Op vakantie met onze pony's, aanraders??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Op vakantie met onze pony's, aanraders??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 15:47

Hoi hoi!

Ik weet niet of er al zo'n topic is... Help me dan en zet de link hier neer, ben namelijk niet goed in zoeken mocht er al 1 zijn :=

Een vriendin en ik willen met onze pony's op vakantie. Nou had ik al 1 gevonden, manege Grol. Niet de beste meningen erover, maar het is voor een week en ik zal er elke dag zijn natuurlijk. Nu zit dit lekker aan het strand, een droom, om met mijn eigen pony nog over het strand te kunnen....!! *\o/* dan zouden zij en ik een huisje huren bij centerparcs, wat om de hoek zit! Het mooie is dat mijn ouders misschien mee gaan. Maar, wie kent er nog andere stallen aan de kust (!) ik wil graag aan het strand! En zoja, wat voor verblijf is er? Zit liever niet op een camping.....

Alvast bedankt :)

Silence

Re: Op vakantie met onze pony's, aanraders??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:57

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:59

www.rijdenaanhetstrand.nl . Hier ben ik afgelopen april naartoe geweest met mijn paard.
Vind het een aanrader! Huisje zit meteen naast de stal, overdag kan je paard naar buiten
en je steekt een weg over en bent in de duinen!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:04

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:58

Zomers mag je niet op het strand in Renesse, voor 10 en na 19.00 pas.
Welk park is van Center Parcs, zit volgens mij niets direct bij de manege....
Hier in Burgh-Haamstede kun je je paard kwijt bij www.paardenhotelburgh.nl, een super accomodatie en vlakbij(fietsafstand) zitten een paar grote Landal parken met mooie huisjes.
Grol is zomers erg hectisch met toeristen, renesse ook trouwens, wel leuk uitgaan.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 23:52

mammaslamma schreef:
Hier in Burgh-Haamstede kun je je paard kwijt bij http://www.paardenhotelburgh.nl, een super accomodatie en vlakbij(fietsafstand) zitten een paar grote Landal parken met mooie huisjes.
Grol is zomers erg hectisch met toeristen, renesse ook trouwens, wel leuk uitgaan.

Port zélande, en dan manege grol, is 5 min met auto ;) zij organiseren zelf strand ritten overdag, dus ik neem aan dat ik dan ook mag rijden. Maar 7 uur is niet erg, want dan is het nog hartstikke lang licht :)

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 01:02

xxMaxx schreef:
mammaslamma schreef:
Hier in Burgh-Haamstede kun je je paard kwijt bij http://www.paardenhotelburgh.nl, een super accomodatie en vlakbij(fietsafstand) zitten een paar grote Landal parken met mooie huisjes.

Port zélande, en dan manege grol, is 5 min met auto ;) zij organiseren zelf strand ritten overdag, dus ik neem aan dat ik dan ook mag rijden. Maar 7 uur is niet erg, want dan is het nog hartstikke lang licht :)

Dat is geen 5 minuten rijden hoor,niet alles geloven........
Strand is om 19.00 nog gewoon druk hoor in Renesse, of je moet een slechte dag treffen, vanuit Grol is het nog zeker 20 minuten naar het strand stappen, ik vindt dat nu niet direct de ideale plek om te zitten, met jouw wensen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 08:00

Ik ben al vaker in port zélande geweest en heb vaak gereden op manege grol toen. Ik heb het over
5 min van centerparcs naar de manege, kan ook iets langer zijn. Dus het is eigen ervaring, ik heb het niet van andere mensen ;) en 20 min stappen ja, dat vind ik niks, als je draaft ben je er nog sneller. Het gaat erom dat centerparcs daar zit. Dan als je niet op stal bent, je ook hele andere leuke dingen kan doen. Je kan altijd bezig zijn, op een camping is dat niet. Niet direct conclusies nemen aub ;)

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 08:17

xxMaxx schreef:
Ik ben al vaker in port zélande geweest en heb vaak gereden op manege grol toen. Ik heb het over
5 min van centerparcs naar de manege, kan ook iets langer zijn. Dus het is eigen ervaring, ik heb het niet van andere mensen ;) en 20 min stappen ja, dat vind ik niks, als je draaft ben je er nog sneller. Het gaat erom dat centerparcs daar zit. Dan als je niet op stal bent, je ook hele andere leuke dingen kan doen. Je kan altijd bezig zijn, op een camping is dat niet. Niet direct conclusies nemen aub ;)

Meid, je vraagt hulp, ik woon hier, dus lijkt me dat je inside information wil, maar ook prima, je gaat liever niet naar de mooiste plekjes.......

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 09:01

Mooi? Het gaat me erom dat ik naar het strand kan. :) Je kwam gewoon betweterig over, daar heb ik geen zin in

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:41

xxMaxx schreef:
Mooi? Het gaat me erom dat ik naar het strand kan. :) Je kwam gewoon betweterig over, daar heb ik geen zin in

Betweterig, mwah....
Je mag blij zijn met reactie;s,komt niet zo fijn over zo...

kim_rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:59

Wij zijn in monster geweest, was erg mooi en rustig.
Mensen doen niet moeilijk als je na 11 uur of voor 7 uur op het strand bent, als je rekening houd met de mensen.
Wij hadden de paardjes bij el sham staan, dit was super geregeld, en zelf bij mensen geslapen.
volgend jaar gaan we weer, en dan op de camping aan het strand.
Misschien heb je er iets aan.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 15:19

kim_rooi schreef:
Wij zijn in monster geweest, was erg mooi en rustig.
Mensen doen niet moeilijk als je na 11 uur of voor 7 uur op het strand bent, als je rekening houd met de mensen.
Wij hadden de paardjes bij el sham staan, dit was super geregeld, en zelf bij mensen geslapen.
volgend jaar gaan we weer, en dan op de camping aan het strand.
Misschien heb je er iets aan.

El sham is een stal denk ik? Is even opzoeken waar monster ligt!
Klinkt leuk, als ik maar naat het strand kan!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 15:20

mammaslamma schreef:
xxMaxx schreef:

Betweterig, mwah....

Ik ben er zelf toch een aantal keer geweest? Ik weet toch ook hoe het daar gaat? Ik heb daar toch gewoon een strandrit in het middaguur gemaakt. Natuurlijk als het overvol is, ga je niet daar in volle rengalop. Maar om 7 uur is het ook hartstikke leuk om te rijden, met de avondzon over het strand racen, prachtig!!

trampo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:43

Wij zijn al verschillende keren in het vakantiehuis in Noordwijk geweest,
'n mooi huis met ernaast de paarden boxen. en lekker dicht bij strand
op 5 min. afstand en je mag er overdag ook het strand op dus geen beperkingen
hun site is www.rijdenaanhetstrand.nl
ze adverteren in de Bit

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 19:13

Oké bedankt, ik ga is even kijken!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:40

xxMaxx schreef:
mammaslamma schreef:
Betweterig, mwah....

Ik ben er zelf toch een aantal keer geweest? Ik weet toch ook hoe het daar gaat? Ik heb daar toch gewoon een strandrit in het middaguur gemaakt. Natuurlijk als het overvol is, ga je niet daar in volle rengalop. Maar om 7 uur is het ook hartstikke leuk om te rijden, met de avondzon over het strand racen, prachtig!!

Maar klokkijken is blijkbaar niet je sterkste kant!
Ik ben met grote regelmaat op Port Zelande EN manege Grol geweest en heb de tussenliggende route meerdermalen gereden en het is ons nooit binnen 5min gelukt, zelfs niet met een "local" aan het stuur en een minder kritisch oog op de snelheidsmeter (lees: met 140km/h over de dijk).

Je kunt inderdaad op de dag het strand op, mits je de juiste overgangen neemt en de goede kant op rijdt. Dat er soms illegaal op het strand wordt gereden maakt het niet toegestaan......

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 00:51

Ja ik weet niet hoe lang het rijden is naar de manege, 5 min, een kwartier. I don't know, maar zo ver is het nou ook weer niet en dat was gewoon het punt ;)

en ik heb die dingen allemaal al gevraagd aan de manege zelf, dus jullie hoeven het niet meer te doen. :)

nicole2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:09

Volgens mij kan je bij ponyhof ook een huisje huren en dat dan je pony mee gaat www.ponyhof.nl

Paardje110

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:54

xxMaxx schreef:
Hoi hoi!

Ik weet niet of er al zo'n topic is... Help me dan en zet de link hier neer, ben namelijk niet goed in zoeken mocht er al 1 zijn :=

Een vriendin en ik willen met onze pony's op vakantie. Nou had ik al 1 gevonden, manege Grol. Niet de beste meningen erover, maar het is voor een week en ik zal er elke dag zijn natuurlijk. Nu zit dit lekker aan het strand, een droom, om met mijn eigen pony nog over het strand te kunnen....!! *\o/* dan zouden zij en ik een huisje huren bij centerparcs, wat om de hoek zit! Het mooie is dat mijn ouders misschien mee gaan. Maar, wie kent er nog andere stallen aan de kust (!) ik wil graag aan het strand! En zoja, wat voor verblijf is er? Zit liever niet op een camping.....

Hoi, ik ben vorige week op manege grol in Renesse geweest, en ik moet zeggen dat de strandrit super was. Wij zaten met 15 personen in een groep, waarvan 1 persoon werd teruggestuurd omdat die niet goed kon rijden ( klopte, heb ik zelf gezien). Die persoon had boven in de kantine gezegd dat ze de manege wel eens even zwart zou maken ( hoorde ik bij terugkomst aan de bar de medewerker tegen de begeleiding zeggen). Ik vond dat niet terecht, want ze kon niet rijden.
In tegenstelling tot andere maneges heeft manege grol de harde kritiek van de afgelopen jaren wel ten harte genomen.
Er zijn bv geen grote groepen meer van 20 tot 30 personen, en de veiligheid is ook aangescherpt.
Verder zien de paarden er goed uit, en staan ze dik in het stro.
De medewerkers zijn vriendelijk en de kantine gezellig. Ook kan je met een tent of caravan in de zomer bij hun terecht. Veel ervaringen die ik lees zijn oude verhalen die al lange tijd erop staan, of van mensen die hun zin volgens mij niet kregen. Ik vind persoonlijk dat je eerst er maar eens naartoe moet gaan om te kunnen oordelen, de goede reacties hoor je hier bijna nooit alleen de negatieve. Dat vind ik jammer, vandaar dit bericht.

Paardje110

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:56

xxMaxx schreef:
Hoi hoi!

Hoi, ik ben vorige week op manege grol in Renesse geweest, en ik moet zeggen dat de strandrit super was. Wij zaten met 15 personen in een groep, waarvan 1 persoon werd teruggestuurd omdat die niet goed kon rijden ( klopte, heb ik zelf gezien). Die persoon had boven in de kantine gezegd dat ze de manege wel eens even zwart zou maken ( hoorde ik bij terugkomst aan de bar de medewerker tegen de begeleiding zeggen). Ik vond dat niet terecht, want ze kon niet rijden.
In tegenstelling tot andere maneges heeft manege grol de harde kritiek van de afgelopen jaren wel ten harte genomen.
Er zijn bv geen grote groepen meer van 20 tot 30 personen, en de veiligheid is ook aangescherpt.
Verder zien de paarden er goed uit, en staan ze dik in het stro.
De medewerkers zijn vriendelijk en de kantine gezellig. Ook kan je met een tent of caravan in de zomer bij hun terecht. Veel ervaringen die ik lees zijn oude verhalen die al lange tijd erop staan, of van mensen die hun zin volgens mij niet kregen. Ik vind persoonlijk dat je eerst er maar eens naartoe moet gaan om te kunnen oordelen, de goede reacties hoor je hier bijna nooit alleen de negatieve. Dat vind ik jammer, vandaar dit bericht.

Supermama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 10:57

In Zeeland in de zomer is het echt een drama op het strand. Het is overal druk. Kijk anders eens voor een lokatie in Burg Haamstede, daar kun je naast het fantastische strand ook heel erg goed in het bos rijden overdag. Ik vind het een mooi plekje om te rijden en er zijn voldoende campings/ huisjes/ huurcaravans die je er voor kunt gebruiken.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:01

Bij Les Chevaux kun je en je pony stallen, en vakantiehuisjes huren.
Dan kun je vanuit de slaapkamerraam je pony zien staan :)

www.leschevaux.nl

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:56

Je kan bij Renbaan Duindigt ook je paard/pony voor een paar dagen stallen. De renbaan is gevestigd in Wassenaar, vlak boven Den Haag.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:03

Ik ben bij paardenhotel burgh geweest afgelopen jaar, ligt in Burgh-Haamstede, dus eigenlijk naast Renesse, we zijn toen ook nog wel een keer langs manege Grol gereden. Er ligt daar een groot stuk strand waar je ook overdag mag rijden, dat was een grote plus. Ben ook heel erg tevreden over de stalling, paarden zijn top behandeld, en dat voor een laag prijsje in vergelijking met stallen waar je hetzelfde kreeg.
Daar vlakbij zit een huisjespark, en de stal heeft ook een eigen minicamping.