Buitenrit Loonse en Drunense duinen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Buitenrit Loonse en Drunense duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:28

Hallo iedereen,

Over een aantal weekjes ga ik op vakantie en vertoef ik 2 weekjes in het Efteling Hotel *\o/*.
Ik ga niet alleen :+ maar gezellig met moeder en zus, die geen rijervaring hebben, zusterlief is bang voor de lieve knollies :').

Nu lijkt het mij heel erg leuk om een ritje in de duinen te maken, routes ken ik niet dus begeleiding zu fijn zijn! Ik kan nog niet galopperen, ben onderweg om dit te leren.

Nu weet ik dat manege van Loon en de Duikse hoef daar zitten en heb ik hier op bokt geen goede dingen over van Loon gelezen. Kan ik niet mee op buitenrit dan zou een privelesje ook leuk zijn, ik rijd tenslotte voor mijn plezier.

Iemand ervaring met deze maneges? Zijn er buitenrit mogelijkheden zonder verplichte galop? Als t fijn voelt op t paard en ik durf t aan wil ik wel een galopje proberen, lijkt me wel heel gaaf!

/3 Lasca

Anoniem

Re: Buitenrit Loonse en Drunense duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 12:36

Iemand?

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:20

Van Loon biedt leuke buitenritten aan en ze zitten daarvoor op de perfecte locatie! Maar volgens mij bieden ze niet standaard ritten aan zonder galop. Ik denk dat het eerlijk gezegd sowieso niet zo'n verstandig idee is om op buitenrit te gaan als je nog niet kan galopperen.
De Duikse Hoef is een prima manege, echter zitten zij op een locatie die iets minder handig is. Voor je werkelijk in het gebied bent, ben je al zo'n 15 a 20 minuten aan het rijden en moet er een weg en viaduct over worden gestoken. Deze weg moet je heen en terug, dus als je een uur gaat rijden, kom je niet zo ver.
Mocht je voor een privéles gaan, dan raad ik je zeker de Duikse Hoef aan.
Als je echt wilt buitenrijden, maar niet bij de maneges terecht kan, dan stuur mij maar een pb'tje, misschien kan ik iets voor je betekenen.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:26

Bij van Loon moet je galopperen omdat je in een grote groep gaat. Sinds kort zit manege Den Dries er en ik hoor daar goede dingen over. Je mag alleen met begeleiding weg en zelf aangeven hoe hard je wilt.
http://www.manegedendries.nl/manege-den-dries/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:30

Allebei bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:45

Ik zit op de site van Den Dries en daar staat bij dat je een gevorderde ruiter moet zijn en dus de galop moet beheersen. Als ik ga naar data buitenritten dan zitten er ook ritten voor beginners tussen. Kortom, ik vind de site dubbel. Maar de mogelijkheid moet er dus wel zijn, is vast bespreekbaar. Even op googlemaps gekeken en denk niet dat het fietsbaar is. Want we moeten er heen fietsen. Dus Den Dries is niet haalbaar. (We hebben geen beschikking over een auto)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:00

Klopt site is dubbel maar het kan wel hoor, jammer dat het niet te fietsen is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:03

Idd jammer, denk dat het dan een privéles wordt bij de Duike Hoef

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:09

Ik ga geregeld bij Van Loon een buitenrit maken. De meeste paarden zijn erg braaf, en als je een beginnerspaard te pakken heb, galoppeert die zonder problemen met de groep mee. Echter zit een ongeluk in een klein hoekje, elk paard kan schrikken en dan is enige controle wel vereist.
Ook zit galop er wel standaard bij, aangezien je in een groep gaat, en de andere ruiters hoogstwaarschijnlijk wel willen galopperen.

Maar ik zie al dat je een priveles gaat doen. Dat vind ik een goede keus. Is toch wat veiliger voor mensen zonder ervaring, en een stap dichterbij een buitenrit (:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:35

xRaisin schreef:
Ik ga geregeld bij Van Loon een buitenrit maken. De meeste paarden zijn erg braaf, en als je een beginnerspaard te pakken heb, galoppeert die zonder problemen met de groep mee. Echter zit een ongeluk in een klein hoekje, elk paard kan schrikken en dan is enige controle wel vereist.
Ook zit galop er wel standaard bij, aangezien je in een groep gaat, en de andere ruiters hoogstwaarschijnlijk wel willen galopperen.

Maar ik zie al dat je een priveles gaat doen. Dat vind ik een goede keus. Is toch wat veiliger voor mensen zonder ervaring, en een stap dichterbij een buitenrit (:

Ik heb over van Loon verschillende niet goede dingen gelezen, en ik zal bij hun niet mee mogen op buitenrit. Idd ga ik naar de Duikse Hoef.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:56

hmm, ja ik weet wat er hier op bokt over te lezen is... Maar mijn ervaringen daar erg goed en wat ik daar zie bevalt me beter dan wat ik op menig andere stallen zie.
En kunnen galopperen is daar wel een vereiste, maar zodra je dat onder de knie hebt, zal ik het je niet afraden.

maarja, ik wens je in ieder geval veel plezier! Zowel met je priveles als in de Efteling. Maar dat zal ongetwijfeld wel lukken (:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:59

xRaisin schreef:
hmm, ja ik weet wat er hier op bokt over te lezen is... Maar mijn ervaringen daar erg goed en wat ik daar zie bevalt me beter dan wat ik op menig andere stallen zie.
En kunnen galopperen is daar wel een vereiste, maar zodra je dat onder de knie hebt, zal ik het je niet afraden.

maarja, ik wens je in ieder geval veel plezier! Zowel met je priveles als in de Efteling. Maar dat zal ongetwijfeld wel lukken (:

Natuurlijk moet je t ook eerst met eigen ogen zien, maar je gaat toch ook uit van meningen van andere ;)
Dankjewel, t gaat zeker lukken!

T lijkt me trouwens ook erg gaaf door de duinen te rijden / galopperen! /3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:06

Lasca_1987 schreef:
xRaisin schreef:

Natuurlijk moet je t ook eerst met eigen ogen zien, maar je gaat toch ook uit van meningen van andere ;)

Heb je al buiten gegaloppeerd? Dat gaat toch echt met een heel andere snelheid dan binnen..

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:07

Lasca_1987 schreef:
xRaisin schreef:

Dat is het zeker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:21

Maarten nee alleen in de bak, ben pas lerende wat de galop betreft. Maar dan kan het mij nog wel gaaf lijken om in de duinen te rijden / galopperen ;)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:23

Bij Pullens krijg je gewoon begeleiding voor alleen jezelf en die past zich aan aan jou! Ik heb daar een keer gereden een duinrit gereden en het gaat daar allemaal heel netjes, paarden worden goed behandeld etc. dus wel een aanrader!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:30

melody7 schreef:
Bij Pullens krijg je gewoon begeleiding voor alleen jezelf en die past zich aan aan jou! Ik heb daar een keer gereden een duinrit gereden en het gaat daar allemaal heel netjes, paarden worden goed behandeld etc. dus wel een aanrader!

Dan ga ik eens naar hun site even neuzen! Ik ga iig nog 1 privéles hier rijden voordat de vakantie start en de kampen op de manege. Misschien kan ik financieel gezien nog een 2e x lessen.

http://youtu.be/jjXYc2x_TEo dit is een stukje galop van mij, van gister.

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 00:38

Na het zien van je filmpje, denk ik niet dat je al toe bent aan een buitenrit. Neem eerst nog een tijdje les.
Je zit is nog te ongecontroleerd en uit balans, ook in draf. Je moet niet vergeten dat buiten rijden heel anders is dan in de bak. De bodem is een stuk ongelijker in het bos en ik denk dat een twee-uurs rit nog te veel voor je is. Lekker blijven lessen en jezelf verbeteren en dan volgend jaar eens komen voor een buiten rit. Veel succes en vooral plezier met rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 00:49

Ben hier al 2x met een beginners buitenrit mee geweest, stap en draf :) rit van anderhalf uur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:13

Lasca_1987 schreef:
Ben hier al 2x met een beginners buitenrit mee geweest, stap en draf :) rit van anderhalf uur.

Voelt net een beetje als mij een paar maanden geleden. :o Na een keer te hebben meegedaan in de ochtendrit heb ik gevraagd of ik met de snellere groep meekon, toen heb ik pas echt leren galopperen. Pas wel op: een galop in de bak is toch echt anders dan een rustige galop buiten. :)) Als je privé les hebt probeer ook even met de verlichte zit te oefenen, vooral voor de rengalop is het handig om die in ieder geval te kennen.

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:17

Bij van Loon heb ik super goede ervaringen! Veel afwisseling tijdens de buitenritten, en ontzettend lieve paarden. De meeste gaan gewoon met de groep mee.
Maar het kan natuurlijk altijd gebeuren dat paarden schrikken en dan moet je wel controle kunnen houden.
Maar ik vind van Loon super

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:31

Ik heb geen goede dingen over van Loon gelezen, dus ga daar liever niet heen hihi. De stal in Kaatsheuvel, daarvan kon je zelf bepalen hoe snel je wil gaan, dus die wil ik nog even bellen. Dinsdag mijn rijles weer, dus dan even met mijn instructrice praten. Want ik rij nu nog 2x voor de zomervakantie, na 8 jullie zijn er geen lessen maar kampen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:36

melody7 schreef:

Ik zou je zeker ook Pullens aanraden.
Begeleiding voor jezelf idd en aangepast op jouw rijden. Kan je het nog niet, wordt er ook niet gegaloppeerd.
Paarden worden er niet afgejakkerd, ze zijn er zuinig op.

Ik maak meestal 2x per jaar een buitenrit en ga enkel nog naar Pullens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:38

Ja Pullens bedoelde ik!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:43

Wat leuk 2 weken logeren in het Efteling hotel. Ik woon zelf in Kaatsheuvel en ken alle maneges die hier genoemd worden. Ik vind de buitenritten bij van Loon heel leuk maar ik vind dat je hier iets te gemakkelijk mee kan met een buitenrit. Zo heb ik dus wel eens gehad dat er een meisje mee ging wat toch niet zo goed kon rijden. Heb ik een uur moeten wachten omdat zij niet meer verder durfde en dus opgehaald moest worden.