hee, ik wil misschien een strandrit in zeeland gaan maken, maar heeft er iemand tips? welke manege of organisatie is goed? ik rijd nu ongeveer 3 jaar en ik zit in de F5. er moet goede begleiding zijn en het liefst niet al te duur.
Groetjes Jin
keona
Geplaatst: 05-06-11 18:00
ik lees even mee want wij gaan komend weekend naar zeeland
nou ik ga nergens op vakantie ofzo maar ik wil gewoon een strandrit maken dus het maakt niet uit waar gewoon in zeeland
Liezzel
Geplaatst: 05-06-11 18:04
Oke. Ik zou Renesse zoiezo overslaan aankomend weekend want het is dan pinksteren en dan is het veeeeeeeeeel te druk overal.
Maar als het niet voor aankomend weekend is zou ik kijken in Burgh-Haamstede daar kan je ook combinatie ritten van bos en strand maken
Laatst bijgewerkt door Liezzel op 05-06-11 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt
irise456
Geplaatst: 05-06-11 18:05
Burg haamstede?
Suzan_v_h
Geplaatst: 05-06-11 18:05
Ik had vorige zomer een strandrit gemaakt bij manege de Zwaanhoek! Erg leuk, en leuke sfeer. Je gaat ook in galop etc. Je bent ook zo op het strand. Succes met je 'zoektocht'
Ik vond manege Grol erg leuk, in Renesse Ben overigens ook een keer in Egmond aan zee geweest, en dat was minstens net zo leuk als in Zeeland! Dus waarom wil je perse een keertje in Zeeland een strandrit maken?
Robin_Rikkie
Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-11 18:08
de site van burg haamstede had ik al gekeken, maar ik weet niet of er goede begleiding is enzo? iemand ervaring ermee?
Robin_Rikkie
Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-11 18:09
d0nnaa_dan schreef:
Ik vond manege Grol erg leuk, in Renesse Ben overigens ook een keer in Egmond aan zee geweest, en dat was minstens net zo leuk als in Zeeland! Dus waarom wil je perse een keertje in Zeeland een strandrit maken?
omdat zeeland dichterbij is dan zuidholland ofzo
Shoran123
Geplaatst: 05-06-11 18:11
Grol ben ik geweest, was erg leuk. Alleen de verzorging van de paarden was niet al te best, je ging ook met gigantische groepen naar buiten.
Manege de Zwaanhoek is ook leuk. Je gaat niet in rengalop, maar wel in een harde galop, je gaat door het water, en van te voren heb je nog de tijd om een paard uit te proberen in de bak. Ik zou de Zwaanhoek doen.
nouja bij de zwanenhoek heb ik de prijs al gevonden, strandrit 2,5 uur 40 euro en een andere burg haamstede 37.50 voor 2,5 en dan ridjt je nog alleen over het strand, bij de zwanenhoek stond er bij dat het strand duin en bos in 1 wasxd
als ik juist zit heb je in Zeeland ook Hippo d'or... in Nieuwvliet !
Zeeuwsemeid
Geplaatst: 05-06-11 19:54
Tja normaal zou ik Grol roepen maar wat ik afgelopen donderdag heb meegemaakt ben ik niet meer zo te spreken over Grol, het is een leuke route en hele leuke paarden maar ze waren (tot mijn grote verbazing) echt heel erg mager. Ik kon bij veel paarden de botten goed voelen, de ribben en de heupen. En de begeleiding viel me ook vies tegen, er was een meisje afgekukeld en die word helemaal alleen terug naar de manege gestuurd terwijl ze met 2 man begeleiding zijn. En de begeleidster reed op een veel te druk paard dat alleen maar liep te dribbelen en veel te snel liep om door de manege paarden bij te worden gehouden terwijl ze dan continue roept dat we bij moeten blijven. En toen mijn vriendin van haar paard af viel werd er niks opgemerkt en reed de groep met begeleiding gewoon door terwijl ik riep dat er iemand af was gevallen. Nee dat viel me echt heel erg tegen.
Maar bij de Eendracht op Vrouwenpolder kan je leuk rijden, stoeterij woodstock in Burgh-Haamstede ook zo ver ik weet
Ik zou gewoon eens wat maneges en stallen mailen, dus de al genoemde (Grol, De Eendracht, Zwaanhoek). Je kan ook een info vragen enzo bij Duno (Oostkapelle), De Dankbare (Oostkapelle), Ponyhof Nooijen (Aagtekerke) en De Zandbooi (Westkapelle)
Plezier alvast!
harmony12
Geplaatst: 05-06-11 19:57
Paardenvd schreef:
Waar ga je in Zeeland?
Ik bedoel zeeland kan Ouddorp zijn maar ook Walcheren of Zeeuws-vlaanderen
ouddorp ligt in flakkee, en dat ligt in zuid-holland
Donna_
Geplaatst: 05-06-11 20:15
Exponent schreef:
als ik juist zit heb je in Zeeland ook Hippo d'or... in Nieuwvliet !
Daar ben ik dan weer helemaal niet over te spreken, maar dat verschilt denk ik echt per persoon. Vond het ronduit belachelijk dat ik voordat ik uberhaupt mee mocht op strandrit eerst een uur manegeles mee moest rijden a 15 euro, om daarna pas mee te mogen op een rit van 1,5 uur a 40 euro oid. Terwijl het een FNRS manege is, en ik mijn complete ruiterbewijs en fnrs paspoort bij me had (en dus kon aantonen dat mijn niveau minimaal F10 is). Logisch dat je even een rondje moet rijden hoor, dat is op veel manege's, maar vaak voorafgaand aan de rit en geen extra kosten.
Sharinex
Geplaatst: 17-07-11 19:54
in walcheren zitten verschillende maneges waar je een strand of bosrit kan maken. De prijs is tussen de 30 en 40 euro. Zelf heb ik ervaring met manege de ijslander. Het is allemaal goed geregeld en leuke begeleiding en leuke paarden. Omdat ik daar zo tevreden was heb ik eigelijk nooit overwogen om ergens anders een rit te maken.
manege grol zou ik afraden; grote groepen (20 man is niet vreemd) matig verzorgde paarden er mogen ook beginners mee op strandritten, want tot gevaarlijke situaties kan leiden