Stalhouderij van Bijnen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RichelleF

Stalhouderij van Bijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 14:33

hee!

Ik ben van plan om in de zomervakantie een buitenrit bij Stalhouderij van Bijnen te gaan maken!
Ik wil dan samen met mijn nichtje een buitenrit zonder begeleiding maken en dan
kunnen mijn broertjes en m'n andere nichtje op een wandelpony met m'n ouders
en m'n oom en tante het bos in.

Mijn nichtje rijdt nog niet zo heel lang geloof ik, ik denk 1 à 2 jaar, maar kan wel gewoon goed rijden
en blijven zitten. Ikzelf ben wel gevorderd, rijd ongeveer 8 jaar en ga ook samen met
een vriendin een ponykamp begeleiden. Ik had in een ander topic ook gelezen dat als er
een iemand bij zat die wel gewoon kon blijven zitten enzo maar niet echt super reed maar
er iemand bij was die wel heel goed kan rijden dat ze dan wel zonder begeleiding het bos
in kunnen omdat diegene die wel goed rijdt dan kan "begeleiden" zeg maar?

Mij lijken Mona, Does en Vera hele leuke paarden om op te rijden als ik de beschrijving op de site lees.
Kunnen jullie mij wat meer vertellen over deze paarden of zeggen of er paarden zijn die toch echt leuker zijn?
Ik houdt van paarden/pony's die wel goed luisteren, maar wel lekker snel zijn. Ik las dan Mona heel erg hard kan?
Mijn nichtje heeft denk ik liever een pony die heel braaf is maar wel gewoon lekker voorwaarts is en niet zo sloom loopt.

Ik ben trouwens 17 jaar en mijn nichtje is 13 jaar.

Ik ben benieuwd wat jullie hierover zeggen!
x

Vivrefauve

Re: Stalhouderij van Bijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:46

Heb laatst een buitenrit gemaakt daar. Super mooie omgeving. Ik had kwibus. Super braaf groot paard. Leuke locatie.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:15

Ik volg even ;).
Ben je toen alleen gegaan of onder begeleiding??

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:17

Ik ben er laatst ook heengeweest en verre van tevreden. Er kwam een paard terug van rit van 2 uur en ging weer met mij mee voor 2 uur. Ik zat in het begin op een fjord, niet te houden dat beest. Mona die was ok met ons mee en als ik jou was zou ik voor een ander paard kiezen. Ze loopt zoo hard dat het gewoon niet meer leuk was. echt irritant en dan zou ik het al helemaal niet doen als er relatief kleine kinderen mee gaan. Oja en de eigenaar scheldt je zonder pardon uit en maakt banketstaaf opmerkingen.
Kortom, geen aanrader! -O-

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:48

Ik rijd er regelmatig, steeds op een ander paardje.. Mona is heel lief, wel heel sterk dus soms wat lastig terug te rijden.. Zal niet snel schrikken en is lekker voorwaarts.. Does is niet makkelijk, je moet heel soepel in je hand zijn en echt wel en beetje kunnen rijden.. Als ze te hard in haar mond wordt getrokken zal ze snel omhoog komen en als ze iets niet wil, bokt ze soms gemeen.. Ze is erg snel en kan flink schrikken.. Neemt niet weg dat ik het een leuk dier vind om te rijden.. Op Vera rijd ik van het weekend, schijnt wat te vergelijken zijn met Does.. Laat dat nog wel weten!

Overigens is Beau ook erg leuk, lekker rustig, laat zich niet van de wijs brengen, maar hij is wel redelijk sterk... Zelf ben ik een groot fan van Justin.. Hij is heel braaf, maar schrikt soms wel ineens, zeker in galop wil hij nog wel eens opzij v springen.. Voor en lekker relaxed ritje zou ik Justin en Beau aanraden!

Wat betreft Kwibes en Lambik, die zijn volgens mij allebei super braaf, ik ken alleen Kwibus.. Mijn vriend (geen rijervaring) heeft heerlijk op hem gereden.. Schrikt echt nergens van en loopt heerlijk rustig (in combinatie met Does echt drama, die is veel te snel voor hem hahaha)..

De ponys ken ik niet, maar ze zijn niet allemaal even makkelijk geloof ik.. Belangrijkste is dat je eerlijk bent... Je kunt beter en wat te braaf paard mee dan dat je de hele weg bang op je paard zit! Misschien gewoon lekker beginnen met Justin en Beauty en de keer erna bijvoorbeeld Mona of Does?

Overigens wat betreft de eigenaar... hij komt uit den haag en zegt wat hij denkt.. ik heb hem nog nooit iemand uit horen schelden, maar hij is wel heel eerlijk.. Toen ik op mijn paard klom en het gong niet zo makkelijk, zei hij doodleuk: zo opoe zout je eindelijk... Ik was er toen net een kwartier, hahaha.. Maar ik zie daar ddie ise lol wel van in, misschien omdat ik zelf ook stads ben? :+

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!!!

Groetjes, Bianca

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:45

Ja ik zat ook op Beau met de rit, superleuk paardje! Alleen het zadel was echt helemaal kapot, houten kont na 2 ur rjden!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 12:39

liekec schreef:
Ik ben er laatst ook heengeweest en verre van tevreden. Er kwam een paard terug van rit van 2 uur en ging weer met mij mee voor 2 uur. Ik zat in het begin op een fjord, niet te houden dat beest. Mona die was ok met ons mee en als ik jou was zou ik voor een ander paard kiezen. Ze loopt zoo hard dat het gewoon niet meer leuk was. echt irritant en dan zou ik het al helemaal niet doen als er relatief kleine kinderen mee gaan. Oja en de eigenaar scheldt je zonder pardon uit en maakt banketstaaf opmerkingen.
Kortom, geen aanrader! -O-

Dit was ook mijn ervaring. De eigenaar deed ook heel raar. Wel aardig, maar allemaal rare opmerkingen en een hele duidelijke mening over alles...

Wij kregen twee Fjorden (weet de namen niet meer), maar telkens wilden ze het pad in richting stal, heel eigenwijs.

Het was niet leuk en kom er dus ook nooit meer.

RichelleF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 15:02

Ik heb net een buitenrit gepland!
Hij heeft voor ons 2 pony's gereserveerd (voor mijn nichtjes) en voor mij een paard.
Ik ben heel erg benieuwd! Ook op wie we moeten!
Hij zei dat we daar nog wel over gingen praten als we er zijn.
Mijn nichtje van 13 wil heel graag op Henkie.
Mijn andere nichtje van 16 heeft nog nooit gereden en die krijgt
een hele rustige brave pony mee. Ik krijg een paard, maar heb geen idee welke! haha
Mona lijkt me heel erg leuk, maar misschien niet zo handig als mijn nichtje niet kan rijden.
Justin lijkt me ook wel leuk!
Ik laat wel weten hoe het was :)

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:52

ik zou voor Henk Stouri en Kwiebes of Justin gaan! kun je mooi bij elkaar blijven lopen en alles in de gaten houden! ga je met begeleiding?

RichelleF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 18:55

Jaa Justin lijkt mij wel leuk, mijn nichtje wil graag op Henkie, en van stouri heb ik een foto gezien, die ziet er echt leuk uit!
Nee we gaan zonder begeleiding.

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:06

Ik ben er nu 2x geweest:
beide keren met mijn zusje van 13 en ik ben 17.
de 1e keer zat ik op Lambik, verschrikkelijk groot beest, maar ontzettend braaf. Mijn zusje ging mee op ons eigen paard en we hadden een begeleider mee. Minstens 2 uur gereden, en echt genoten.
Eigenaar heeft inderdaad een uitgesproken mening maar was heel aardig, net als de mensen daar op stal, vond ze erg behulpzaam.

2e keer is een maand geleden. ik ging op ons eigen paard en mijn zusje zat op Obelix, weer onwijs fijn gereden.
Ook deze keer weer begeleiding mee, om niet te verdwalen.
Fjord Eefje is ook zeker een aanrader.

Kortom: wij hebben 2x heerlijk gereden daar, fijne paarden, vriendelijke mensen, helemaal prima.

Enige minpuntje is dat sommige (extreem) oude paarden nog wel iets te vaak lopen naar mijn idee.
maar ik zou er zeker heen gaan, het kan natuurlijk altijd tegenvallen, maar dat is maar net hoe de bui van die mensen en paarden dan is. :)

RichelleF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 19:24

okee! Welke paarden zijn er heel oud dan?
Ik heb er echt zin in!

Scarlatt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:42

Zelf ben ik vorig jaar ook geweest met me zus. We dachten laten onze eigen paarden een keer staan en huren eens een keer een paard, lekker makkelijk hoeven we ook niet met de trailer. Nou dit was eens en nooit meer!

We bleven er HELAAS ook slapen, Geen aanrader!!
We zijn de volgende ochtend meteen vertrokken om lekker naar huis te gaan en een heerlijke rit te maken met de eigen paarden.

RichelleF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 20:07

Scarlatt schreef:
Zelf ben ik vorig jaar ook geweest met me zus. We dachten laten onze eigen paarden een keer staan en huren eens een keer een paard, lekker makkelijk hoeven we ook niet met de trailer. Nou dit was eens en nooit meer!

We bleven er HELAAS ook slapen, Geen aanrader!!
We zijn de volgende ochtend meteen vertrokken om lekker naar huis te gaan en een heerlijke rit te maken met de eigen paarden.

Wat was er niet goed of leuk gegaan dan? En op wie reden jullie?

Scarlatt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:21

Op wie we reden durf ik niet te zeggen het waren in iedergeval twee tuigers. Ze konden het absoluut niet met elkaar vinden, de mijne sloeg telkens naar de ander, niet bepaald gezellig als je niet bij elkaar in de buurt kan komen, je gaat er toch vanuit als je een paard huurt bij een "professioneel" bedrijf dat ze toch wel samen kunnen rijden. En anders geef je hun niet samen mee.

Op een gegeven moment gaf dat paard de ander zo'n lel dat ik rechts om keert ben gegaan en het paard terug gebracht heb naar de meneer. Persoonlijk vind ik dat je gewoon begeleiding mee moet geven, die paarden worden door allerlei vreemdelingen gereden en door het bos gerost, vind dit hoogstens onverantwoordelijk.

RichelleF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 20:53

ooh ja dat is wel vervelend.. je gaat er inderdaad wel vanuit dat je twee paarden mee krijgen die gewoon samen kunnen..
en dat van de begeleiding.. tja als het voor hem zo werkt.., het is gewoon een stukje vertrouwen.
Je bent toch zelf ook zonder begeleiding gegaan?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:57

Ik heb er jarenlang met plezier mijn vakanties doorgebracht en 13 jaar terug zelfs mijn pony gekocht.

Jan is een echte hagenees maar met een hart van goud.

Kwibus en Lambik staan er al heel lang, ik ben gek op beide. Ooit heb ik ze zelfs voor de tram gehad die ik naar Garderen mocht besturen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CAB3TXPO.jpg

Denk 13 jaar terug. Haha.

Scarlatt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 21:09

Klopt zelf ook bewust voor gekozen ;) . Maar helaas heb je er ook altijd een aantal dames/heren tussen zitten die misbruik maken van deze vrijheid. Het blijven wel levende dieren en geen fietsen die je mee geeft.

Maar de meningen/ervaringen zijn er over verdeeld. Ik hoop dat jij wel een goeie ervaring er aan over houdt en bovendien plezier heb met de rit!

Michelada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:43

Hoi, ik heb afgelopen weekend een buitenrit gemaakt bij van Beijnen en wil graag even mijn ervaring delen. Ik doe dit omdat ik vind dat ALS JE VAN PAARDEN HOUD HIER ABSOLUUT NIET ZOU MOETEN GAAN RIJDEN!!!

Ik had een buitenrit gereserveerd voor zaterdag middag om 14:00, eerder die week ben ik vast gaan kijken om te kijken of alles in orde was, de eigenaar deed warrig maar zei dat het allemaal goed kwam en vroeg of ik er een half uur van te voren kon zijn. Het viel me al op dat de paarden allemaal binnenstonden in erg donkere en kleine stallen maar hij zei dat ze verder buiten stonden. Dus geloofde ik dat .

Toen we die zaterdag aan kwamen, vroeg ie wat we kwamen doen, hij was blijkbaar vergeten dat we op de planning stonden. Er stond geen paard meer op stal, maar er zouden bijna paarden terugkomen die geschikt voor ons waren. Na een uur wachten was er nog steeds niemand terug gekomen maar dat kwam omdat de andere te laat waren zei hij, en we moesten maar gewoon rustig wachten. Toen ging de eigenaar zelf weg.

Toen de groep terug kwam bleek dat ze gewoon tot 3 uur hadden geboekt! Verder zeiden de meisjes die erop zaten dat de paarden hardstikke vermoeid waren!! En dit al de derde rit achter elkaar was, een van de fjorden was heel erg bezweet. Het meisje van de manege zei dat dit onzin was, ik had een emmer gepakt om de paarden te laten drinken, dat vond ze ook onzin! De paarden dronken mooi wel de hele emmer leeg. Toch besloten om te gaan, had bedacht dat we dan maar gewoon gingen stappen en zouden kijken hoe het zou gaan met de paarden.

De buitenrit was niet leuk! De paarden hadden er duidelijk geen zin meer in en draaide elke keer naar huis (en terrecht) ook de kaart van de omgeving die we mee hadden klopte was niet erg handig, waardoor we de weg elke keer kwijt waren, maar ok dat ik in principe ons eigen probleem. Terwijl we een rit van 2 uur geboekt hadden, heb ik na een klein uur besloten terug te gaan, om de paarden rust te geven en het op deze manier niet leuk is om te rijden.

Eenmaal terug deed een van de stalhulpen belachelijk onaardig, ook tegen haar collega trouwens.

Nou iig DUS GEEN AANRADER!!!!! Hoe hier met paarden en klanten omgegaan wordt is echt waardeloos!
En ja de eigenaar is een rare vent, maar daar kon ik op zich wel om lachen, maar dat je zo met je paarden omgaat niet bepaald. Het was een kadootje voor mn zusje en het was dus een grote teleurstelling met achteraf een schuldgevoel tegenover de paarden.

RichelleF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 14:25

ooh dat is wel vervelend!
Ik ga om 11 uur in de ochtend rijden, dus neem aan dat ze dan nog niet gereden hebben, maar
ik hoop wel dat ze niet daarna nog heel de dag uitgeput worden..
Ik ben echt heel erg benieuwd! want ik hoor hele positieve en hele negatieve ervaringen..
Over de eigenaar, tsja daar kan ik wel tegen denk ik haha aan de telefoon vond ik hem wel aardig :)
Mijn ouders en mijn oom en tante zijn er ook bij, dus dan zal hij toch wel niet heel raar en onbeschoft gaan
doen lijkt mij? of trekt hij zich daar niks van aan? haha
Nouja we zien het wel.. Ik laat wel weten hoe ik het vond

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 14:31

Ik heb een paar jaar terug een paar keer gereden, mijn oma woonde daar vlakbij. Had de eerste keer gevraagd om een Tinker en kreeg Mona, was erg leuk, ik had zelf ook een Tinkermerrie waarmee ik dagelijks naar buiten ging thuis dus ervaring genoeg, heb erg genoten van dat dier, inderdaad behoorlijk pittig, maar op een fijne manier als je het mij vraagt. De route is alleen niet helemaal goed gekomen, maar gelukkig wist t paard aardig de weg :Y) De keren daarna ook steeds gevraagd om Mona en erg fijne ritjes met haar gemaakt :)

RichelleF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 14:40

okee! Ja mona lijkt me ook erg leuk! Maar ik ga met mijn nichtjes waarvan er eentje niet kan rijden, dus ik denk dat ik maar voor een iets minder pittige ga. Justin lijkt me ook leuk (:

RichelleF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 16:45

Heeft iemand toevallig een foto van Justin? En eventueel ook van andere paarden zoals Mona enzo?
alvast bedankt hihi

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 05:41

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 05:43

justin is erg lief en fijn te rijden, maar zodra je de teugels iets naar je toe neemt doet hij zijn hoofd omhoog, dit doet hij alleen in de stap en als je je daar niet aan ergert dan is hij super, wel ff handschoentjes meenemen :D