Hoever ga je met je paard ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wafel

Hoever ga je met je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 08:21

Hey

Doel op dingen als onder de arm van een graafmachine door waarvan de motor loopt.
Trappen op en af

Hekjes in woon wijken door.
Vooruit er in 2 passen zijwaards achteruit er uit.
Heb geloof ik alle mogelijkheden al gehad.
Speel tuintjes onder de klimrekken door.

Enz enz ik oefen eigenlijk gewoon echt alles wat ik tegen kom er verantwoord is.

Wafel

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Hoever ga je met je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 08:42

Een suikerspin halen op de kermis? Bedoel je dat? :D
Gewoon even over hellegatsplein rijden, omdat het kan?

Been there done that, en we blijven idd nieuwe uitdagingen zoeken. Zo heb je bv in het bos bij ons in de buurt op een bepaald stuk hekjes, ik geloof om ruiters en fietsers buiten te houden. Hoe leuk om er dan toch tussendoor te zigzaggen. (Niet asociaal, ben er nooit op aangesproken, er loopt dan ook geen mens, en ik maak niks kapot...)

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 08:45

Je denkt toch niet dat je bij de beredenen zit he? :P

Nee, ik haalde vroeger ook gekke dingen uit. Tot over kampvuurtjes heen springen aan toe.

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 08:47

vroeger deed ik alles ook dus onder de klimrekken door rijden enzo.
Nu ben ik iets voorzichtiger en zoek de gevaren niet onnodig meer op

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 08:49

Frank schreef:
Je denkt toch niet dat je bij de beredenen zit he? :P

Nee, ik haalde vroeger ook gekke dingen uit. Tot over kampvuurtjes heen springen aan toe.

:oo Dat wil ik ook een keer doen!

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 09:50

Roldeur training
Haha je zal er maar 1 tegen komen midden in het bos.
Was een foutje maar hij is een keer de ijsjes zaak binnen gelopen..
Hij stond buiten ik had de teugel vast binnen.
EN in eens komt hij onder de luifel door met zijn neus boven de balie.

Zouden roltrappen kunnen te paard :D

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 09:55

Ja de roltrap daar moest ik ook meteen aan denken :D Bij een mountainbike wedstrijd onder die reclame tenten door. Met voetbal door een straat waar een tunnel aan vlaggetjes is opgehangen. Kermisje inderdaad geprobeerd daar krijg je een hele mooie piaff van *\o/*

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:13

Oh... Die van mij wou geen piaffe doen... -O-

Zo onder vlaggen die laag hangen door rijden dat ze niks meer kunnen zien. :D

Roltrap zou ik graag eens proberen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:15

Ik vraag me heel eerlijk gezegd af wat je met een paard in een speeltuin te zoeken hebt, of op een kermis. Ik heb een beetje de neiging me dan af te vragen of je een aandachttekort hebt ofzo :o

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:18

Sonja schreef:
Ik vraag me heel eerlijk gezegd af wat je met een paard in een speeltuin te zoeken hebt, of op een kermis. Ik heb een beetje de neiging me dan af te vragen of je een aandachttekort hebt ofzo :o

We hadden zin aan een suikerspin, maar wilden niet op de fiets gaan.
Speeltuin is ideaal om je trail skills te oefenen. Ik vind trappenlopen ook altijd leuk om te doen met ze, goede manier om ze bewust van hun lichaam te maken.
Sommige willen op zondag 9 min knallen in hun proefje, ik wil graag op deze manier zien hoe ver ik kan gaan. (Met beleid, zonder andere mensen tot last te zijn of zelfs in gevaar te brengen.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:26

Dingen als traplopen doe ik ook, maar dan in het bos.
Klimrek? Ook niet nodig, heb bomen genoeg. Veiliger, én je bent niemand tot last.

Ik zoek graag de uitdaging met m'n paard, maar dat is wel iets van ONS. Ik probeer daar anderen niet mee lastig te vallen, of er de aandacht mee te trekken.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:32

Goh en dan dacht ik dat ík veelzijdig met mijn paard bezig was :\ Nou maar dit soort dingen trekt me, net als Sonja, ook niet hoor :n Er zijn voldoende andere (gekke) dingen die je doen kunt, zonder daar inderdaad een openbare plek voor te betreden waar andere mensen er (mogelijk) last van hebben.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:52

Klimrek heb ik eerlijk gezegd nog nooit gedaan, snap niet helemaal hoe ik dat voor me moet zien.

Het is gewoon ontzettend leuk, en je krijgt er zulke makkelijke en brave paarden van.
De kids van mijn vriend bv voelen zich helemaal op hun gemak bij de paarden, ze kunnen er alles mee. En dat willen wij, ze op deze manier een stukje vertrouwen in dieren meegeven. :)

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 11:10

Je zoekt gewoon steeds nieuwe dingen op.

Nu vraag ik me alleen af wat nog te doen.

Alles wat je normaal tegen komt zijn we al op of onder geweest.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:14

Hmja, speeltuintjes zijn voor kinderen en daar hoor je niet te komen met je paard. Dwars door dorpen wil ik met m'n pony ook kunnen komen, met oog op trektochten e.d. en wat die kermis betreft... zou ik niet bewust opzoeken, maar mijn Paint merrie is ook over de kermis geweest (ok.. voor zover de kermis van Garderen dat woord mag dragen :P ) omdat zij voor een demo gebruikt werd die op het terrein achter de kermis gehouden werd. Haar weitje was ook naast deze kermis. Was dus meer noodgedwonen dat we er er langs moesten maar toen ben ik niet midden over de kermis gegaan maar er langs zeg maar.
Op zich kan het handig zijn, zeker met een paard waar je TREC en trektochten mee wilt doen, dat ze gewend zijn aan verschillende situaties, bebouwing enz. maar ik vind dat je daarbij never nooit overlast voor anderen mag veroorzaken of op plekken mag komen die niet geschikt zijn voor paarden (een roltrap, dat verzin je toch niet :n )of die specifiek voor anderen bedoeld zijn (hondenuitlaatveld, kinderspeelveldjes enz. heb je gewoon niks te zoeken, die veldjes zijn er juist om die groepen een veilige plek te geven). Verder is veiligheid natuurlijk een ander aspect en vind ik dat je gewoon het recht niet hebt je paard in levensgevaarlijke situaties te brengen voor je eigen plezier en 'ego'...
Je paard 'omgevings-vrij' maken ok, maar er zijn wel grenzen!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:17

Ver.....
Alles wat ik tegen kom en denk goh das mooi daar ga ik heen
Maar het is ook niet zo dat ik het onnodig ga opzoeken dat is me dan ook weer teveel werk :o

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:20

Hihi ik zou het ook niet weten. Meestal kom ik iets tegen en denk ik hé daar kan ik iets leuks mee doen. Een op/af stapje, een moeilijk hekje, een spannend iets, een stijl dijkje. Dingen waarmee je behendigdheid traint vooral dus...

Idd Francis, met het oog op trektochten ook. Op hellegatsplein zat ik met een smile van oor tot oor, het geeft gewoon een kick als je paard aan een lang teugeltje door het drukke verkeer sjokt.

Oh gaafste ooit gedaan: Een soort brug in een speeltuin. Maar, als je eroverheen liep werkte het als een soort wip. Paardlief deed het gewoon braaf.
Waarom zou ik daar niks te zoeken hebben? Het was in een parkje, we reden er toevallig voorbij, geen kind of ander persoon te bekennen.

@Rommulus: Zo is het bij mij ook, je rijd erlangs en denkt hé, das leuk!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:29

Stond eergisteren bij een heel stel trekkers die aan het mais oogsten en aan het kneuzen waren
Loon werkers gelijk apparaten uit zetten ed
Ik gelijk nee hoor laat maar lekker aan staan :D , kan ie gelijk wennen
Hun maar schrikt ie daar niet van dan ??
Ik nee hoor en anders leert ie het maar, helaas is niet iedereen zo vriendelijk en meedenkend als u :D

Dat soort dingen zoek ik dan gewoon op
Het liefste was ik nog graag eens een paar keer door drukke steden gereden ed
Waarom Sil heeft misschien een klus in 2013 waar ie rots vast moet zijn en bij zijn ruiter moet blijven anders kon ie maar zo de mooiste dag van de klanten hun leven verpesten

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:37

Door een druk dorpsfeest met ballonnen en een luchtkussen door. Die was er op de heenweg niet, op de terugweg wel.
Mc drive, 15 km langs de snelweg (berm van fietspad) omdat ik dacht dat dat sneller was. Vast nog wel zat dingen.

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:24

Een roltrap was maar een geintje en natuurlijk ga je niet op een mooie woensdag middag met je paardje naar de speeltuin. Maar inderdaad als je ergens langs komt en het kan een leermoment zijn waarom niet?! Ik rij ook TREC met mijn paardje. Hoe meer je aparte dingen samen doet hoe beter de band wordt. En dit heb je echt nodig bij TREC. Vertrouwen van beide kanten.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:45

Frats schreef:
Een roltrap was maar een geintje en natuurlijk ga je niet op een mooie woensdag middag met je paardje naar de speeltuin. Maar inderdaad als je ergens langs komt en het kan een leermoment zijn waarom niet?!
Omdat je zo dus meewerkt dat er steeds meer plekken verboden worden voor ruiters ;) Er zijn gewoon altijd mensen die er (al dan niet terecht) over klagen.

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:49

Onder de fietstunnel hier door waar het echoot als een malle, zit ook een trap bij die we op en af gaan. Windmolenpark in, meter van de koe afstaan die gelukkig niet verder kan door een wildrooster, samen op kippen "jagen" :+, langs smalle hekjes, plannen zijn nog om door de stad heen te gaan, langs de macdrive, en vast nog wel meer. Wil mijn paardje zo goed mogelijk verkeersmak hebben, en daarbij is het ook nog eens leuk om te doen :)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:27

Ik zoek het niet op, maar ontwijk ook niet heel veel. Maar een speeltuin blijf ik uit met mijn paarden, die is voor kinderen en hoor je netjes te houden. Want zelfs al ruim je het op, je krijgt nooit alle poep van een paard van het gras af. En daar moeten kinderen dan in spelen? Ernstig "not done".
Onder de arm van een kraan doorgaan kan ook alleen als je daarmee de kraanmachinist niet hindert in zijn werk, maar als dat de route is om zo snel mogelijk die werklui weer ruimte te bieden, dan wil ik daar best onderdoor gaan met paardlief. Het moet alleen wel functie hebben en zo denkt paard er ook over :j

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:36

Ik zoek het niet op, maar ga het ook niet uit de weg. Het is maar net wat er op het pad verschijnt.

Trappetje op of wandelaarshekje door deed ik wel, alleen nu niet meer. Het eerste niet meer omdat het trappetje waar ik op doel tegenwoordig direct daarnaast een prima ruiterpad heeft en je wilt idd niet dat mensen gaan klagen over paarden. Wandelaarshekje tussendoor doe ik niet meer aangezien paard in kwestie toch wat plank wordt :=

In het donker buitenritjes maken (nu door woonwijk, eerst gewoon over het strand)
Te paard de jaarlijkse enting halen bij de Dierenarts (scheelt weer voorrijkosten)

Bussen, ambulances (met sirenes), scootertjes, etc.etc.etc. zijn over het algemeen niet meer de zaken waar de paarden op reageren.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:48

Ik doe alles met Moreno. Over greppels en sloten heen springen, op 'het blok' laten staan op een parkbankje, zwemmen bij de maas, door de woonwijken heen (heb hem o.a. al eens in onze voor en achtertuin geparkeerd), over de A16 en het grootste rangeerterrein van de benelux heen.... Langs 80km wegen, over een bouwplaats, geparkeerd op het terrein van een hondenpension (tussen de kennels in). Een veld vol met jaarlingen doorgestormd, schapen gedreven (al vind hij die wel héél eng :+ ) Hekken te paard openen en sluiten... Door smalle doorgangen heen, in bijv dameszit. Van alles...
Het kan ons niet gek genoeg, zolang we maar niemand tot last zijn.