Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_Dune_ schreef:Ah, dus dat hoorde ik vanochtend, ik dacht dat het weer de crossmotoren van vorige week waren. Zodra ik door heb waar ze zijn, bel ik gelijk de boswachter zelf op.
Het is een tijd lang vrij rustig geweest met crossmotoren en quads, maar de laatste tijd is het flink raak.
_Dune_ schreef:Ikke, hoe moet ik dat zien, dat aangifte doen? Naar de politie gaan en zeggen dat ik een quad / motorcrosser ben tegengekomen in het bos zonder kentekenplaten? Zonder duidelijke omschrijving omdat ze in een flits weer weg waren? Puur nieuwsgierig of het uberhaupt wel kan op die manier hoor.
Ik bel altijd gelijk de boswachter, vertel waar ik ze heb gezien en wens hem veel succes en hoop dat hij ze te pakken krijgt, al zal die kans erg klein zijn. Boswachter staat de laatste tijd ook soms nog bij mijn laatst gekozen nummers, zo vaak kom ik nu wat tegen hier.

Marcella schreef:In Bladel is het ook drama met de quads en crossmotoren, maar er zit hier ook nog zo'n verhuurbedrijf in de buurt. Dus toeristen die met een hele club gaan crossen door het bos. Het mag niet, maar het word hier gedoogd door de gemeente.
Huertecilla schreef:Marcella schreef:In Bladel is het ook drama met de quads en crossmotoren, maar er zit hier ook nog zo'n verhuurbedrijf in de buurt. Dus toeristen die met een hele club gaan crossen door het bos. Het mag niet, maar het word hier gedoogd door de gemeente.
Net als ruiterij op het fietspad![]()
Hier is het allemaal supersimpel.
Geen fietspad, geen wandelpad, geen ruiterpad; alleen camino waar alle landbouwverkeer, locaal verkeer, wandelaars, ruiters en alles meer wat op de openbare weg mag, gebruik van maakt.
Je kan echt van álles tegenkomen; van een kudde geiten van links naar rechts beeldvullend tot een oogstmachine die over beide greppels uitsteekt.
In beide gevallen beter te paard dan met de auto.
Ook een terreinmotorverhuur waar veel engelsen in groepen van 6 tot 12 komen rijden.
Alleen de ATBers zijn ´lastig´ maar dat valt te paard minder (gewoon niet eigelijk) op dan met de auto want een paard is een groot beest.
De maximum snelheid is 40 en daar houdt eigenlijk iedereen zich goed aan. Het snelste zijn wederom de ATBers heuvelaf.
Je paard moet écht goed op jouw aanwijzingen gericht hebben want met beeldvullend geiten voor je en dan een dozijn engelsen in oorlogstenue op hun brommers in paniek in de remmen achter je kan zó maar gebeuren![]()
De resulterende chaos van geiten en motorrijders kon ik niet veel mee. We zijn over een greppel gesprongen. Daar afgestapt want het was té vermakelijk om door te rijden