Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
laat staan met spullen erbij)
dat is wel handiger om spullen mee te nemen 
dus alvast ritjes maken die steeds langer worden.
xSCWx schreef:Denk tot 30, 40km per dag met tussenpauzes. Als ik goed doorrij maak ik een rit van 10 km in 1u. Dat is over gras dan. Als je op een zwaar zandpad rijd, is het natuurlijk veel zwaarder en zal je rustiger aan moeten doen, en misschien kom je dan minder ver.
fjordnina schreef:xSCWx schreef:Denk tot 30, 40km per dag met tussenpauzes. Als ik goed doorrij maak ik een rit van 10 km in 1u. Dat is over gras dan. Als je op een zwaar zandpad rijd, is het natuurlijk veel zwaarder en zal je rustiger aan moeten doen, en misschien kom je dan minder ver.
Na een keer spieken in je profiel denk ik dat jij deze km's mennend maakt?
Meestal rijden menners harder dan ruiters. Ik heb diverse keren in diverse samenstellingen gereden en het tempo lag dan vaak tussen de 5-6,5 km per uur. Dit waren dan ruiters met pony's/paarden vanaf 1,40m tot 1,65m. Als je met een shet dit tempo aanhoud rijd je al redelijk pittig.
In deze vergelijking heb ik het natuurlijk niet over mensen die (m)endurance oid rijden, maar puur over een recreatieruiter.
).