Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
schatjecindy schreef:oké, dit is mijn eerste strandrit en 16-20 ruiters is wel heel veel maar ja aan de andere kant is t ook weer gezellig en t strand is groot genoeg zullen we maar zeggen hé? en is de begeleiding ook beetje aardig?
en wat voor een paard raden jullie me aan (of mag je niet snel kiezen?) als t wel mag wil ik aangezien ik nog nooit op het strand gereden heb gewoon een leuk voorwaarts paard met een lief karakter (maar ik zal vast niet de enige zijn die dat wil)
ook vraagje voor mij: moet je zelf opzadelen? ik moet dan wel rekening houden met het op tijd vertrekken van huis aangezien ik anderhalf uur moet rijden naar de manege.
hoop van jullie te horen?
en niemand die dit lees die ook zaterdag gaat?
ik ga van 10 tot 12
Ik ga morgenochtend samen met een vriendin van 10 tot 12 uur een buitenrit daar maken!

schatjecindy schreef:was onwijs gaaf, paarden stonden er goed verzorgd bij, ik reed op een kleine fries, Zara en mijn vriendin ook, haar paard heete zwanette. ik had renate als begeleiding. het stap draf en galop werd goed afgewisseld en onwijs mooie omgeving!! heb zeker genoten...
Dan vind ik het gelijk een stuk minder leuk!
Door de verhalen krijg ik er onwijs veel zin in!! Ik hoorde dat het mooi weer wordt morgen dus kom maar op! lovehorses4 schreef:Danseresje schreef:Ik ben ook benieuwd naar hoe je het hebt gehad! Leuke rit gehad?
Lovehorses4, misschien kom ik je nog tegen te paard. Ik rij van 10-12 mee met een rit van manege Smit!
Hahahah wie weet!
Danseresje schreef:En lovehorses4? Lekkere rit gehad? Je trof het niet echt met het strand hè? Ben je niet tegengekomen in de duinen, aangezien ik geen rit van manege bakker gepasseerd ben!
Het begon al dat ik op een paardje mocht met een "lekker pittig karakter" hahaha..
Fijn als je al een tijdje niet gereden heb, maar goed prima kom maar op
Ik heb al veel buitenritten op diverse paarden gereden dat scheelt
Op het strand ging hij tijdens de galop als een speer... op een gegeven moment dacht hij een sprintje langs de andere paarden te nemen.. gelukkig kon k hem weer achter een ander paard parkeren. Verder was er nog een paardje die was omgekeerd in het bos en hij was een stuk terug gerend.. dat meisje was heel erg geschrokken.. gelukkig was ze ongedeerd en konden we na een tijdje de rit vervolgen. Verder nog een noodstop gemaakt
Lag bijna op de nek van de pony.. houdt de spanning er een beetje in he
Verder waren de paarden wel braaf!

nambi schreef:@lovehorses4, Ik denk dat ik jullie ben tegengekomen in het bos. Zaten jullie toevallig op het lange pad 'vast' tussen verschillende groepen en privepaarden? Ik reed gelukkig de andere kant op
Edit: @danseresje, kan heel goed kloppen dat je bakker niet bent tegen gekomen, omdat jullie daar net en stukje voor reden.
Ja we zaten redelijk 'vast' aan elkaar tussen meerdere groepen in
Het was echt super druk! We waren aan het draven en galopperen en we moesten weer gaan stappen omdat we tegenliggers hadden.. Danseresje schreef:Fijn dat jullie het naar je zin gehad hebben!
Enne, qua natuur....dat stuk net voor het strand? Er zijn drie opgangen waar je te paard kan komen....elk stukje is net wat anders....dus weet niet welk stukje je bedoelt!
Wij hadden om 10u vanuit Smit uit 3 groepen. Zelf reed ik voorop bij een klein groepje van 5 (ben geen voorruiter hoor, maar qua paardindeling was het handiger). Wij zijn wel langeveld gepasseerd en achterop een eigen groep gekomen. Aan het eind van het lange galoppeerpad bij duindamseslag reden wij een andere groep achterop. Die gingen na het fietspad rechtdoor en wij linksaf de duinen en bossen uit terug richting manege! Sowieso vond ik het druk! De ontbijtrit om 6u was wat dat betreft veel beter, geen tegenliggers oid. Om 10u was het aardig druk. We zijn het lange pad naar meeuwenoord afgegaan, daar waren we wel de enige!
Nambi, ben ik jou dan tegengekomen of reed jij ook ergens bij mee? Ben heel benieuwd! Omdat je zegt dat wij voor bakker reden!
We kwamen uit het bos en er was een grote duinzand vlakte.. en we moesten door mul zand de duinen op en af..