Eeuwig gezeik over paardenpoep op straat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Eeuwig gezeik over paardenpoep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 11:08

Wij rijden elke dag buiten. We hebben geen bak, dus moeten wel naar buiten. Om ergens te komen, moet je toch vaak het dorp (groot dorp, net geen stad) doorrijden.
Als onze paarden poepen, stappen we af en ruimen we het netjes op. We vegen het de berm/het gras in zodat niemand er last van heeft. Of ik rij later terug met mijn auto.

Elke dag, en vooral met mooi weer als iedereen ineens weer gaat fietsen, krijgen we gezeik van mensen. Ze lopen te schreeuwen dat we de stront op moeten ruimen. Ze schelden ons soms zelfs uit.
Veel ruiters hier, die vrijwel alleen op een zondag met mooi weer buiten gaan rijden, zijn te trots om de mest op te ruimen en wij worden erop aangekeken.

Het is echt zeer vermoeiend en wordt nu echt vervelend. Steeds opnieuw uit moeten leggen dat de mest die overal op straat ligt, niet van ons is. En vaak luisteren de mensen niet eens als we het uit willen leggen. Ze schelden alleen maar en willen niet horen wat je te zeggen hebt.

Meer mensen die hier last van hebben?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:12

Ik ken het, maar ergens vind ik het ook terecht hoor. Ik fiets ook liever niet door een paardenvijg :o Daarnaast denk ik dat het voor heel veel mensen te vergelijken is met hondenpoep: niemand vind het leuk om op de stoep te lopen en dan *fletsj* sta je in een hondendrol. Paardenmensen misschien een beetje immuun voor de ontlasting van hun dier omdat ze de stallen ook moeten uitmesten, maar op je zondagse schoenen sta je er liever niet per ongeluk in :n

Als je het achteraf even komt opruimen is dat natuurlijk veel beter, maar het ligt dan wel op staart voor iedereen om te zien, ruiken en door te fietsen. Kan me voorstellen dat mensen die niets met paarden hebben dat geen prettig beeld vinden.
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 02-05-12 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:12

never ending discussie. Ben het totaal met je eens hoor, maar verdraagzaamheid is een raar begrip tegenwoordig. Van beide kanten.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:13

Vervelend dat jij erop aangekeken wordt, maar aan de andere kant: mensen kunnen ook niet zien aan een mesthoop bij welk paard het hoort. Dus als ze dan een niet-opgeruimde hoop vinden, en vervolgens een paard tegenkomen, is het niet zo heel raar dat ze de link tussen die twee leggen. Schelden en schreeuwen is echter not done.

Helaas behoor je tot een van de weinigen die netjes de mest achter zich opruimt. Ik heb de afgelopen tijd een paar keer meegediscussieerd in mest-opruim-topics en je staat versteld van de reacties van een aantal ruiters. Mensen vinden het maar normaal om mensen hun stoep onder te schijten en zijn dan hoogst verontwaardigd dat er dingen als poepzakken verplicht worden. Raar maar waar.

monicees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:16

dat is de 2e natuur van de tegenwoordige mens .. er moet iets te zeiken zijn :j

wel netjes dat je het opruimt!!

en van al die zeikende mensen, niets aantrekken, je weet dat jij goed bezig bent en daar gaat het om!

_Monii_

Re: Eeuwig gezeik over paardenpoep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:20

Ik ging een keer met een shetlander rijden,
Nou leuk toch? :+
Paardje moest poepe
mijn moeder ging serieus alle huizen af voor een zak om het op te ruimen _O-
ik kwam niet meer bij _O-

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:31

top dat je het opruimt TS!

En ja hier ook hoor. ik ruim het altijd netjes op, maar andere niet. Ik voel me ook aangekeken als ik door het dorp rijdt, en er is nog niks gezegd maar mijn ouders (wonen in hetzelfde dorp) zeggen wel dat iedereen er van baalt dat die mest blijft liggen.
en dat geloof ik, ik vind het ronduit asociaal als je je stront van een 100-800 kilo beest laat liggen. Ik neem aan dat diegenen die dat zo laten liggen, ook niet jammeren als ze met de neus in een hondendrol vallen? Of alleen al in gaan staan met de schoenen brrr.

monicees ben ik toch niet helemaal met je eens. ik zou toch graag willen dat alleen die andere er boos voor worden aangekeken / op worden aangesproken, niet TS / ik zelf / de onschuldige..
het gaat er ook een beetje om, dat je laat zien dat je respect hebt voor andere mensen.. als je dan vervolgens wordt uitgescholden, denk ik niet 'ach, ik ben goed bezig, daar gaat het om' :o

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 12:27

@ s6801881: Ik vind het niet terecht dat wij aangekeken worden voor de asociaalheid (ja sorry, dat is het) van een ander. Waarom vind jij dat logisch?

@ mylittlejoy: Als je een hondendrol zie liggen en er loopt toevallig iemand met een hond in de buurt, ga je die persoon toch ook niet erop aanspreken? Dat is gewoon onlogisch.

Het is gewoon heel vervelend. En wat is het nou voor moeite om even af te stappen en het langs de kant te schuiven?

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:33

ze heeft mn moeder een keer op een markt gehad, dat ze met dr jonge rotweiler liep. Maar deze raakte van de stress aan de dunne.
Ook hierbij ruimen wij altijd de drollen op, maar nu was ze de zakjes vergeten uit de auto. Dus ze draait om en loopt naar de auto. Hoort ze iemand verder op een rotte opmerking geven, oeioei dus ze draait om en verteld deze meneer even de waarheid..dat ze altijd alles opruimt en nu dus een ZAKJE ging halen :P
hahaha nou die man stond gelijk met zn bek vol tanden. Hij dacht ook een keer ergens wat van te zeggen, maar dat was toch even tegen de verkeerde persoon; die het altijd netjes opruimt!!
Ik begreep mn moeder wel, het is heel vervelend als je de goede bedoelingen hebt, en je toch wordt 'gestraft'.

loveruby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:39

Hmm lijkt me heel vervelend ja.. Zelf nooit echt een paard gehad die veel poept tijdens het rijden, maar af en toe wel gedaan maar dan op een normale plek dan laat ik het gewoon liggen. Nou ben ik benieuwd hoe jullie het opruimen? gewoon met je schoenen er tegen aan om beetje aan de kant te doen of? Ik heb echt geen schep bij tijdens het rijden en ook geen zakje. Ook is het moeilijk bij ons op stal om echt een schep mee te nemen. Nu ben ik wel benieuwd hoe, en wanneer jullie poep op ruimen op de straat?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:59

HorseTopShop schreef:
@ mylittlejoy: Als je een hondendrol zie liggen en er loopt toevallig iemand met een hond in de buurt, ga je die persoon toch ook niet erop aanspreken? Dat is gewoon onlogisch.

Hangt er een beetje vanaf; als er nauwelijks honden in het straatbeeld zijn, dan wel. Ik weet niet hoeveel paarden en bij jou over de straat lopen, maar in deze regio kom je ze niet dagelijks tegen. Daarnaast is een paardenhoop natuurlijk een tikkie groter, waardoor dat uberhaupt al meer irritatie opwekt.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap je punt helemaal, maar ik begrijp ook de gedachtegang van de mensen die menen jou er op te moeten aanspreken (zonder gescheld of geschreeuw).

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 13:05

mylittlejoy schreef:
HorseTopShop schreef:

Hangt er een beetje vanaf; als er nauwelijks honden in het straatbeeld zijn, dan wel. Ik weet niet hoeveel paarden en bij jou over de straat lopen, maar in deze regio kom je ze niet dagelijks tegen. Daarnaast is een paardenhoop natuurlijk een tikkie groter, waardoor dat uberhaupt al meer irritatie opwekt.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap je punt helemaal, maar ik begrijp ook de gedachtegang van de mensen die menen jou er op te moeten aanspreken (zonder gescheld of geschreeuw).

Over het algemeen zijn het drollen die er al enkele dagen liggen. Al uit elkaar gehaald door de vogels, verregent, etc.
Maar dat niet alleen. Gister kregen we ruzie met een man. Wij moesten onze poep opruimen, want heel Hellevoet ligt er vol mee, zei die man. Er lag helemaal geen paardenpoep in de buurt, maar hij had het heel ergens anders gezien.
En dat is het probleem. Ze zien het ergens liggen en als ze ergens anders paarden zien, krijgen die de schuld. Ook al zijn die het helemaal niet geweest.
En dat gebeurd ook heel vaak. Ze hebben het ergens zien liggen.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 02-05-12 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 13:06

loveruby schreef:
Hmm lijkt me heel vervelend ja.. Zelf nooit echt een paard gehad die veel poept tijdens het rijden, maar af en toe wel gedaan maar dan op een normale plek dan laat ik het gewoon liggen. Nou ben ik benieuwd hoe jullie het opruimen? gewoon met je schoenen er tegen aan om beetje aan de kant te doen of? Ik heb echt geen schep bij tijdens het rijden en ook geen zakje. Ook is het moeilijk bij ons op stal om echt een schep mee te nemen. Nu ben ik wel benieuwd hoe, en wanneer jullie poep op ruimen op de straat?

Ik veeg het gewoon de berm/gras/plantage in met mijn laarzen. Een schep en zakken meenemen, gaat natuurlijk niet op het paard.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 13:19

Wel vervelend, maar begrijpelijk als je zelf geen paardenmens bent.

Kan je geen trui / tshirt laten maken met tekst op je rug "Geen gesol, wij ruimen op achter onze knol" of zo ;)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 13:19

Ik begrijp de frustratie wel, al valt het in mijn buurt gelukkig mee. Als mijn paard op de straat poept stap ik direct even af om het in de berm te schoppen. Wel zo netjes en ik zou er zelf ook niet doorheen willen lopen. :) Maar ik snap ook eigenlijk niet waarom sommige mensen het niet even aan de kant maken!

108078

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 13:28

Hier ook. Ik denk vooral dat het komt omdat de mensen die zeuren een ander beeld hebben van opruimen. Onder 'opruimen' versta ik het in de berm/bosjes schuiven, of de goot/put als ik in een woonwijk ben. Ik denk dat veel mensen van ons verwachten dat we een zak en een schep meenemen. Dat gaat gewoon niet.

Ik wil ze er best even opzetten hoor. Even een rondje laten hobbelen en daarna vragen waar de zak en schep past :+

Op stal hebben wij met elkaar afgesproken dat we het dus aan de kant vegen. Tenzij we in een rotsituatie zitten. Denk hierbij aan een (te) drukke weg, hangjongeren die naar je toe komen enz enz..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 13:34

En anders gewoon een poepzak om, is je paard zo aan gewend en je bent in 1 klap van al het gezeur af

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 13:47

benangelique schreef:
En anders gewoon een poepzak om, is je paard zo aan gewend en je bent in 1 klap van al het gezeur af

En die bind je aan de staart vast ofzo?

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 13:54

Zeg je volgende keer gewoon: "Paardenmest verdwijnt vanzelf, al die flesjes en blikjes in de berm niet?" :+

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:53

Hier in Oostenrijk is het pas echt krom. Ik woon in de bergen en mijn paard staat in een boerendorpje met veel koeienboeren.
Als de koeien van A naar B gaan laten ze hele sporen achter, maar als een paard iets laat vallen worden de boeren boos.

Nou stap ik altijd netjes af en schuif het met schoen de berm in. Als dat niet gaat rij ik er later even met de auto langs met bezem en schep.

Ik heb ook hier wel eens gehad dat een boer tegen mij begon te roepen over mest die niet van mijn paard afkomstig was. Gelukkig kan ik hier net doen of ik ze niet versta :D

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:33

hahaha die is goed. gewoon zeggen dat je ze niet verstaat.
dat ga ik hier ook doen, woon in een toeristendorp met meer toeristen dan inwoners. Ben hier uiteindelijk ook niet geboren dus dan zeg ik wel : ik versta u niet hoor!

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 09:46

Oneindig probleem vrees ik...
Hier schuif ik met de schoen regelmatig (naast mijn eigen mest) andermans zooi aan de kant. Ouderen lopen hier met rollators en rolstoelen op het voetpad, vind het erg onbeschoft dat men daar de mest op laat liggen.
En daar krijgt iemand anders natuurlijk eens gezeur van, logisch vind ik. Maar wel jammer!

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:12

Ik vraag me af hoe het dan is als je op het strand gaat rijden?
Je kan daar het hoopje toch niet laten liggen?

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:16

wel als het op het deel ligt dat twee keer per dag overspoeld wordt. En verder hopen dat hij niet kakt haha!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:17

Smotz schreef:
Oneindig probleem vrees ik...
Hier schuif ik met de schoen regelmatig (naast mijn eigen mest) andermans zooi aan de kant. Ouderen lopen hier met rollators en rolstoelen op het voetpad, vind het erg onbeschoft dat men daar de mest op laat liggen.
En daar krijgt iemand anders natuurlijk eens gezeur van, logisch vind ik. Maar wel jammer!

Wat heb je met je paard op een voetpad te zoeken dan?