Werkvakantie met paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CCindy

Werkvakantie met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 11:47

Hallo!

Er zijn al verschillende topic's met dit onderwerp, maar niet specifiek waar ik naar zoek.
Ik wil deze zomer 2 maanden weg en lekker met paarden aan de gang.
Ik ben eerstejaars rechten in Leiden (19 jaar), en heb daarom helaas niet veel te besteden.
Ik zoek een baantje -liefst in het buitenland, dan is het allemaal wat spannender- voor komende zomervakantie,
waar ik bezig mag zijn met de paarden. Ik steek graag mijn handen uit voor de verzorging, maar wil er zeker ook rijden (niveau Z2) of toeristen mee op buitenrit nemen e.d. Manege, ranch of trainingsstal zou in dit geval niet uitmaken.

Ik wilde een lange tijd naar Nieuw-Zeeland, om daar te werken op een paardenranch.
Dit kost me wel ongeveer € 1300 en het is daar op dat moment winter....
Ik wil altijd nog een keer naar Australië of Nieuw-Zeeland, maar dan liever een keer wanneer het daar zomer is
en ik niet zo krap bij kas zit.

Toen dacht ik aan een locatie dichterbij huis. Zuid-Duitsland, Frankrijk. Ik spreek alleen geen Frans..
In Jersey en Guernsey spreken ze Engels, is het mooi weer en stikt het van de stallen, misschien dat dit een mogelijkheid zou zijn.

Zijn er mensen met leuke ervaringen, kost- en inwoning erbij en misschien zelfs betaald? Ik ben ook in Nederland aan het kijken, maar bij veel locaties hier moet je gediplomeerd zijn om bijvoorbeeld een groep ruiters mee op buitenrit te nemen.

Buitenland wil ik het liefste, nieuwe ervaringen en even wat anders!

Groetjes Cindy

Liesbetje

Re: Werkvakantie met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 13:54

Hey CCindy,

Je kan je altijd inschrijven bij Help Exchange. Da's een beetje zoals Wwoofing, maar iets losser georganiseerd, heb ik de indruk. Toen ik op een stud in Australië werkte, hadden wij daar ook een HelpX-er, en dat ging super. Hij was daar ook heel tevreden over. HelpX doet niet alleen paardendingen, ook andere boerderijwerk, maar je kan bijvoorbeeld filteren op "horse", en op het land waar je naartoe wilt, en dan vind je zeker wat. Veel succes met de zoektocht en veel plezier!

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:49

Ik wil precies het zelfde! Ik wil wel graag binnen europa blijven en idd een beetje bij verdienen. Ik vind het heel moeilijk om een plekje te vinden. Wil het liefst op een plek waar ook Nederlanders zijn.

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 00:05

Misschien is het leuk om naar een eiland te gaan? Ik zou vorig jaar waarschijnlijk stage gaan lopen in Terschelling (dat ging niet door, prive zaken) een vriendin heeft daar stage gelopen en was heel enthousiast. ik denk niet dat je alleen buitenritten kunt begeleiden als je nog niet gediplomeerd. Je mag wel groepen begeleiden, maar dan gaat er altijd een 2e persoon mee. ook mocht ze de paarden met veulens naar andere weides rijden en ook mocht ze regelmatig met een paard van de stal rijden, paarden voor de wagen spannen, schapen scheren :+ en nog veel meer! echte aanrader!
bedrijf heet Puur-Terschelling.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 00:32

Dat klinkt idd ook leuk! Ik wil het wel eerst iets verder zoeken, terschelling is een uur reizen vanaf hier, wil wel even een tijdje echt weg.
Ik heb net een mail gestuurd naar een Nederlandse camping in Frankrijk aan de grens van Spanje, deze adviseerde een klasgenoot van me. Ben erg benieuwd naar hun antwoord!

nkemper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:34

Wellicht is dit mogelijk bij het bedrijf waar ik werk in Zwitserland!
kijk eens op de website www.stall-stritt.ch.
Daar vind je ook de contactgegevens!

heel veel succes!

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 01:48

Bedankt voor de reactie! Ik heb ondertussen een paardenranch gevonden in de USA, waar ik naartoe heb gemaild. Je moet je vliegticket zelf betalen en krijgt niks betaald, maar het lijkt me een heerlijke ervaring.

@ nkemper: ik zal morgen overdag eens kijken, bedankt!

@ minajtje: klinkt idd leuk, maar het is ook voor mij net iets te dichtbij.

@ tinkerfunss: is het ook echt een camping waar ze veel met paarden organiseren? Wel lekker klimaatje daar, de ranch die ik heb gemaild ligt in Louisiana, daar is de gevoelstemperatuur in de zomer wel eens boven de 40 graden las ik...

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:04

Ja die zag ik ook staan! die trok mij ook heel erg aan idd, maar ik kan mn vliegticket niet zelf betalen, en volgens mij moest je een bepaald gewicht hebben, en die kan ik onmogelijk halen.
Ik heb naar die camping gemaild, ze hebben daar zon 12 paarden en organiseren sochtends en smiddags les, en savonds buitenritten.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:58

Ik zag in de kersteditie van het blaadje van de Stichting vrije recreatie een advertentie van een camping met paarden, in Frankrijk. Die zochten iemand om te helpen met de verzorging en buitenritten begeleiden ed. Ik kan alleen het blaadje niet meer vinden, denk dat mijn vriend het weg gegooid heeft. Maar mss ken je iemand die het wel heeft, of kan je mailen naar de SVR.

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:25

een vriend van mij die is naar Australië geweest op een ranch. hij zij dat het er behoorlijk hard aan toe kan gaan, (naar mijn idee, maar daar denken sommige mensen anders over :+ ) hij moest zelf paarden castreren zonder verdoving, stieren drijven, dat soort dingen. hij vondt het heel erg leuk, maar hij zij wel dat het geen aanrader is voor de "softe paardenmensen" zoals hij dat noemt :D

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:27

omg! Nou ik ben geen softie wat betreft aanpakken van paarden maar zonder verdoving castreren?? Neeee dankje! Gelukkig ligt dat ook veel te ver voor mij haha!
Heb gemaild naar de SVR of ze die advertentie naar mij zouden kunnen sturen Tinka! Thx voor de tip!

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:58

tinkerfunss schreef:
omg! Nou ik ben geen softie wat betreft aanpakken van paarden maar zonder verdoving castreren?? Neeee dankje! Gelukkig ligt dat ook veel te ver voor mij haha!
Heb gemaild naar de SVR of ze die advertentie naar mij zouden kunnen sturen Tinka! Thx voor de tip!

Bij mij hetzelfde, dat gaat me toch iets te ver ;)

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 11:44

De ranch in Louisiana zocht geen mensen meer :( Zo jammer, lijkt perfect! Veel rijden, mensen spreken ook nederlands, lekker warm. Het is lastig om andere dingen te vinden.. Terwijl je er genoeg zult hebben neem ik aan?

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:49

Je zou het ook hier kunnen proberen: http://www.jask.com/
Het is in Polen, hier heb ik mn halfjaar stage gedaan, leuke mensen en supermooie omgeving daar!

Liesbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:54

CCindy schreef:
De ranch in Louisiana zocht geen mensen meer :( Zo jammer, lijkt perfect! Veel rijden, mensen spreken ook nederlands, lekker warm. Het is lastig om andere dingen te vinden.. Terwijl je er genoeg zult hebben neem ik aan?

Ik weet dat ik in herhaling val, maar http://www.helpx.net is echt een aanrader. Je kan eerst online zoeken naar prijzen van vliegtuigtickets en zien welke bestemmingen voordelig zijn, daarna kan je op HelpExchange zoeken naar leuke plekjes in die landen. En over't algemeen is het niet hard werken, maar dat bepaal je een beetje zelf in samenspraak met je host natuurlijk :)

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 00:03

@Tinka, Ik had gisterochtend gelijke een mail gestuurd naar die SVR. Vandaag lag het boekje al op de mat! En het is toevallig de camping die ik al gemaild had! :) nog wachtende op antwoord. Nogmaals bedankt voor de tip!

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 23:27

Liesbetje schreef:
Ik weet dat ik in herhaling val, maar http://www.helpx.net is echt een aanrader. Je kan eerst online zoeken naar prijzen van vliegtuigtickets en zien welke bestemmingen voordelig zijn, daarna kan je op HelpExchange zoeken naar leuke plekjes in die landen. En over't algemeen is het niet hard werken, maar dat bepaal je een beetje zelf in samenspraak met je host natuurlijk :)

Ik heb vandaag wat beter gekeken, omdat ik een andere site eindelijk door gepluisd heb. Maar als ik zoek op 'horse' in Canada en de USA vind ik er zóveel... hoe kun je uitgebreider zoeken? Ik word er niet wijzer van haha

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:06

Die site is idd wel heel goed maar mijn engels iets minder :o ook zoek ik iets waar nederlanders zijn.

Helaas negeert de camping me.. Misschien zijn ze op vakantie hoop ik maar.

Liesbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:35

Euhm... ik zoek meestal ook op de regio waar ik graag naartoe wil, ik kies "with photos only", dan zie je tenminste al iets, en ik kiest ook "with reviews only". Uit die reviews kan je al een beetje afleiden hoe de ervaringen zijn van mensen die er al geweest zijn. De bestemmingen die bovenaan het lijstje verschijnen zijn diegenen die het meest recent hebben ingelogd, dus ik ga nooit verder dan enkele pagina's. Anders stuur je misschien berichten naar mensen die de website niet meer gebruiken...

Oh en zoeken op "dutch" durft ook wel 'ns te helpen. Nederlanders en Vlamingen zetten vaak "we speak dutch" in hun bericht. Dan kan je hen sowieso ook in't Nederlands een mailtje sturen, lekker makkelijk!

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 17:25

Ik volg even mee :)
Ben vanaf begin maart vrij tot eind augustus en als het ergens mogelijk is om op deze manier te werken, zou super zijn!

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:33

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:22

Hoi ik heb in Ierland op een eventing/hunting handelsstal gewerkt voor 3 maanden. Als je meer info of contactgegevens wilt, moet je me even een pb-tje sturen :-)

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:39

Camping heeft geantwoord en zoekt nog iemand! nu verdere info en vragen door gemaild! :)

Ayla_Auriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:53

Ik ken een ranch in Zweden waar je kost en inwoning hebt en je maar een klein bedrag extra voor wat eten betaald. De ranch is van een Nederlands stel. Ik zou daar eigenlijk stage gaan lopen, alleen door thuis situatie gaat dat helaas niet meer lukken.
Wellicht kan je daar is kijken: sun dance ranch

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 12:54

ah wat leuk tinkerfunss!
ik heb gereageerd op meerdere avertenties van yardandgroom.com en ook al een paar positieve terug :)
Ik zal even kijken Ayla, dankje