Waar naar het strand?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SSDesign

Waar naar het strand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 09:53

Voor één of meerdere fotoreportages wil ik graag in mei en juni naar het strand. Helaas zijn er niet heel veel stranden waar je met je paard overdag nog op mag rond deze tijd. Vorig jaar heb ik hier heel erg veel problemen mee gehad, want heel veel informatie op websites etc. klopte niet. Daarom zou ik graag jullie hulp hebben bij het uitzoeken van een geschikt strand om met het paard op te gaan.

Ik kom vanuit Brabant, dus het liefste zoek ik een strand in prov. Zeeland of Zuid-Holland waar je dus ook overdag met je paard op kunt. Als het kan een niet te druk stuk, maar wel een mooi stuk strand (dus niet teveel lelijke dingen op de achtergrond). Zijn er eigenlijk ook mooie stranden op het noorden gericht? Misschien kleine stukjes in Zeeland of zo? Dit zou namelijk ideaal zijn voor de belichting van de foto's, maar ik weet zelf eigenlijk wel dat dit hem niet gaat worden, gezien we in Nederland heel veel strand hebben dat op het westen gericht is :)

Wie o wie kan mij helpen en weet 100% zeker dat ik ergens met het paard het strand op mag? Ik moet ver reizen naar het strand, dus het zou zonde zijn als ik weer te horen krijg dat ik niet op het strand mag komen als ik er ben :)

Bedankt :D

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 09:57

Renesse is er fijn voor paarden. Hier heb je geen pieren dus hoef je niet steeds om de 100 meter uit te wijken. En er zit een hele fijne manege (krol) met mini camping. Ben hier zelf al 3 x geweest.

Overdag mag je in bepaalde tijde nergens het strand op met je paard. Maar de tijden zijn wel fijn want anders is het zo heet en teveel mensen op het strand. Wij gingen dan 's ochtens en 's avonds en overdag zaten we zelf op het strand of waren aan het winkelen

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 09:59

SSDesign schreef:
Voor één of meerdere fotoreportages wil ik graag in mei en juni naar het strand. Helaas zijn er niet heel veel stranden waar je met je paard overdag nog op mag rond deze tijd. Vorig jaar heb ik hier heel erg veel problemen mee gehad, want heel veel informatie op websites etc. klopte niet. Daarom zou ik graag jullie hulp hebben bij het uitzoeken van een geschikt strand om met het paard op te gaan.

Ik kom vanuit Brabant, dus het liefste zoek ik een strand in prov. Zeeland of Zuid-Holland waar je dus ook overdag met je paard op kunt. Als het kan een niet te druk stuk, maar wel een mooi stuk strand (dus niet teveel lelijke dingen op de achtergrond). Zijn er eigenlijk ook mooie stranden op het noorden gericht? Misschien kleine stukjes in Zeeland of zo? Dit zou namelijk ideaal zijn voor de belichting van de foto's, maar ik weet zelf eigenlijk wel dat dit hem niet gaat worden, gezien we in Nederland heel veel strand hebben dat op het westen gericht is :)

Wie o wie kan mij helpen en weet 100% zeker dat ik ergens met het paard het strand op mag? Ik moet ver reizen naar het strand, dus het zou zonde zijn als ik weer te horen krijg dat ik niet op het strand mag komen als ik er ben :)

Bedankt :D

Het is wel rond de avond uren maar denk dat je in die maanden dan nog genoeg tijd hebt en licht..
Maar ik weet dat je in renesse het strand op kan met je paard..
Anders zou je met manege Grol moeten bellen die verhuren paarden voor strand ritten dus die weten vast de tijden enzo wel!

Succes

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:00

Dit vind ik heel interessant.. ik wil ook heel graag naar het strand deze of volgende maand.. dus ik volg dit topic even..

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:01

Heb de tijden voor je opgezocht:
van 15 mei tot 15 sept van 10.00 tot 19.00 uur geen toegang.
Oh ja Grol :)

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:08

Burg-Haamstede! mooi bos erbij! En je mag er de hele dag op het strand! Ook in de zomer.

SSDesign

Re: Waar naar het strand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 10:38

bedankt voor de reacties. Renesse valt dus al af, want het is toch wel ruim 2 uur reizen (denk zelfs wel bijna 3 uur), dus dan is het niet reëel om pas na 19.00 's avonds te gaan rijden. Het is dan wel lang genoeg, maar als ik 2 of meer paarden wil fotograferen is dat gewoon te kort :)

Ik zal eens kijken voor Burg-Haamstede :)

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:32

Burgh-Haamstede ligt praktisch naast Renesse dus als dat te ver is gaat B-H het ook niet worden. Misschien Oostvoorne?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 11:33

Curly85 schreef:
Burgh-Haamstede ligt praktisch naast Renesse dus als dat te ver is gaat B-H het ook niet worden. Misschien Oostvoorne?

Even goed lezen :) Dat strand valt af als ik daar pas na 19.00 terecht kan. Dan ben ik pas rond middernacht thuis en dat wordt me te laat. Dus ik zoek echt een strand waar ik overdag kan komen.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:51

dirkus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:55

Ter hoogte van Noordwijkerhout is een stuk strand waar je het hele jaar op elke tijd met je paard op mag...althans dat was zo tot een paar jaar terug. Weet niet helemaal zeker of het nu nog zo is maar ik neem aan van wel. Het is het stuk strand waar de buitenritten van manege Bakker naar toe gaan. Ik kan je helaas niet vertellen welk stuk strand het precies is.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 11:59

dirkus schreef:
Ter hoogte van Noordwijkerhout is een stuk strand waar je het hele jaar op elke tijd met je paard op mag...althans dat was zo tot een paar jaar terug. Weet niet helemaal zeker of het nu nog zo is maar ik neem aan van wel. Het is het stuk strand waar de buitenritten van manege Bakker naar toe gaan. Ik kan je helaas niet vertellen welk stuk strand het precies is.

Dat is precies het strand waar ik vorig jaar zoveel gedonder mee heb gehad en daar was het ook megadruk, dus daar heb ik geen zin om nog een keer naar toe te gaan :P

AaronYve, heel erg bedankt! Ziet er super uit en denk dat we daar vast wel een mooie plek kunnen vinden :)!

PeterK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 16:25

Hallo,

Bij Burgh-Haamstede mag je inderdaad de hele zomer door overdag op het strand. Alleen het beginstuk bij Westenschouwen is tussen 10 en 19 uur gesloten. Er zijn 2 mogelijkheden om overdag naar het strand te gaan, je kunt bij de boswachterij Westenschouwen doorsteken naar het strand of je kunt bij de vuurtoren over de in Nieuw Haamstede naar het strand gaan, daar is het relatief rustig en vooral bij eb, heb je daar een heel erg mooi breed strand. Meer informatie kun je vinden op http://www.paardenhotelburgh.nl/vakantie/omgeving/. Als je het op 1 dag te ver vindt kun je daar ook overnachten.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:04

Waar in Noordwijk was je dan? Want ten noorden van Noordwijk mag je tot zover ik weet met je paard het strand op... Ben alleen nieuwsgierig hoor, omdat ik daar ook nog wel eens rij...

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:03

SSDesign schreef:
Curly85 schreef:

Even goed lezen :) Dat strand valt af als ik daar pas na 19.00 terecht kan. Dan ben ik pas rond middernacht thuis en dat wordt me te laat. Dus ik zoek echt een strand waar ik overdag kan komen.

Excuse me???? Waar gaat die reactie nou helemaal over. Je vraagt toch advies??? Ik zeg dat Burgh-Haamstede naast Renesse ligt en daarom af zal vallen met het rijden en de afstanden. Het strand (autostrand) van Oostvoorne is gewoon altijd te berijden dus een optie.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 12:49

Curly85; Ik vraag advies inderdaad ;) Sorry als mijn reactie zo overkwam, maar ik zei dat het te ver wordt als ik er alleen na 19.00 mag rijden. Bij Burg-Haamstede mag je de hele dag komen zag ik, dus dan is het niet te ver. Dan kan ik namelijk overdag genoeg paarden fotograferen, snap je? Maar als ik alleen na 19.00 tijd heb (zoals bij Renesse), heb ik ruim een uur en dan gaat de zon onder. Dus dan kan ik niet fotograferen. Daarbij zou ik dan gewoon heeel heel heel erg laat terug zijn.

Manic; Wij hadden de gemeente gebeld en die vertelde dat je bij Noordwijk overal met het paard het strand op mocht. Dus wij gingen gewoon bij de Boulevard het strand op, maar daar stond dus dat het niet mocht. Dus toen moesten we de volgende duinoversteek hebben ten noorden van Noordwijk en dat was meer dan 2km lopen. En dat is voor één keer prima, maar niet als je dat 5x moet doen bij 25 graden. Dus dat was niet echt een succes, terwijl we wel van te voren de gemeente opgebeld hadden. Maar die informatie klopte dus voor geen meter.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 13:21

Oh dat is minder inderdaad... maar ik ga inderdaad meestal meer ten Noorden het strand op :)

Kaartje van AaronYve is super, ook bedankt van mij daarvoor.

Zoals het eruit ziet heb je daar zelfs een stuk strand wat praktisch op het noorden ligt. Veel plezier!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 13:22

manic schreef:
Oh dat is minder inderdaad... maar ik ga inderdaad meestal meer ten Noorden het strand op :)

Kaartje van AaronYve is super, ook bedankt van mij daarvoor.

Zoals het eruit ziet heb je daar zelfs een stuk strand wat praktisch op het noorden ligt. Veel plezier!

Dankje :D Ja indien mogelijk dan gaan we dus daar naar toe. Weet alleen niet hoe we daar het makkelijkste kunnen komen, maar dat moeten we maar even kijken. Denk dat dit een heel geschikt strand is.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 13:27

In de buurt van Langevelderslag mag je volgens mij altijd het strand op. (boven Noordwijk, ten noorden van de golfbaan)

KarlijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 19:23

oostkapelle is wel fijn, maar de paaltjes minder

KarlijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 19:24

verder mag je in julin en augustus er niet zijn na 10 uur in de morgen
of voor 7 uur in de avond

Josephine63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 23:00

Anne_GTI schreef:
In de buurt van Langevelderslag mag je volgens mij altijd het strand op. (boven Noordwijk, ten noorden van de golfbaan)

In Noordwijk mag je het hele jaar tussen strandafgang 22 (net ten noorden van Noordwijk) en 27 (Langevelderslag) rijden.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 23:04

Iemand nog tips voor de Belgische kust?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 10:35

Fotoreportages zijn inmiddels geweest in Burg-Haamstede, een prachtig strand :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 10:41

SSDesign, dan was je vorig jaar bij Noordwijk zelf. Als je daar 10 km meer noordelijker was gegaan, naar Langevelderslag (Noordwijkerhout) dan was er niets aan de hand.