Werkvakantie in het buitenland.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gamova

Werkvakantie in het buitenland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 15:10

Aangezien ik in mijn examenjaar zit, heb ik deze zomer een lange vakantie (van mei tot augustus).
Omdat de kans dat ik hierna nog een keer zo'n vakantie heb nihil is, wil ik dan toch mijn droomreis gaan maken.
Nu ben ik op zoek naar een werkvakantie in het buitenland, het liefst op een authentieke ranch.
De landen waar ik het liefst heen zou gaan zijn Canada, Amerika, Nieuw Zeeland of eventueel Australië.
Omdat het geld mij niet op de rug groeit en ik geen tijd heb om veel meer te gaan verdienen, wil ik graag een werkvakantie doen.
Dit houd in dat ik met de paarden wil werken en mijn handjes wil laten wapperen op de ranch.
Ik heb ervaring met het Nederlandse boerderijleven en ben dan ook niet bang voor vieze handjes.

Nu ben ik op zoek naar mensen die zo'n soort vakantie/stage hebben gedaan en die mij meer kunnen vertellen over de locatie waar ze dit hebben gedaan en wat hun ervaring was. Het vinden van een ranch is een hele uitdaging, zeker omdat ik liever niet het huishouden en de kinderen van de eigenaars wil managen of de toeristen op een vakantieranch wil verzorgen. (Het gaat mij puur om de dieren en hun verzorging)

Hebben jullie ervaringen of tips? Dan hoor ik deze graag ^^

mowgli7

Re: Werkvakantie in het buitenland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:35

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:27

ik heb eens contact opgenomen met de volgende ranch: http://yarramba.com.au/
Leek mij helemaal super, maar is helaas niet door kunnen gaan vanwege allerlei omstandigheden (geen geld, vriend, opzeggen baan e.d.)
Heel verstandig van je om dat nu te willen doen, want anders komt t er wss nooit meer van en blijf je er toch mee rondlopen
succes ermee:)

Zadyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:04

ook via travelactive.nl heb je allerlei van zulk soort reizen!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 20:40

Als je nog op zoek bent; vrienden van mij in Kansas hebben een guest ranch en werken nauw samen met een pleasure ranch, reining horse ranch en een Working cow ranch. Zij zoeken regelmatig mensen die voor een periode van minimaal ca. 3 maanden willen komen helpen met paarden verzorgen/ trainen, koeien werk, etc. Het verblijf daar is tegen kost en inwoning, je moet zelf zorgen voor het vliegticket maar je wordt opgehaald van Wichita airport.
Er zijn al een aantal mensen van Bokt je voorgegaan en die is het enorm goed bevallen. Ik ben zelf deze zomer daar geweest en ik zou zo weer teruggaan :D !

Als je meer wil weten dan kan je me een pb sturen.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:45

ik ben ook op zoek, voor een periode van 2 maanden liefst in het buitenland zou wel graag met iemand samen gaan...
sowieso in een Engelstalig land want aan mijn engels moet een hoop gesleuteld worden :D

Liez94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 12:03

Ik ben van de zomer een weekje op de sun dance ranch geweest in Zweden. Daar waren van de zomer ook mensen die 1 maand, 4 maanden en eentje die zelf een jaar daar is. www.sundanceranch.nl kan je het proberen. Ze kunnen alle hulp gebruiken daar. Het is wel een Nederlands stel.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:46

Dit lijkt mij ook echt enorm gaaf! Ook ik zit in mijn laatste jaar en ben eind mei klaar met mijn examens. Het lijkt me heel erg leuk om een tussenjaar te doen en dan volgend jaar een aantal maanden tot een jaar op een ranch te werken.
ElCid: weet je toevallig of ze mensen ook voor een langere tijd aannemen? En wat houd je werk ongeveer in?

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:59

Nanna schreef:
Dit lijkt mij ook echt enorm gaaf! Ook ik zit in mijn laatste jaar en ben eind mei klaar met mijn examens. Het lijkt me heel erg leuk om een tussenjaar te doen en dan volgend jaar een aantal maanden tot een jaar op een ranch te werken.
ElCid: weet je toevallig of ze mensen ook voor een langere tijd aannemen? En wat houd je werk ongeveer in?

Volgens mij mogen wij niet aan een tussenjaar doen, tenzij we MBO 2 hebben afgerond en een startkwalificatie hebben je hebt dus niet alleen leerplicht maar ook kwalificatieplicht ofzo... anders was ik dat wel gaan doen |(

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 20:09

Maar je mag toch na je vwo een tussenjaar doen voor je aan de universiteit begint?

Liez94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 23:06

Ik kan mijn laatste berichtje niet wijzigen ( ik weet niet hoe dat moet) maar daar in Zweden komen natuurlijk ook veel Zweedse mensen ( voor lessen en rij vakanties) dus engels word en sowieso wel gecommuniceerd.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:39

Ik zoek hetzelfde idd! Ik zit ook in het examen jaar. Maar aangezien ik nog maar 16 ben, word het voor mij alleen Europa. Duitsland lijkt me een intressant land en daar wil ik wel meer van weten!

Liez94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 12:03

Ik kwam gister toevallig eentje tegen in Frankrijk, www.ranch.nl

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:25

@ Liez94 ik ben (stille) meelezer. Ben je 1 week op vakantie geweest daar in zweden?

Het ziet er erg leuk uit (denk dat ik vanavond een mailtje erheen ga sturen om te vragen of ze mensen nodig hebben aankomende zomer)

Emlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:56

Ik heb van de zomer een werkvakantie gedaan, en ik ben een beetje opzoek om deze zomer ergens anders aan de slag te gaan. IK houd dit even in de gaten.
Trouwens maak wel duidelijke afspraken over o.a werktijden!

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:44

Dank je @Liez94, ik heb er een bericht heen gedaan en nu is het afwachten.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:47

Mij lijkt het ook heel erg leuk om te doen...
Maar dan voor een maand. Maar wil sowieso niet alleen :o

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 03:18

Ik wil oooook!
Ben al volop aan het kijken op yardandgroom.com, maar ik ga nu ook even naar de andere link(s) :)

Tegen de tijd dat ik m'n examen gehaald heb ben ik 18, volgend jaar dus. Het lijkt me echt geweldig om zo'n ervaring op te doen. Ik zit te kijken naar Canada, Noorwegen/Zweden, Zuid-Europa of Zuid-Afrika. Redelijk verschillend, haha :D Wil iig lekker van de natuur kunnen genieten en kom het liefst niet op een gigantische wedstrijdstal terecht. :P

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 03:24

Hey, ik meld me ook :wave:

Ik zit nu in 6 vwo en ga volgend jaar een tussenjaar doen. Het plan is om naar Engeland te gaan en daar o.a. d.m.v. de organisatie WWOOF (even googlen ;)) als vrijwilliger op wat verschillende boerderijen terecht te komen.. (En hopelijk natuurlijk ook ergens met paarden O:)) Maar daar zit wat mij betreft nog heel wat ruimte in voor aanpassing..

Stiekem zou 't natuurlijk hartstikke leuk zijn om ook een tijd dat samen met iemand te doen, dus als iemand zich geroepen voelt :P

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 03:58

Ik ben op dit moment ook nog een beetje zoekende, maar mijn probleem is dat ik langer dan 3 maanden wil (wat in Amerika praktisch onmogelijk is ivm visum) en ik in de winter wil. Dus erg hard gaat het nog niet :')

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 04:03

Lastig... Is 't geen optie een tijd naar Amerika te gaan en de rest in andere landen te spenderen?

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 04:16

Ik ben afgelopen zomer een aantal maanden in zweden geweest op de ranch waar Liez94 het over had.
de sundanceranch dus.
ik ga mijn ervaring daar helaas niet open en bloot op internet zetten mocht je daadwerkelijk serieus erover denken om daar heen te gaan en je wil mijn ervaring horen dan kun je altijd PB-en.
dit geld uiteraard niet alleen voor ts maar voor iedereen die eraan denkt daar heen te gaan.

NewYork

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:05

Marit schreef:
Ik ben op dit moment ook nog een beetje zoekende, maar mijn probleem is dat ik langer dan 3 maanden wil (wat in Amerika praktisch onmogelijk is ivm visum) en ik in de winter wil. Dus erg hard gaat het nog niet :')

Als je dan 18 bent.
Ik ga van eind maart tot eind juni naar amerika.
Www.OmElArab.com en zoek nog een reismaatje.
Ligt in california.

Pb maar als je interesse hebt!
Is tegen kost en inwoning, ticket moet je zelf betalen.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:08

ik zoek wat hier in de omgeving zoals duitsland, belgië, of Frankrijk. Duitsland het liefst omdat het land toch wel serieus met de sport bezig is en ik wil graag werk leer vakantie daar. Beetje serieus het rijden nog beter te leren.

Liez94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:03

@Lieke, ben benieuwd of het wat word of je al een reactie hebt! Ik ben daar inderdaad 1 week heen geweest. Echt, het was een geweldige evaring!