route en slaaplaats gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

heartbeat

route en slaaplaats gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 13:48

Hallo,

Wij zijn Chanice en Larissa en we zijn beide 15 jaar. We willen in de voorjaarsvakantie 2013 een rit van Maasbree (Limburg) te paard naar Scheveningen maken. Dit wilen we doen om geld in te zamelen voor KIKA. We zijn op zoek naar een route. Dit is lastig te vindden omdat omdat wij het liefste ook bospaden nemen, maar omdat we zelf de weg niet wetenwilen wij jullie vragen of jullie een hele route of een stukje ervan weten.Omdat de rit een aantal dagen gaat duren moeten wij ook ergens overnachten. Weten jullie mensen, hotels of camings waar we met paard kunnen overnachten? Als onze route eenmaal bekend is leek het ons leuk als er mensen zouden zijn die een stukje met ons mee reden. de route maken wij zo snel mogenlijk bekend!

alvast heel erg badankt!

Groetjes Chanice en Larissa.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 15:25

ED --> BRT

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:15

Tussen Maasbree en Scheveningen ligt niet zo bar veel bos!

vekabo en SVR campings bieden vaak goede mogelijkheden ("een stukje weiland naast de camping" bleek een lap van ruim 3ha te zijn!)
Daarnaast alle topics doorspitten waarin vakantie-adressen worden gevraagd; daar zit een hoop zinvolle info tussen.

Tot slot: je gaat enkele grote waterwegen kruisen op die tocht. Bekijk heel goed waar je welke rivier of kanaal oversteekt, omdat dit veel invloed op je route heeft. Een verkeerde oversteek plannen kan zomaar een dag extra rijden opleveren......

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:50

Om een eerste indruk voor een route te krijgen kun je Google maps gebruiken. Vraag daar een route voor wandelaars op, dat geeft je een aardige eerste indruk over afstanden en mogelijke routes over/door knelpunten (oversteken van bijvoorbeeld snelwegen en waterwegen).

girlyggirl

Re: route en slaaplaats gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:55

leuk idee maar of het haalbaar is.... jullie ouders gaan accoord?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:56

girlyggirl schreef:
leuk idee maar of het haalbaar is.... jullie ouders gaan accoord?

Waarom zou je wel rond het IJsselmeer kunnen rijden en niet dwars door Brabant en zuid Holland??

heartbeat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 07:22

onze ouders gaan voledig akkoord (mits we alles goed regelen)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:10

Ik zou het echt heel erg knap vinden als een paar meiden van jullie leeftijd dit voor elkaar krijgen +:)+
Helaas kan ik jullie niet aan routes of overnachtingsplaatsen helpen, maar ik wil jullie wel veel succes wensen!
http://www.nvvr.info/ Wellicht kunnen jullie hier nog info krijgen!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 17:34

Het stuk tussen Bodegraven en Scheveningen is indien je niet te ver om wilt rijden hoofdzakelijk langs de snelweg.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:00

Ik heb net mijn man overlegd. Als jullie over de Veluwe en Utrechtse Heuvelrug rijden, kunnen jullie (uiteraard kosteloos) een nachtje in ons tuinhuisje slapen (volpension!) en voor de ponies kunnen we een stuk van de paddock afzetten (uiteraard ook volpension).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:44

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:04

Als de dames bovenlangs Utrecht rijden, zullen ze meer kilometers, maar ook meer bos (en ruiterpaden!) hebben. Maar over de A2 is natuurlijk ook een optie :D

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:09

ja wat al eerder over de bruggen is gezegd, als je over de merwede brug moet... maak je borst maar nat, daar is het altijd druk en de fietspaadjes zijn ook niet echt breed.

ik zou dus het land van heusden en altena vermijden.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:15

PocoGaucha schreef:
ja wat al eerder over de bruggen is gezegd, als je over de merwede brug moet... maak je borst maar nat, daar is het altijd druk en de fietspaadjes zijn ook niet echt breed.

Hier ben ik het niet mee eens de Merwede brug is goed te doen hoor :j Woon er zelf miss net 1 km vandaan

woeps zat met de Heusdensde brug in de war

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 22:52

Ashleytjuhh schreef:
PocoGaucha schreef:

Hier ben ik het niet mee eens de Merwede brug is goed te doen hoor :j Woon er zelf miss net 1 km vandaan

ja merwede brug is gorkumsebrug in de volksmond, aan de andere kant dan ben je al een tijd onderweg en je paard moet er niet van opkijken, maar je loopt 2 meter van de snelweg vandaan, tussen 2 hekjes, en dan heb je ook nog veel kans dat er fietsers of scooters aankomen. nee het zal mijn hobby echt niet zijn. ik vind het op de fiets al 3 keer niks.

heartbeat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 07:33

Sammyoo schreef:
Ik heb net mijn man overlegd. Als jullie over de Veluwe en Utrechtse Heuvelrug rijden, kunnen jullie (uiteraard kosteloos) een nachtje in ons tuinhuisje slapen (volpension!) en voor de ponies kunnen we een stuk van de paddock afzetten (uiteraard ook volpension).
.

het zou super fijn zijn als we van jullie tuinhuisje konden maken , we zijn nog bezig met de route en we moeten dus eerst even kijken of het niet veel te ver om is. maar alvast super bedankt!!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 08:34

Ik denk dat als je de route meer richting Utrecht zou kiezen dat deze veel mooier is om te rijden.
Maar welke route je ook kiest je hebt zeer verkeersmakke paarden nodig.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 08:50

Gewoon maar verkeersmak is zat, hoor. Ze worden onderweg namelijk wel verder verkeersmak ;)
Trektocht is zo ongeveer de meest effectieve manier om een paard verkeersmak te maken. Je zorgt voor een ervaren trektochtpaard en laat je onervaren paard daar lekker achteraan hobbelen. Na een dag of 4 zijn ze echt verkeersmak :+

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:55

ik denk als je onderlangs door brabant gaat dat je ook genoeg bos hebt hoor. maar als je dat doet, dan moet je wel lastige rivieren over. probeer eens alle bruggen na te gaan en kijk of je daar met een paard overheen kunt, doe anders alsnog hier op bokt een oproep welke bruggen wel en niet gaan.

aan de andere kant, eer dat je in gorichem bent ben je al een paar dagen aan het rijden, en dan moeten je paarden niet van die brug opkijken, als je afstapt moet dat goed komen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:58

Wat een mooie actie! Is het niet handiger om eerst je route te hebben en dan kijken waar je kunt slapen? Mocht je door het land van maas en waal komen dan valt hier altijd wel wat te regelen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:01

als je door brabant komt( bij uden in de buurt) ben je hier van harte welkom

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:02

Ashleytjuhh schreef:
PocoGaucha schreef:

Ik ben vroeger wel een aantal keer te paard over de merwedebrug geweest. Probeer een rustig tijdstip te plannen buiten de spits. Zeker op zondag(ochtend) is het prima te doen met een goed verkeersmakke pony!
Wat wij in het begin deden: aan beide kanten naast pony iemand laten lopen. Dan heb je zowel aan de waterkant als aan de snelwegkant iemand die je pony gerust kan stellen.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:49

Wat een goed idee meiden, ik ben helemaal geïnspireerd door jullie!
Probeer van grof naar fijn te werken. Via tomtom eens de route plannen als wandelaar of fietser lijkt mij een goed idee.
Dan kun je vervolgens aan de hand van die route kijken of je ergens af wilt/ kunt wijken om meer door de bossen te gaan bijvoorbeeld.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:15

Er zijn vast wel bokkers te vinden die jullie over lastige bruggen willen helpen zoals Myrthe hierboven beschrijft!
Misschien hebben jullie hier nog iets aan?
http://www.hippisch-toerisme.nl/website/?docid=2

En ik hoor wel wat de route wordt! Volgens mij zijn er genoeg bokkers die jullie en de paarden voor het goede doel onderdak willen bieden.

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 18:36

als jullie in de buurt van bergen op zoom/ tholen komen kan ik wel ff checken voor slaapplek. paarden zouden wel bij mij kunnen overnachten