strandrit manege bakker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AlineC

strandrit manege bakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 18:15

hallo,

ik ga aanstaande zaterdag (29 juni) een strandrit maken bij manege Bakker.
nu is mijn vraag wie dat nog meer gaan doen, t lijkt me leuk om contact van te voren te hebben!

en is er iemand die ervaringen hebben met deze manege, zoals rijd je veel in draf en galop, hoe groot is de groep enz...

(liever geen tips dat ik beter bij een andere manege kan gaan rijden want k heb nu al afgesproken dus kan niet meer terug, als t niet leuk is kan ik er maar beter het beste van maken)

Danseresje

Re: strandrit manege bakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:52

Zelf geen ervaring bij manege bakker, maar zie ze wel altijd rijden, aangezien ik zelf bij manege Smit rij (zelfde straat). Als ik groepen van bakker tegenkom, zie ik vaak grote groepen rijden. Soms wel 16-20 ruiters binnen 1 groep geteld! Ook zie ik wel regelmatig grote gaten vallen binnen de groep.

Wil je in ieder geval een fijne en mooie rit toewensen! Het bos en de duinen zijn prachtig! En hopelijk heb je redelijk strand!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:53

voorganger heeft gelijk, maar de paarden zijn allemaal braaf en de rit is goed te doen.
Ik heb zat strandritten bij hun gereden. Altijd goed geweest.

AlineC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 21:17

oké, dit is mijn eerste strandrit en 16-20 ruiters is wel heel veel maar ja aan de andere kant is t ook weer gezellig en t strand is groot genoeg zullen we maar zeggen hé? en is de begeleiding ook beetje aardig?
en wat voor een paard raden jullie me aan (of mag je niet snel kiezen?) als t wel mag wil ik aangezien ik nog nooit op het strand gereden heb gewoon een leuk voorwaarts paard met een lief karakter (maar ik zal vast niet de enige zijn die dat wil)
ook vraagje voor mij: moet je zelf opzadelen? ik moet dan wel rekening houden met het op tijd vertrekken van huis aangezien ik anderhalf uur moet rijden naar de manege.

hoop van jullie te horen?

en niemand die dit lees die ook zaterdag gaat?
ik ga van 10 tot 12

nambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:32

Ik zit ook een klein stukje verderop. Het zijn iinderdaad vaak grote groepen waar gaten in vallen. Paarden lijken wel allemaal braaf en erg rustig. Ik weet niet of ze veel draven en galopperen, maar ren-galop doen ze iedergeval niet. Meestal is de begeleiding wel leuk en gezellig.
Volgens mij moet je zelf poetsen en zadelen. Ik zou iedergeval een half uur van te voren aanwezig zijn (maar dat vind ik eigenlijk is elke situatie wel handig).
Ik weet niet of je een paard mag kiezen, ik denk dat ze indelen naar niveau, ervaring, leeftijd en wensen.

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:36

schatjecindy schreef:
oké, dit is mijn eerste strandrit en 16-20 ruiters is wel heel veel maar ja aan de andere kant is t ook weer gezellig en t strand is groot genoeg zullen we maar zeggen hé? en is de begeleiding ook beetje aardig?
en wat voor een paard raden jullie me aan (of mag je niet snel kiezen?) als t wel mag wil ik aangezien ik nog nooit op het strand gereden heb gewoon een leuk voorwaarts paard met een lief karakter (maar ik zal vast niet de enige zijn die dat wil)
ook vraagje voor mij: moet je zelf opzadelen? ik moet dan wel rekening houden met het op tijd vertrekken van huis aangezien ik anderhalf uur moet rijden naar de manege.

hoop van jullie te horen?

en niemand die dit lees die ook zaterdag gaat?
ik ga van 10 tot 12

Ik ben erg benieuwd hoe het was! :j Ik ga morgenochtend samen met een vriendin van 10 tot 12 uur een buitenrit daar maken! /3

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:38

Ik ben ook benieuwd naar hoe je het hebt gehad! Leuke rit gehad?
Lovehorses4, misschien kom ik je nog tegen te paard. Ik rij van 10-12 mee met een rit van manege Smit!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:39

Ik ben toen naar manege Smit geweest omdat die fijner en gezelliger over kwam. Ik heb er zeker geen spijt van gehad. De groepen die ik tegen kwam van Bakker waren idd erg groot.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:39

Ik ben er toen ook geweest en kwam er niet geheel blij van terug.
Idd grote groepen maar we ploegden meer strand op en af wat voor de paarden ontieglijk zwaar was als dat we wat deden.
Hadden weinig variatie.
Vooral omdat ik toen mijn oude verzorgpony reed (eigenaresse had hem verkocht en zo is hij daar terecht gekomen) en wist dat zijn benen zwak waren (daarom ging hij ook weg).
Hij had er ontzettend veel moeite mee, misschien komt het ook door mijn betrokkenheid toen bij hem maar ik had het bij ieder paard wel sneu gevonden.

Hij is blijkbaar ook vrij snel daarna "weg" gegaan en niemand wist te vertellen waarheen.... dus als je een gooi naar hem wil doen heel graag.
Pb me dan aub..

Edit; Woeps het was vandaag al :=
Laatst bijgewerkt door LukieBradley op 29-06-13 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

AlineC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 19:42

was onwijs gaaf, paarden stonden er goed verzorgd bij, ik reed op een kleine fries, Zara en mijn vriendin ook, haar paard heete zwanette. ik had renate als begeleiding. het stap draf en galop werd goed afgewisseld en onwijs mooie omgeving!! heb zeker genoten...

AlineC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 19:43

het zand in de duinen was idd erg zwaar maar daar gingen we dus ook alleen maar stappen

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:46

Fijn dat je een leuke rit hebt gehad! En ja, de omgeving is inderdaad prachtig. Ik geniet er ook elke week weer van!
En ja, het duin kan erg mul zijn op dit moment....

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:47

Klinkt leuk! Ik ga 21 juli :)

RachelMeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:51

Jaaa ik was er ook!! Was zeker heel leuk maar wij moesten in een groep van 8 personen, dus dat valt nog wel mee!! De omgeving is er echt top! Ik vind het zeker een aanrader!!

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:57

Ik heb daar toen ook een strand rit gemaakt, was erg leuk! We gingen een stuk over het strand in normale galop!

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:00

schatjecindy schreef:
was onwijs gaaf, paarden stonden er goed verzorgd bij, ik reed op een kleine fries, Zara en mijn vriendin ook, haar paard heete zwanette. ik had renate als begeleiding. het stap draf en galop werd goed afgewisseld en onwijs mooie omgeving!! heb zeker genoten...

Super toch! Leuk dat je het naar je zin heb gehad! Mooi dat de paarden er goed verzorgd bij stonden, als dat niet het geval is, heb ik daar altijd beetje moeite mee _O- Dan vind ik het gelijk een stuk minder leuk! :(:) Door de verhalen krijg ik er onwijs veel zin in!! Ik hoorde dat het mooi weer wordt morgen dus kom maar op! +:)+
Laatst bijgewerkt door lovehorses4 op 29-06-13 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:01

Danseresje schreef:
Lovehorses4, misschien kom ik je nog tegen te paard. Ik rij van 10-12 mee met een rit van manege Smit!

Hahahah wie weet! :j

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:45

lovehorses4 schreef:
Danseresje schreef:

Hahahah wie weet! :j

Mogelijk ben ik te herkennen aan camera op mijn cap, maar weet nog niet zeker of ik die meeneem!

Veel plezier in ieder geval!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:31

En lovehorses4? Lekkere rit gehad? Je trof het niet echt met het strand hè? Ben je niet tegengekomen in de duinen, aangezien ik geen rit van manege bakker gepasseerd ben!

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:19

Danseresje schreef:
En lovehorses4? Lekkere rit gehad? Je trof het niet echt met het strand hè? Ben je niet tegengekomen in de duinen, aangezien ik geen rit van manege bakker gepasseerd ben!

Jaa het was een super leuke en spannende rit! :D Het begon al dat ik op een paardje mocht met een "lekker pittig karakter" hahaha.. _/-\o_ Fijn als je al een tijdje niet gereden heb, maar goed prima kom maar op :') Ik heb al veel buitenritten op diverse paarden gereden dat scheelt :j Op het strand ging hij tijdens de galop als een speer... op een gegeven moment dacht hij een sprintje langs de andere paarden te nemen.. gelukkig kon k hem weer achter een ander paard parkeren. Verder was er nog een paardje die was omgekeerd in het bos en hij was een stuk terug gerend.. dat meisje was heel erg geschrokken.. gelukkig was ze ongedeerd en konden we na een tijdje de rit vervolgen. Verder nog een noodstop gemaakt := Lag bijna op de nek van de pony.. houdt de spanning er een beetje in he :wow: Verder waren de paarden wel braaf!

Mooie omgeving daar in Noordwijkerhout! Vooral dat stuk net voor het strand... Het zand was inderdaad erg mul. Het was ook hoogwater, niet heel voordelig natuurlijk.. maar verder was het een gezellige groep en hebben mijn vriendin en ik een leuke rit gehad. Ik heb heel veel voorbijgangers en groepen gezien.. ik heb wel een grotere groep voor ons zien lopen.. Hoe was jullie rit? Heb je ervan genoten en waren de paarden een beetje braaf?? :)

nambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:21

@lovehorses4, Ik denk dat ik jullie ben tegengekomen in het bos. Zaten jullie toevallig op het lange pad 'vast' tussen verschillende groepen en privepaarden? Ik reed gelukkig de andere kant op ;)

Edit: @danseresje, kan heel goed kloppen dat je bakker niet bent tegen gekomen, omdat jullie daar net en stukje voor reden.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 23:19

Fijn dat jullie het naar je zin gehad hebben!
Enne, qua natuur....dat stuk net voor het strand? Er zijn drie opgangen waar je te paard kan komen....elk stukje is net wat anders....dus weet niet welk stukje je bedoelt!

Wij hadden om 10u vanuit Smit uit 3 groepen. Zelf reed ik voorop bij een klein groepje van 5 (ben geen voorruiter hoor, maar qua paardindeling was het handiger). Wij zijn wel langeveld gepasseerd en achterop een eigen groep gekomen. Aan het eind van het lange galoppeerpad bij duindamseslag reden wij een andere groep achterop. Die gingen na het fietspad rechtdoor en wij linksaf de duinen en bossen uit terug richting manege! Sowieso vond ik het druk! De ontbijtrit om 6u was wat dat betreft veel beter, geen tegenliggers oid. Om 10u was het aardig druk. We zijn het lange pad naar meeuwenoord afgegaan, daar waren we wel de enige!
Nambi, ben ik jou dan tegengekomen of reed jij ook ergens bij mee? Ben heel benieuwd! Omdat je zegt dat wij voor bakker reden!

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 08:50

nambi schreef:
@lovehorses4, Ik denk dat ik jullie ben tegengekomen in het bos. Zaten jullie toevallig op het lange pad 'vast' tussen verschillende groepen en privepaarden? Ik reed gelukkig de andere kant op ;)

Edit: @danseresje, kan heel goed kloppen dat je bakker niet bent tegen gekomen, omdat jullie daar net en stukje voor reden.

Dat zal best wel kunnen :) Ja we zaten redelijk 'vast' aan elkaar tussen meerdere groepen in :j Het was echt super druk! We waren aan het draven en galopperen en we moesten weer gaan stappen omdat we tegenliggers hadden..

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 08:57

Danseresje schreef:
Fijn dat jullie het naar je zin gehad hebben!
Enne, qua natuur....dat stuk net voor het strand? Er zijn drie opgangen waar je te paard kan komen....elk stukje is net wat anders....dus weet niet welk stukje je bedoelt!

Wij hadden om 10u vanuit Smit uit 3 groepen. Zelf reed ik voorop bij een klein groepje van 5 (ben geen voorruiter hoor, maar qua paardindeling was het handiger). Wij zijn wel langeveld gepasseerd en achterop een eigen groep gekomen. Aan het eind van het lange galoppeerpad bij duindamseslag reden wij een andere groep achterop. Die gingen na het fietspad rechtdoor en wij linksaf de duinen en bossen uit terug richting manege! Sowieso vond ik het druk! De ontbijtrit om 6u was wat dat betreft veel beter, geen tegenliggers oid. Om 10u was het aardig druk. We zijn het lange pad naar meeuwenoord afgegaan, daar waren we wel de enige!
Nambi, ben ik jou dan tegengekomen of reed jij ook ergens bij mee? Ben heel benieuwd! Omdat je zegt dat wij voor bakker reden!

Hahaha drie opgangen, ik ken heel de buurt daar niet :o We kwamen uit het bos en er was een grote duinzand vlakte.. en we moesten door mul zand de duinen op en af..

We passeerde enorm veel individuele en groepen ruiters. Het viel mij ook op dat er ontzettend veel fietsers en wandelaars waren. Op het strand was er ook een hele groep kinderen die in de zee een duik ging nemen :brr: :brr: :brr:

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 13:26

Ik denk dat je bij de golf het strand op bent gegaan....daar is het aardig mul ja. Had je op het strand de zee links of rechts van je?
De kinderen hebben wij ook gezien.....brrrrrr
En ja, het is altijd aardig bezaaid met wandelaars, fietsers, mountainbikers en hardlopers!