw mobiele nummer en het nummer van stal staan. Mocht je van je paard vallen en die wordt door mensen gevonden, dan kunnen ze jou of je stal bereiken.[/quote]

Dat is ook een goeie! Ff onthoudern/opschrijven :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:29

Dit is niet echt een rijtechnische discussie dus ik verplaats hem even :-)

-> BRT

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:30

niet.. Helaas, vindt het wel altijd leuk! Toch ga ik als ik ga liever alleen of met zn tweeën en niet met een grote groep.