Noord Brabant leuk paardrijden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vera96

Noord Brabant leuk paardrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 20:20

Hoi!

Ik wil graag ergens gaan buiten rijden met mijn stalgenootje. Het gaat om een haflinger die een beetje moeite heeft met ondergrond, dus de duinen is denk ik niets. Voor de rest maakt het niet uit. Het moet wel binnen een half uur vanuit Tilburg zijn. Met de trailer uiteraard.
Wie weet iets? :D

melody7

Re: Noord Brabant leuk paardrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:21

Oisterwijkse bossen zijn erg leuk rijden! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:21

In de Beekse Bergen :))

Nee even zonder grappen, zijn er ook niet stukken in de Loonse/Drunense duinen met wat minder mul zand dan?

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 20:23

Ja daar heb ik vroeger heel veel gereden, daar hebben ze lekker veel galop paden, maar voor de rest ben ik het bos niet echt in geweest. Hoe is het voor de rest? Wij zijn wel de hei in riel gewend, dus een beetje verwend haha.
En kun je de auto en trailer daar goed kwijt?

edit: bovenste gaat over oisterwijk dus
Haha beekse bergen, lekker tussen de leeuwen!
Ik weet het niet, duinen zou wel gaaf zijn. Met dit weer is het natuurlijk ook niet super mul zijn.. Maar ik wil niet het risico lopen dat hij de dag erna stokkreupel is ofzo. Als iemand er pas geweest is en een beetje weet hoe het zand is graag!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:25

Ik rij altijd daar in het bos, verveelt nooit, erg leuke paden, de weg vinden is er niet moeilijk :)
Auto+trailer kun je denk ik wel bij 't stokske kwijt, daar tegenover is een grote parkeerplaats, verder heb ik geen idee van de parkeerplekken daar eigenlijk := Ik rij zelf vanuit Moergestel dus rij gewoon erheen :)

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:25

Je kan vanuit Hilvarenbeek de bossen in. De regte heide, de utrecht, gorp en roovert. Is allemaal in 1 stuk , alleen als je naar het andere stuk van de utrecht wil moet je oversteken. Je kan hier uren rijden.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 20:28

Ik weet zo niet hoe je bedoeld Elvira, is dat niet erg ver? We hebben nu ook een trailer tot beschikking, alleen niet als ik alleen ga rijden. Dus dat is wel leuk als ik niet met de trailer kan.

Ik dacht altijd dat de oisterwijkse bossen niet zo groot waren, misschien haal ik er nu twee door elkaar. Ik ging altijd vanuit de buurt van manege t halster er in.

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:28

Ik raad je de Oirschotse heide aan, ontzettend mooi gebied met veel ruiterpaden, duinen en heide. Daar ben je heel wat uren zoet mee.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:29

VeraPopeye, die zijn het wel, het ligt er maar net aan welke routes je neemt, ik kan er gerust een paar uur rondrijden zonder dezelfde paden te nemen :)

Tinkergekj, dat is de Kampina toch? Dat is ook gaaf rijden ja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:30

VeraPopeye schreef:
Ja daar heb ik vroeger heel veel gereden, daar hebben ze lekker veel galop paden, maar voor de rest ben ik het bos niet echt in geweest. Hoe is het voor de rest? Wij zijn wel de hei in riel gewend, dus een beetje verwend haha.
En kun je de auto en trailer daar goed kwijt?

edit: bovenste gaat over oisterwijk dus
Haha beekse bergen, lekker tussen de leeuwen!
Ik weet het niet, duinen zou wel gaaf zijn. Met dit weer is het natuurlijk ook niet super mul zijn.. Maar ik wil niet het risico lopen dat hij de dag erna stokkreupel is ofzo. Als iemand er pas geweest is en een beetje weet hoe het zand is graag!

Als je van de regte heide naar het ooienvaarsnest rijd kom je ook mooie stukken tegen! Prachtige natuur daarzo!

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:32

melody7 schreef:
VeraPopeye, die zijn het wel, het ligt er maar net aan welke routes je neemt, ik kan er gerust een paar uur rondrijden zonder dezelfde paden te nemen :)

Tinkergekj, dat is de Kampina toch? Dat is ook gaaf rijden ja!

Ligt er inderdaad vlakbij ja. Ik ben daar ergens een keer op buitenrit geweest. Vond het zo gaaf! Ben ook erg blij dat ik daar op ponykamp ga.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:32

Nee is niet ver vanuit Tilburg :) Ik bedoel dat je hier in de bossen uren kan rijden als je wil.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 20:32

Kampina heb ik ook al veel over gehoord, ga is googlen! Ziet er allemaal wel goed uit eigelijk.

Fresley, en hoe rijd ik daar heen, op bordjes ofzo? Ik heb altijd een vast rondje op de hei en verder ga ik niet, dus heb echt geen idee wat er allemaal is! Slecht eigenlijk haha. Ik denk dat ik binnenkort pony is pak en in me eentje op avontuur ga (tenzij er iemand mee wil), eens ontdekken wat er nog meer hier is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:36

Ik ben vandaag nog naar Hilvarenbeek gefietst vanuit Tilburg dus het is zeker niet ver haha :)

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:36

Surae in Dorst kan je ook heerlijk rijden en daar vanuit kan je oversteken naar de duiventoren in Dongen

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 20:38

Ik zal is kijken of ik via een app ofzo een routebeschrijving kan meenemen, dan is dat ook wel de moeite waard! Alleen geen idee hoe ik er moet komen. Ik kom trouwens wel uit Riel, dus misschien dat dat veel scheelt? Sta vlakbij de rechte heide. (Of nouja, 20 min stappen.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:40

VeraPopeye schreef:
Kampina heb ik ook al veel over gehoord, ga is googlen! Ziet er allemaal wel goed uit eigelijk.

Fresley, en hoe rijd ik daar heen, op bordjes ofzo? Ik heb altijd een vast rondje op de hei en verder ga ik niet, dus heb echt geen idee wat er allemaal is! Slecht eigenlijk haha. Ik denk dat ik binnenkort pony is pak en in me eentje op avontuur ga (tenzij er iemand mee wil), eens ontdekken wat er nog meer hier is.

Er is nog veel meer, geloof mij maar :)
Beetje lastig uit te leggen. Als je vanuit 't hoefke naar de heide gaat dan kom je op een splitssing, links zitten die kangoeroes en daar kom je dan langs en dan ga je de heide op. Maar dan ga je niet links maar rechts.. Dan ga je dus het bos in. Dan rijd je achter het bos langs, links van je de heide en rechts van je het bos.
Dat pad volg je, tot je de bocht om gaat en dan pak je het eerste pad links. Dat is een mull zand pad, normaal pakte wij daar altijd een galopje. Dan kom je weer op een kruising. Maar die ga je rechtdoor en dan rechts. Dus je steekt eerst die kruising over en gaat dan rechts. En daar staat een bordje naar nieuwkerk of naar het ooienvaarsnest, ik weet niet precies wat erop staat. En vanuit daar staan er allemaal bordjes. Het is eigenlijk 1 rechte weg rechtdoor. En dan kom je op het ooienvaarsnest uit. En vanuit daar kun je ook weer allerlei kanten op.

Ik hoop dat je het snapt, als dat niet is dan hoor ik het vanzelf!

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 20:44

Die richting ben ik wel ooit op gereden! Maar toen ben ik de andere achteraan gereden, dit ga ik alleen echt niet vinden. Misschien met een app die een soort navigatie is, ga is kijken of zoiets bestaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:48

VeraPopeye schreef:
Die richting ben ik wel ooit op gereden! Maar toen ben ik de andere achteraan gereden, dit ga ik alleen echt niet vinden. Misschien met een app die een soort navigatie is, ga is kijken of zoiets bestaat!

Ik kan eventueel wel een keer met je mee, dan kan ik je de weg uitleggen ;)

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 20:50

Waar bokt wel niet allemaal goed voor is. :D Heb je ook een paard om mee te nemen?

Emma_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:51

De ruiterpaden in de duinen vallen nu reuze mee vind ik, maar de vlakte is natuurlijk nog wel zwaar, en als je dan naar de duinen gaat is het ook wel leuk om de vlakte op te gaan.
Het ligt er dus maar net aan wat je wil :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:51

Nog niet, maar ik heb wel een mouten bike. ;)

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 20:53

Roep maar als je een keer tijd hebt, en als je ijzeren paard er klaar voor is. :D

Emma, zijn er veel ruiterpaden? Hij kan opzich wel een galopje maken in wat zwaarder zand, maar geen hele rit door zwaar zand.

Emma_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:55

Natuurlijk zijn er veel ruiterpaden :)
Ik vind het zelf leuk om het meeste gewoon door de bossen (ruiterpaden) te gaan en dan een klein stukje over de vlakte. Ruiterpaden zijn ook goed te wandelen dus niet zwaar/modderig. :)

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 20:57

Dan ga ik daar nog eens naar kijken.