Zat ik op de fiets naast mijn verzorgster,
Ze ging in galop op de terugweg, en ineens ging hij ''er keihard vandoor'' er zat geen rem op ze kreeg hem niet terug naar draf,
Er gebeuren zo nog eens ongelukken, Ben ik bang...
Wie heeft er wat tips om je paard die ''op hol slaat'' op buitenrit,
Te stoppen?
Hij ging zelfs over de tegels...
Op de heen weg is er niets aan de hand, maar zodra we terug gaan is hij zo voorwaard en dribbelig.
En dat voor een 18 jarige...
Hij is 1,63 hoog. Kwpner.
Iemand tips!???
idd, zoals hierboven genoemd een andere route? paden waar ze mag draven gaan stappen en waar ze normaal in stap moet een stukje draf, je kunt haar hiermee van de wijs brengen en dan is haar aandacht zowieso ergens anders.
Was met een friesje van 1.72, die was toen ook een jaar of..... 19 geloof ik, hij kende dat pad terug zo goed dat hij niet meer wilde wachten. Het enge eraan was, het laatste stuk moesten we een weg oversteken, waar hij dus met volle vaart op af ging. Toen ik nog op een manege reed hebben wij altijd geleerd om met 2 handen aan een kant aan de teugels te gaan hangen. Dan ben ik toen dus ook gaan doen en geloof me, zo'n fries van 1.72 is stérk. Uiteindelijk slaagde ik erin om zijn hoofd opzij te trekken, maar hij bleef nog even rechtdoor rennen toen, maar vertraagde toen gelukkig.
we willen dit weekend naar het bos, daar is hij al eens geweest, maar je kan daar maar via 1 weg heen. we gaan zeker niet in het bos omdraaien en terug maar gewoon om het bos heen en zo weer de brug over, ''STAPPEN'' uiteraad haha. en een lange teugel daardoor is hij wat rustiger maar loopt alsnog erg voorwaards. heb verschillende dingen op google opgezocht, meschien voor meerdere bokkers onder ons handig. (
Grapje, ik vind het gewoon leuk om de mijne altijd te plagen