Leuke manege's voor buitenritten zonder eigen paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ApWi

Leuke manege's voor buitenritten zonder eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 14:00

Hallo! :evaw:

De reden dat ik mij heb aangemeld is dat ik benieuwd ben naar jullie ervaringen met (kleine) manege's die mooie en lange buitenritten organiseren voor mensen zonder eigen paard.

Ik heb 12jaar gereden op paarden van particulieren maar helaas moesten zij door omstandigheden de boel verkopen, iets vergelijkbaars heb ik nooit meer kunnen vinden, en door mijn werk heb ik het hele paarden gedoe ook links laten liggen. Ik heb nog wel een paar keer gereden in Renesse maar dat vond ik geen succes, ongezellig en te grote groepen met veel onervaren ruiters (laatst 3x moeten stoppen omdat een meisje steeds van een haflinger af viel |o ).

Ondertussen heb ik al bijna 5 jaar niet op een paard gezeten en ik mis het behoorlijk, daarom hoop ik dat jullie wat tips kunnen geven. :o

Locatie: natuurlijk gelegen, liefst in de provincies Zuid-Holland, Zeeland, Utrecht, Noord Brabant en Gelderland.
Paarden: groot, rustig en betrouwbaar (ik ben tinkers, friezen en kwpn gewend)
Kleine groepen of alleen met een gids

Ik stel de vraag hier omdat ik met google weinig wijzer wordt, de enige stal die mij tot nu toe bevalt is Adventure Stallen in Drunen, maar ik zou graag meer tips willen horen :D Zoekfunctie hier heb ik ook geprobeerd maar ik lees veel tips voor als je een eigen paard hebt, helaas heb ik die luxe niet.

Groetjes Nicky

annehoe

Re: Leuke manege's voor buitenritten zonder eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:07

Adventure Stallen in Drunen is een leuke stal waar ze de afgelopen jaren beter voor hun paarden zijn gaan zorgen! Ik heb hier meerdere keren aan paard gehuurd om lekker de duinen mee in te gaan. Ik ken het gebied en lekker je eigen weg gaan is dan heerlijk!
Voor en meteen ook nadeel is dat je hier een paard kan huren en zonder begeleiding naar buiten kan gaan. Erg fijn voor de ruiters en als je goed met paarden om gaat ook zeker voor de paarden. Er zullen echter ook mensen zijn die minder goed met hun paard om gaan waar deze stal geen zich op heeft als ze zonder gids gaan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:12

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:16

Ik bied ook buitenritten aan op de Utrechtse Heuvelrug. Op de rug van een brave Groninger merrie. Eventueel met een pauze bij een pannenkoekenhuis, met koffie en wat lekkers. PB maar als je interesse hebt!

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 14:22

Bedankt voor de snelle reacties +:)+

@ annehoe, De reden dat ze mij aanspraken was hun site, mooie site en duidelijke info, dat het ooit iets minder was had ik dus nog niet gevonden, naja gelukkig doen ze het al beter dus. Bij hun ga ik sowieso een keer langs.

Brainless: bedankt voor de link!

@ Willemijn: je krijgt PB

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:25

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:27

Ik volg ook even, zit namelijk met hetzelfde probleem als jou TS!
Ik had al gezien op verschillende sites en kwam ook bij de tinkerboerderij in Uden uit of bij Stalhouderij het Fjordenpaard in Breda.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:33

Beetje uit de richting dan denk ik maar noem ze toch omdat het heerlijk was om op het strand te rijden

linnie050 @ [BRT] Strandrit voor volwassen waar?

Ik ben 2013 bij manege smit geweest in noordwijkerhout was een hele leuke rit lekker over het strand!
Erg leuk.

2012 bij Manege poelenburgh in schoorl wel echt voor gevorderen deze rit omdat je in ren galop gaat over het strand ik vond de begeleiding wat minder goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:42

Bokker Delphi2 organiseert buitenritten (kort, maar ook dagtochten) in het Duitse reichswald, nét over de grens bij Nijmegen. Groepjes van maximaal 5 ruiters, vorig jaar zijn een vriendin en ik met z'n tweeën met haar mee geweest. Niveau word prima aangepast aan je niveau, ze vertelde soms echt angstige mensen mee te krijgen en dan alleen te stappen, maar wij durfden wel en hebben een paar stevige galopjes gedaan! De omgeving is ook erg mooi :j
Aanrader :j

edit; dit is overigens geen manege, gewoon haar eigen paarden aan huis.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-01-14 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 14:44

Oh nooit verwacht dat ik zo snel al zo veel reacties zou krijgen, leuk!

- Tinkerboerderij; check! Klinkt super leuk, raar dat ik die niet heb gevonden op google.
- Fjordenpaard stalhouderij - ik vind ze iets te klein maar als het verder een leuke stal is dan wil ik het wel eens proberen.
- Smit ken ik, is niet uit de richting en tot nu toe het meest dicht bij (ik zocht ook in zuid holland), maar daar ga ik niet zo snel meer naar toe. Je kreeg een paard, die moest je opzadelen en als je klaar was kreeg iedereen ineens weer een ander paard toegewezen. Wel een super leuk paard waar ik op zat, rustig maar als hij mocht gaan dan ging hij ook echt, dus daar wil ik een evt. volgende keer ook weer op, ook de groep was niet te groot, maar dat chaotische vooraf dat vond ik iets minder.

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 14:45

Blijheid schreef:
Bokker Delphi2 organiseert buitenritten (kort, maar ook dagtochten) in het Duitse reichswald, nét over de grens bij Nijmegen. Groepjes van maximaal 5 ruiters, vorig jaar zijn een vriendin en ik met z'n tweeën met haar mee geweest. Niveau word prima aangepast aan je niveau, ze vertelde soms echt angstige mensen mee te krijgen en dan alleen te stappen, maar wij durfden wel en hebben een paar stevige galopjes gedaan! De omgeving is ook erg mooi :j
Aanrader :j

Dat is wel een behoorlijk end rijden maar ik zal het onthouden, bedankt!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:48

Bij Stal Zonneduin in Herpen kan je ook een superleuke rit maken op IJslanders. Kan je alleen met je eigen groepje gaan en hoef je niet met vreemde mensen op pad mocht je dat fijner vinden. http://www.stalzonneduin.nl/Bosritten.html

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:54

Nicky1989 schreef:
Bedankt voor de snelle reacties +:)+

@ annehoe, De reden dat ze mij aanspraken was hun site, mooie site en duidelijke info, dat het ooit iets minder was had ik dus nog niet gevonden, naja gelukkig doen ze het al beter dus. Bij hun ga ik sowieso een keer langs.

Ze zijn van eigenaar veranderd. Een erg goede stap. Dit is zeker 5a10 jaar geleden dus dat er niks meer over te vinden is kan. Ze zetten goede stappen, dus dan is het ook niet meer zo belangrijk dat het vroeger anders was.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:55

Leuk ik volg!

Manege de Meijldijk in geldrop verhuurt ook paarden.. k ben er zelf nog nooit geweest dus kan niet veel zeggen over de manege en de paarden
Verder hoor k ook goede verhalen over de buitenritten bij the mill ranch

BlueSun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:57

http://www.manegerecreatie.com/
Hele leuke stal,
je rijd in hele kleine groepjes. De begleiders zijn echt aardig en alles word naar wens aangepast.
Ook grote paarden.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:58

Als je een keer in het zuid-oosten zit: bij Center Parcs Heijderbos (onder Nijmegen) zit ook een manege. Daar kun je in groepen buitenritten door de bossen maken.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:58

bij The Mill Ranch moet je wel echt een goed gevorderde ruiter zijn, ze gaan keihard en de paarden zijn niet allemaal even braaf.

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 15:05

Bedankt mensen! *\o/*

_PatriciaH schreef:
bij The Mill Ranch moet je wel echt een goed gevorderde ruiter zijn, ze gaan keihard en de paarden zijn niet allemaal even braaf.

Hm deze laat ik voorlopig maar even links, aangezien ik al jaren niet op een paard heb gezeten weet ik niet of ik dat meteen al aankan. Voorlopig eerst weer de feeling terug krijgen.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:06

Nicky1989 schreef:
Hallo! :evaw:

De reden dat ik mij heb aangemeld is dat ik benieuwd ben naar jullie ervaringen met (kleine) manege's die mooie en lange buitenritten organiseren voor mensen zonder eigen paard.

Ik heb 12jaar gereden op paarden van particulieren maar helaas moesten zij door omstandigheden de boel verkopen, iets vergelijkbaars heb ik nooit meer kunnen vinden, en door mijn werk heb ik het hele paarden gedoe ook links laten liggen. Ik heb nog wel een paar keer gereden in Renesse maar dat vond ik geen succes, ongezellig en te grote groepen met veel onervaren ruiters (laatst 3x moeten stoppen omdat een meisje steeds van een haflinger af viel |o ).

Ondertussen heb ik al bijna 5 jaar niet op een paard gezeten en ik mis het behoorlijk, daarom hoop ik dat jullie wat tips kunnen geven. :o

Locatie: natuurlijk gelegen, liefst in de provincies Zuid-Holland, Zeeland, Utrecht, Noord Brabant en Gelderland.
Paarden: groot, rustig en betrouwbaar (ik ben tinkers, friezen en kwpn gewend)
Kleine groepen of alleen met een gids

Ik stel de vraag hier omdat ik met google weinig wijzer wordt, de enige stal die mij tot nu toe bevalt is Adventure Stallen in Drunen, maar ik zou graag meer tips willen horen :D Zoekfunctie hier heb ik ook geprobeerd maar ik lees veel tips voor als je een eigen paard hebt, helaas heb ik die luxe niet.

Groetjes Nicky

the mill ranch, ede. Westernritten in bos en hei.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:10

Stal Monsour in Arnhem. Heb daar een tijdje terug een twee uur rit gemaakt over de Veluwe. ze hebben daar erg leuke paarden en het is genoeg afwisseling tussen stap, draf en galop. :)

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:10

_PatriciaH schreef:

Da's echt niet altijd zo. Ik had een totale beginner bij me die voor de tweede keer te paard zat en die heeft een super buitenrit gehad. De ene helft kon hard en de slowers gingen een ander rondje maken.
Dit is echt een aanrader. Super leuke paarden en buitenritten.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:18

JJane schreef:
_PatriciaH schreef:

Da's echt niet altijd zo. Ik had een totale beginner bij me die voor de tweede keer te paard zat en die heeft een super buitenrit gehad. De ene helft kon hard en de slowers gingen een ander rondje maken.
Dit is echt een aanrader. Super leuke paarden en buitenritten.

oké sorry, wist niet dat dat kon zo heb ik dat in ieder geval niet mee gemaakt. In de rit die ik deed maken zijn er twee mensen van het paard gevallen omdat ze veel te hard gingen terwijl dat niet van te voren was aangegeven. Een rustig galopje gaf de begeleiding aan maar dit ging echt mega hard := paard was niet meer te houden. Ik denk dat wij het dan net even niet getroffen hebben ;)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:32

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:31

Je wilt groot zei je? Is rijden op een shire dan wat voor je? www.bigfields.nl

Meningen zijn hierover verdeeld op Bokt maar ik heb een geweldige rit gehad. Zit in de buurt van Zutphen.

Eentje waar ik nog niet geweest ben omdat ik het te duur vond is een stal in Boxtel (NB) die buitenritten op een Fries aanbood en over de Campina (Mooi natuurgebied) ging. Even googlen op buitenrit Fries Boxtel.

Ben wel benieuwd wat je uiteindelijk zult kiezen!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:58

Manege de Baarshoeve. In zandvoort (NH)

Leuke paarden, prive of groeps ritten, duinen en strand. Ritten van een uur tot 4 uur.
Rij er zelf ook en vind het heel gezelig.