Wat je allemaal wel niet mee maakt op buitenrit.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NaomiJouke

Wat je allemaal wel niet mee maakt op buitenrit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 21:27

Hallo bokkers,

Dit topic is bedoeld om je ervaringen te delen op buitenrit(zoals rare mensen etc.)

Nou hier komt mijn ervaring:

Vanochtend was het heerlijk weer paard opgezadeld en naar buiten gegaan Max is 99% verkeersmak schrikt nergens van alleen als we langs die boerderijen gaan en er dode dieren liggen wil hij wel eens een paar passen achteruit gaan maar daarna gaat hij er wel voorbij (met een ruime boog) maar alles ging goed hele hartweg afgereden langs de weg heerlijk ik was van plan om naar het park te gaan en daarna langs me ouders dus ik wou langs bechtold en daar komt het hoor paard vond het al een beetje spannend want het is een ijzerhandel dus allemaal harde geluiden en toen zaten er dus 2 jongens in een auto voor de ingang ik reed de hartweg af en kon 2 kanten op 1. naar links de kant die ik op moest 2. in de sloot en 3. naar achter maar dan stond ik op de weg maarja die jongens stonden links en hadden hun raam open ik netjes vragen zal ik er alstjeblieft langsmogen want ik moet die kant op en ja hoor toen begon het ze gaven heel hard gas deden raam dicht en lopen toeteren toen kwamen ze met die auto "op me af rijden" paard schrikt zich rot begint te steigeren en bokken helemaal in paniek kreeg hem gelukkig omgestuurd en toen weer richting huis gegaan, gelukkig is paard daarna gekalmeerd. Pff wat een gekken deel hier jullie verhaal!

miriam2105

Re: Wat je allemaal wel niet mee maakt op buitenrit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:33

ik maak zoveel rare dingen mee dat is teveel om op noemen. Rij zelf vaak buiten.
Kan alleen maar zeggen dat er een hoop mensen rond lopen die erg aso kunnen zijn en absoluut niet weten hoe een paard kan reageren. :?

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:35

Vorig jaar zomer kwam er een koper voor het paard van mijn schoonzus.
Eerst reed ze eventjes in de bak en daarna zijn we een buitenrit gaan maken in het bos.
Ergens midden in het bos op het ruiterpad zie ik op een afstandje 2 mensen zitten met een rood shirt aan.
We komen dichterbij en we zien tot schrik dat het 2 nudisten zijn, die daar poedeltje naakt aan het zonnen waren ( midden op het ruiterpad). Het rode shirt waren 2 rode verbrandde lichamen :') :')
De paarden vonden het doodeng om er langs te gaan.
We zijn maar snel doorgereden.
Het meisje heeft uiteindelijk wel het paard gekocht ;)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:38

Toen ik met mijn Shet aan het fietsen was, komt er een man die me inhaalt. Tijdens het inhalen zegt hij: dat is een mooie die zou ik wel willen dekken. Was zo'n sloeber figuur. Toen hij langs was zat hij nog helemaal in zichzelf te praten en te schreeuwen...

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:39

Ach waar je ook heel raar van op kunt kijken is als je met je paardje over straat rijd en plots stopt er een tegenmoed komende auto naast je :? ,draait zn raampje open :\ ,ik stopte dus dacht dat ie de weg wou vragen,en plots trekt die malloot een megafoon :wow: en blèrd keihard in het duits....Haben Sie einen Führerschein? :oo

Vervolgens rijd ie snel verder! |o
Tja dan sta je daar heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel bleud te kijken met je shockproof Fjord. _O-
Ik dacht echt dat ik in Bananasplit zat toen :o _O- hahahaha

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:43

funnyhorses schreef:
Ach waar je ook heel raar van op kunt kijken is als je met je paardje over straat rijd en plots stopt er een tegenmoed komende auto naast je :? ,draait zn raampje open :\ ,ik stopte dus dacht dat ie de weg wou vragen,en plots trekt die malloot een megafoon :wow: en blèrd keihard in het duits....Haben Sie einen Führerschein? :oo

Vervolgens rijd ie snel verder! |o
Tja dan sta je daar heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel bleud te kijken met je shockproof Fjord. _O-
Ik dacht echt dat ik in Bananasplit zat toen :o _O- hahahaha

GE-WEL-DIG!!
Die naakte mensen ook. Hoe kom je er bij :')

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:43

Hhahahahah leuke verhalen:)

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:44

Reed een keer langs de weg, toen er twee van die vespak utjes langs kwamen die even keihard toeterden. Hee bedankt en tot ziens!

neentje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:46

van de zomer ging ik bijna elke dag met mn paardje naar het strand het was 2 minuten rijden vanaf de stal waar we toen stonden, ik was lekker zonder zadel aan het stappen en toen kwam er een hond naar me toe gerent en ging blaffen, mn paardje schrok hier van en gallopeerde heel hard weg en ik viel er af!
ik ging maar snel terug naar stal om hulp te halen want peru was nergens te bekennen!
toen we gingen zoeken stond meneer lekker gras te eten op de dijk!

AppleDumplin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:48

xSCWx schreef:
Toen ik met mijn Shet aan het fietsen was, komt er een man die me inhaalt. Tijdens het inhalen zegt hij: dat is een mooie die zou ik wel willen dekken. Was zo'n sloeber figuur. Toen hij langs was zat hij nog helemaal in zichzelf te praten en te schreeuwen...

ik hoop dat hij bedoelde met zijn pony dekken :=

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:49

Ik heb een Arabier.
Als ik moslims tegen kom dan lopen die naar haar toe en aaien haar en spreken dan iets van Arabisch tegen haar en gaan dan op knieeen en kussen de vloer.
Ik vroeg zo waarom is dat hij zei heilig schepsel van onze god Allah. :o

Of deze jaren geleden strandrit lekker in rengalop.
Ligt daar een zatlap paard nam me toch een sprong.
Staat die op zegt tegen mij ik kan dat paard wel rijden.
Ik zei eh weet je het zeker heel zeker zei die hij erop en paard omhoog.
Lag hij daar en weer erop en weer hetzelfde. :')
Laatst bijgewerkt door Loveskary op 22-02-14 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:50

Waar ik ook een keer heeeeeeeeel erg hard om heb moeten gieren :') was toen ik op buitenrit was met mn fjord(over straat langs een flat) dat er toen een auto langsgereden kwam helemaal volgepropt met negers (mag ik zo wel zeggen he? :o )en die wilden allemaal uit het raampje hangen om iets naar mij te joelen :') .(had ik warempel sjans op mn ouwe dagen :7 haha)

Dat was echt zooo geinig om te zien _O- ,hun maar denken dat ik terug deed lachen := maar ik was ze gewoon aan het uitlachen hoor _O- hahahaha

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:54

Stoer dat je langs Bechthold wilde gaan rijden, dat zou ik vermijden :=
Ze hebben daar ook 2 enorm agressieve honden brr.

Ik heb nog geen extreem rare dingen meegemaakt.. Maar ik ga
morgen weer een buitenritje maken dus wie weet :')

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:58

vorrige week bij ons op stal zijn 2 mensen een buitenrit gaan maken. paarden zijn een berg af geracet en de ruiters gevallen. de een had gelukkig niets aar de ander lag buiten westen op de grond. komt er een man met een hond aanzetten en die vraagt (aan de ruiter die niets had) of ze bij haar hoorde en of ze haar mobiel bij had. ruiter zegt ja en dan loopt meneer gewoon weer door... ruiter was te verbaast er iets van te zeggen...

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:59

Haha ik liep een keer op het zandpad hier in de buurt maar dat zijn geen officiële ruiterpaden dus daar lopen ook veel wandelaars. Nou hinnikt mijn pony veel onderweg als ik alleen ga en nou liep ik laatst achter een paar wandelaars. Gewoon in stap, en die hadden mij dus blijkbaar niet gehoord. Dus mijn pony begint echt keihard te hinniken. Haha, die wandelaars schoten alle kanten uit _O- . Die schrokken zich een hoedje.

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 22:00

2 weken teug reed ik met iemand een rondje samen wij gingen over een dijk weggetje waar we eigenlijk nooit graag komen. Het is smal en de auto's rijden best hard al doe ik dat zelf ook behalve als ik er paarden of fietsers enzo moet inhalen :+. Nu kwam er dus een auto heel hard van achter en heel veel toeteren wij gingen al achter elkaar en toen hij ons inhaalde deed hij met een vinger op ze voorhoofd ( dat we gek waren) wij waren een beetje aan het mopperen en volgens mij kon je ons gezicht wel zien dus paar 100 meter stapte die hele enge vieze vent kwaad uit de auto en begon toch te schelden. Nou me hard ging te keer. Wat was ik bang voor die vent!!

AppleDumplin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 22:00

Loveskary schreef:
Ik heb een Arabier.
Als ik moslims tegen kom dan lopen die naar haar toe en aaien haar en spreken dan iets van Arabisch tegen haar en gaan dan op knieeen en kussen de vloer.

_O- Ik ga in maart een arabier kopen dus wie weet :')

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 22:02

Surprise_ schreef:
Reed een keer langs de weg, toen er twee van die vespak utjes langs kwamen die even keihard toeterden. Hee bedankt en tot ziens!

Wat zijn Vespak utjes

prugelpiet

Een koelkast, midden op het pad.
Bom-proof manege pony`s dachten toch dat het (de koelkast dus) ze opat :')

Loveskary

AppleDumplin schreef:
Loveskary schreef:
Ik heb een Arabier.

_O- Ik ga in maart een arabier kopen dus wie weet :')

Dan ga je ze vast tegen komen dat wordt lachen.
Leuk dat je een Arabier gaat kopen.
Fijn dat er nog liefhebbers zijn van dat ras. :)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 22:04

Toen ik nog met mijn paardje op de manège stond moest ik altijd naast een boerderij doorgaan om aan een mooi pad te komen waar je lekker kon galopperen, op die boerderij stonden ook ganzen. Ganzen zijn natuurlijk niet eng als ze maar op een afstand blijven, maar bleken ze toen net in het broedseizoen te zitten. Ik was me totaal van geen kwaad bewust en ging dus via de gewoonlijke weg naast de boerderij door, begonnen die ganzen opeens toch wel niet achter mijn paard aan te lopen, in de benen te pikken en te sissen! Ik denk dat mijn paardje nog nooit zo snel zich heeft omgedraaid! Ik kon er achter wel mee lachen, maar heb die boerderij toch maar een tijdje vermeden :=

winnie70

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 22:06

Haha geniaal topic!!

Laatst was ik samen met m'n vriendin naar een bos geweest, :o, honden moeten aangelijnd zijn... Toen we in t bos aan t rijden waren, liepen er 2 honden los. De meneer roept zijn honden terug. 1 komt terug en de andere rent naar ons toe, en luisterde niet.. :') . Ik stap af, hij vraagt aan mij of mijn pony moe is. Ik zeg (heel arrogant, ik weet t...) "Mijn pony schopt naar honden als ze bij haar achterhand komen, helemaal oke, maar dan hoef ik er niet op te zitten" :o . Allemaal gelogen, trouwens *\o/*

Ook zeer irriterend, mensen die niks weten van paarden. En dan aan mij (14) gaan vertellen dat zadelloos en bitloos buitenrijden levensgevaarlijk is!!!!

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 22:10

xApple schreef:
Stoer dat je langs Bechthold wilde gaan rijden, dat zou ik vermijden :=
Ze hebben daar ook 2 enorm agressieve honden brr.

Ik heb nog geen extreem rare dingen meegemaakt.. Maar ik ga
morgen weer een buitenritje maken dus wie weet :')

Ja het is een goede oefening voor hem klopt ik weet niet wat doe honden hebben hoor haha, maarja als 2 van die malotten zo doen ..
Woon jij toevallig ook in Nieuwe Niedorp?

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 22:15

ik ben nog niks tegengekomen. mijn pony is verkeersmak, maar kan schrikken van ''enge'' dingen zoals een afgezaagde boom... :')
wat ik wel irritant vind zijn van die mensen die niet in de gaten hebben dat een paard kan schrikken en keihard en dichtbij langsrijden. met autos is het geen probleem. maar vrachtwagens of motors af en toe.... ben ik de enige die ( op een veilige afstand ) dan midden op de weg gaat rijden en aangeef dat ze zachter moeten?

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 22:21

mzara schreef:
ik ben nog niks tegengekomen. mijn pony is verkeersmak, maar kan schrikken van ''enge'' dingen zoals een afgezaagde boom... :')
wat ik wel irritant vind zijn van die mensen die niet in de gaten hebben dat een paard kan schrikken en keihard en dichtbij langsrijden. met autos is het geen probleem. maar vrachtwagens of motors af en toe.... ben ik de enige die ( op een veilige afstand ) dan midden op de weg gaat rijden en aangeef dat ze zachter moeten?

hahah nee hoor ik ook al zie ik ze hard aankomen dan geef ik met me zweep in me hand aan dat ze zachter moeten rijden!