Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

aikon schreef:Door weg te rijden tricker je de hond om zijn jacht instinct te gebruiken. Door stil te blijven staan (mits mogelijk) is het "jagen" niet meer interessant meer. De kans dat ze bijten is dan een heel stuk kleiner. Ik spreek uit ervaring. Heb beide mee gemaakt.
Waratje schreef:Als jij voor een grommende aanvallende Dobermann durft af te stappen heb je flink lef. Mij niet gezien, hoor
Er hing toen een hond aan de benen van mijn verzorgpaard en de eigenaar van de hond stond erbij te lachen. Heb hem toen gevraagd of hij ook nog kon lachen als Amigo de hond een trap zou geven en ben toen weggegaloppeerd..kinel schreef:weg galopperen is voor mij geen optie want dan gaat ze er echt vandoor. is in het verleden ook eens gebeten in haar lip bij vorige eigenaar. ik blijf staan en probeer te draaien. dit is altijd goed gegaan, maar laatst ging het fout voor de hond. ze kwam van voren al omhoog , ineens draaide ze zich om en haalde gelijk fel uit en de hond zakte in elkaar. hij heefft een engeltje bij zich gehad. heb nog contact gehad met eigenaar en de hond had alleen gebroken tand en 2 kleine scheurtjes in zijn lip en hoofdpijn. als het moet om mijn paardje te beschermen stap ik af en haal uit met de zweep. dit als de hond niet wil luisteren.
jury schreef:aikon schreef:Door weg te rijden tricker je de hond om zijn jacht instinct te gebruiken. Door stil te blijven staan (mits mogelijk) is het "jagen" niet meer interessant meer. De kans dat ze bijten is dan een heel stuk kleiner. Ik spreek uit ervaring. Heb beide mee gemaakt.
helemaal mee eens
Neemt niet weg dat de eigenaar natuurlijk altijd onder controle moet houden.
ElineS schreef:Ik vind dat paarden aan honden gewend moeten zijn als je gaat buiten rijden, maar ik vind ook dat honden die los lopen aan paarden gewend moeten zijn. In ieder geval wel als je je hond gaat uitlaten en loslaat op plekken waar veel ruiters zijn.
)