Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marjolein_el schreef:Sorry ik vind het een beetje onzin. Ik ga al vanaf me 12e alleen naar buiten en ook toen al was ik verantwoordelijk genoeg om een beetje op de rest van het verkeer te letten. En weet je wat het is, een paard is met iemand van 15 erop even onberekenbaar als met iemand van 20 erop. Dus ik vind het niet echt iets met leeftijd te maken hebben.
marjolein_el schreef:Sorry ik vind het een beetje onzin. Ik ga al vanaf me 12e alleen naar buiten en ook toen al was ik verantwoordelijk genoeg om een beetje op de rest van het verkeer te letten. En weet je wat het is, een paard is met iemand van 15 erop even onberekenbaar als met iemand van 20 erop. Dus ik vind het niet echt iets met leeftijd te maken hebben.
HorseTopShop schreef:Daar zijn ruiterbewijzen handig voor. Mag je behalen vanaf 12 jaar. Daar leer je o.a. verkeersregels en jouw plek op de weg. (Dat is dus niet de berm en niet het fietspad)
Maar niet iedereen schijnt het belangrijk te vinden.
Brainless schreef:HorseTopShop schreef:Daar zijn ruiterbewijzen handig voor. Mag je behalen vanaf 12 jaar. Daar leer je o.a. verkeersregels en jouw plek op de weg. (Dat is dus niet de berm en niet het fietspad)
Maar niet iedereen schijnt het belangrijk te vinden.
Juist wel.
Je plek als ruiter in het verkeer is uiterst rechts en waar het mogelijk is, de berm.
HorseTopShop schreef:Nou nee hoor. Je mag met je paard niet in de berm. De enige officiële plek voor ruiters en hun paarden is op de weg. Geen berm, geen fietspad en geen stoep.
Citaat:Plaats op de weg
Ruiters: Gebruiken het ruiterpad. Als het ruiterpad ontbreekt gebruiken zij de berm of de rijbaan.
Lisann__ schreef:De vergelijking met een scooter vind ik niet helemaal goed, hoe jong een ruiter ook is, meestal geef je veel om je paard, en ben je voorzichtig met je dier, niemand wil dat zijn paardje gewond raakt.
Maar verder snap ik je punt heel goed, misschien een ruiterbewijs verplichten?