Wij zijn meestal met een groep van 10/12 ruiters, met paarden en pony's. Wij rijden eerst altijd in de duinen en dan terug via het strand. Zodra wij het strand op komen doen we dat lekker rustig, gewoon in stap. Wanneer de groep gewend is gaan we in draf en als we na een tijdje zien dat het goed gaat ook een galopje
We wisselen dit eigenlijk continu af, dan weer een stukje stappen, enz. En natuurlijk even lekker in het water spetteren 
Maar iedere keer als wij naar het strand gaan en we zien dan groepen voorbij komen van de plaatselijke manege, camping, enz, dan wordt zodra ze op het strand zijn de remmen losgegooid en gaan ze knoerhard! Soms zo erg dat de hele groep uit elkaar getrokken wordt en dat de paarden gewoon niet meer te houden zijn. En dan zal ik nog maar niets zeggen van alle kledij die ik voorbij zie komen.. Teenslippers, gymschoenen, korte broek, rok, enz. Ze hebben dan wel een cap op, maar in combinatie met teenslippers
Wat ik mij dus af vroeg, gaat dit overal zo??
Is dat handig?
maar die manegepaarden hoeven geen pirrouttes te draaien, appyementen, vliegende wissels,