Wie gaat er met ons mee op ruitervakantie in de Ardennen!?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loiz

Wie gaat er met ons mee op ruitervakantie in de Ardennen!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 22:43

Naar aanleiding van de topics van xSanne93 [BRT] [GZ] Paardrijvakantie 18 jaar en
mijn eigen topic [BEU] Ruitervakantie in buitenland (Europa en omgeving) hier maar een definitief topic :)

xSanne93 en ik willen graag op ruitervakantie met een groepje bokkers!
We hebben samen gekozen voor een stal in Belgie, namelijk deze http://www.ranch.be
Bij deze stal zullen we een week lang dagelijks tochten van ong. 5 uur maken met westernbeleerde
paarden, waaronder Criollo's, door de rotsachtige, ongerepte natuur van de Ardennen .

Ons idee is om hier met een groepje van 8 bokkers naartoe te gaan, dus we zijn nog opzoek
naar 6 andere bokkers die met ons mee willen! :D

Wat informatie:
      weekarrgement:
      - aankomst vrijdagavond, vertrek donderdagavond.
      - 5 dagtochten van ong. 5 uur, 1 rustdag, 6 overnachtingen.
      prijs: € 670,- excl. reiskosten
      inclusief: op basis van volpension v.a. tweede dag het ontbijt t/m laatste dag de avondmaaltijd,
      koffie en thee bij ontbijt en lunch, tafelwijn bij het diner, welkomstdrankje, toeristenbelasting,
      verplichte dagverzekering.
      exclusief: overige consumpties, heen- en terugreis (slaapzak of dekbed zelf meenemen)
      leeftijd: min. 16 jaar
      gewicht: max. 90 kg
      afkomstig van: www.trailfinders.nl

Wij gaan het liefste 20 t/m 26 juli, uiteraard nog in overleg met de stal over beschikbaarheid
      (mail is al verzonden, alleen nog niks terug)

Dus, wie vind het leuk om met ons mee te gaan? :D
Wij zijn zelf 18 en 19, dus een beetje rond die leeftijd zou leuk zijn, maar geen pre natuurlijk ;)
Hopelijk willen er nog een paar gezellige bokkers mee! :j

N_B_N

Re: Wie gaat er met ons mee op ruitervakantie in de Ardennen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:51

Ik zou wel mee willen, maar hoe komen we daar???

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 22:53

Waarschijnlijk met de trein, moeten we nog even uitzoeken. Volgens de boekingspagina kan het ook geregeld worden,
dat zou even overlegd moeten worden :)

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:54

Oke want ik wil met de zomer graag mijn eigen huisje dus de kosten moeten niet al te hoog worden helaas. Ik heb alleen geen ervaring met western is dat erg?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 22:57

Reis zal denk ik niet hoger dan 100 euro komen, de trein naar maastricht, en van daar waarschijnlijk gewoon een trein door nemen?
Weet niet precies hoe dat zit, kan ik morgen wel even naar kijken. Maar nu weer richting dromenland, morgen half 6 gaat de wekker weer :wave:

Oh en westernervaring hoeft niet hoor, heb ik ook niet, enkel paar x met een westernzadel gereden.
Maar ik vind het persoonlijk heel relaxt rijden, stuk confortabeler dan een engels zadel op een lange rit ;)

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:00

Haha ik heb 1x op een westernzadel gezeten maar dat was ook maar 5 min. Ik heb dan net aan niet meer mijn vrij reizen ben ik bang. Maar ik hou me iig aanbevolen, maar moet het natuurlijk wel met vriendlief nog even bespreken

xSanne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:20

Ik heb echt nooit western gereden, ook niet met zadel fz, maar volgens de site is dat geen probleem, dus ga ervan uit dat dat gwn kan. ;P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:23

Even een paar praktische aanvullingen :D
De trein vanaf Utrecht CS naar Vielsalm kost 26 euro p.p. enkele reis. Reistijd 4.15u. (bron: NS hispeed).
Vanaf Vielsalm is het, volgens Google maps, nog ongeveer 10km naar de ranch. Daar valt vast wel een mouw aan te passen :D
http://maps.google.nl/maps?saddr=Rue+de ... 4&t=m&z=13

Goede reis, have fun!

xSanne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:11

Wauw, ja en vanaf Amsterdam CS naar Vielsalm kost 27 euro pp.
Dan wel 2 overstappen, mja, als je voor 27euro van Amsterdam naar Vielsalm komt..!!

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:23

Klinkt wel echt super dit.. Moet het ook even met vriendjelief en alles bespreken.. Even een stipje!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 06:56

Leuk Lootje1991 en Tanya! :D

Bedankt voor het zoeken ikke! Dat is zeker te doen! Bedankt!

xSanne93, ook 2x overstappen vanaf Schiphol?

Rozenkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 08:42

Ik meld me! (als jullie dat uiteraard gezellig vinden :-)) Ik twijfel erg eigenlijk helemaal niet over! Alleen even kijken of de datum uitkomt aangezien ik wel een verzorgster moet hebben voor mijn eigen paardje wanneer ik er zelf niet ben.

Ik zal me even voorstellen aangezien er nog niet veel over mij te vinden is op bokt.. haha :-)

Ben Rossario, 19 jaar oud. Heb een eigen paardje die inmiddels na vele strubbelingen met actief pensioen is tot ze zelf aangeeft dat het genoeg is :-) Ik rij vanaf mijn 7e paard, ben een echte recreatie ruiter en mijn paard is dan ook echt mijn maatje! Voor de rest verdiep ik me wat paardrijden betreft in het natural horsemanship, ben niet super fanatiek en ook zeker niet tegen het bit maar het respect tussen paard en ruiter spreekt me erg aan. Ik studeer MBO niveau 4 Medewerkermaatschappelijke Zorg.

Voor de rest ben ik wat de paardrijvakantie betreft overal voor in, zou alleen wel graag willen weten hoe we/jullie het willen gaan aanpakken? En welke datum t defenitief wordt (zou wel handig zijn met vrij vragen op mijn werk)

Groetjes Rossario

Iriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 08:56

Hoi,

Ik wil zelf niet mee(heb er ook de leeftijd niet voor), maar wou jullie er toch even op wijzen dat er deze week bij de kruidvat treinkaartjes in de aanbieding zijn.
Met deze kaartjes kan je 1 dag onbeperkt in nederland met de treinreizen, ik dacht dat ze geldig waren tot eind van dit jaar en bovendien kosten ze maar 13,-, misschien toch handig om te weten, gezien je zo wel flink wat kosten kan besparen.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 09:23

Bedankt voor de tip Iriz!

Miji, leuk! Dat zal ik vanavond even uitzoeken. waarschijnlijk verzamelen op een centraal punt en van daaruit
met de trein richting Belgie.

Net mail terug gekregen, ze hebben in die week nog 6 plekken, dus er zijn er al 2 geboekt door andere mensen.

xSanne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 11:25

Okee, dan kunnen we zo'n kaart wel hebben voor de trein oid tot een centraal punt, moeten we nog fv kijken wat dat wordt. En als je dan NSHispeed neemt vanaf daar, dat is ook heel goedkoop, dan hou je de reiskosten zeker laag. :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 11:41

xSanne93 schreef:
Okee, dan kunnen we zo'n kaart wel hebben voor de trein oid tot een centraal punt, moeten we nog fv kijken wat dat wordt. En als je dan NSHispeed neemt vanaf daar, dat is ook heel goedkoop, dan hou je de reiskosten zeker laag. :)

Maar die kruidvat-kaarten gelden in ieder geval tot Maastricht.
Dan wordt het dus even vergelijken welke optie het goedkoopst is: Kruidvat tot Maastricht en dan "internationaal" naar Vielsalm of naar een centraal punt en dan met NS-hi-speed naar Vielsalm. Houd er rekening mee dat de meest onverwachte constructie weleens het goedkoopst kan zijn! Kijk bijvoorbeeld eens op de kaartautomaat op het station wat een kaartje Maastricht-Vielsalm kost. Houdt hierbij ook rekening met je studentenkaart, als dat van toepassing is!

Joan73

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 11:49

Ik ga niet mee. Maar jullie hebben echt een geweldige plek uitgezocht! Ben er zelf al 3 keer geweest. Koen en Margreet zijn fantastisch, enorm kundig, vreselijk gastvrij en hun paarden zijn super! Wordt voor jullie ongetwijfeld een fantastische week! Heel veel plezier!

xSanne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 13:41

Loiz schreef:
Leuk Lootje1991 en Tanya! :D

Bedankt voor het zoeken ikke! Dat is zeker te doen! Bedankt!

xSanne93, ook 2x overstappen vanaf Schiphol?

Vanaf Schiphol heb je 3 overstappen, en het kost om 1 of andere reden 41,80 ipv 27 fz..
Dus denk dat je dan beter Centraal kan pakken..

xSanne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 13:47

Wow, als je met zo'n Kruidvatkaart voor 13euro naar Maastricht kan, is het van Maastricht naar Vielsalm nog maar 12,90 dus dat is behoorlijk goedkoop! ;P
Dan zouden we eigenlijk moeten zorgen dat we van Vielsalm naar die stal een transfer oid kunnen regelen..

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 13:54

Je moet wel even de voorwaarden van het Kruitvatkaartje controleren.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 14:14

Dan is haarlem-amsterdam CS vast goedkoper idd.

Kruidvat kaartjes dan even uitzoeken inderdaad, misschien kan ik van de week even daar langs of
op internet wat zoeken, maar ik heb natuurlijk wel stage nu tot 4 uur en reis ong. 3 kwartier..

Leuk Joan73! Ben benieuwd!

Ik zal vanavond nog even een mail terug sturen naar die stal met de vraag of er een transfer mogelijk is.
Er hebben al 2 mensen gereserveerd, dus nog 6 plaatsen in totaal. Wel doen, en 4 bokkers zoeken, of
een andere week proberen te regelen met 6 andere bokkers? Of even afwachten hoeveel er mee willen?
Dan in ieder geval even die 6 plaatsen reserveren als dat mogelijk is, zodat we niet op t moment dat we
kiezen die week te gaan er geen plek meer is? ;) Zal ook even kijken of ik erachter kan komen wat voor
mensen dat ongeveer zijn, welke leeftijd. Of t dan een goede klik zou zijn met onze groep zeg maar.

Edit; mail verstuurd :) ook even weken ervoor en erna gevraagt hoe het daarmee zit qua boekingen.

xSanne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 15:20

Zit net fv te kijken naar die Kruidvatactie, maar die is maar tot 3juni geldig...
Daar hebben we dus niet heel veel aan...
Misschien dat er tegen die tijd wel weer een nieuwe actie is..

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 19:52

Oh dan word dat m niet nee. Naja voltarief kaartje valt vind ik ook nog wel mee!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 13:37

De week van 20-26 juli is al geboekt door 2 mensen, we kunnen dus nog met 6 bokkers gaan.
De week ervoor is ook al geboekt door 2 mensen, 2 meiden van rond de 20.
Van de week 20-26 weet ze niet hoe oud die twee mensen zijn. Week erna is helemaal vrij, maar volgens
mij kon xSanne93 dan niet? Gewoon kiezen voor 20-26 of die week ervoor?

Transfer vanaf Vielsalm moet te regelen zijn, ze zou eventueel de buurman inschakelen
ivm te weinig plekken in de eigen auto. Hier vinden we wel op oplossing voor, alsdus de eigenaresse.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:48

Oh gaaf zeg! Lijkt me heel bijzonder. Ikben alleen bang dat ik het niet zolang vol houd te paard.. (en ook niet goed genoeg kan rijden, haha)