Western Ranch Du Haut Languedoc 17-24sept

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kimvicious

Western Ranch Du Haut Languedoc 17-24sept

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 16:56

Hallootjes !
Over 22 weken en 1 dag is het dan eindelijk zo ver. Dan ga ik naar Western Ranch Du Haut Languedoc in Zuid-Frankrijk. Helemaal alleen, voor het eerst. Ik vind het allemaal heel erg spannend maar heb er ook heel erg veel zin in. Sinds december rijd ik al Western. Nog geen specifieke stijl verder maar eerst even de beginselen leren.
Hier zal ik al mijn voorbereidingen en na afloop natuurlijk een uitgebreid verslag met foto's. Dit mis ik namelijk heel erg op internet dus dan anderen maar helpen en het zelf maken.
Eerst even wat info over mij. Mijn naam is Kimberly en ik ben bijna(over 2 weken) 20. Ik rijd sinds mijn 11e al paard. Soms met een pauze van een jaar. Ik kwam tot de conclusie dat ik altijd iets miste bij dressuur en heb toen besloten over te stappen naar western. Dit was als thuiskomen, precies wat ik al die jaren miste. Momenteel rijd ik bij SE Stables in Heumen en heb het hier geweldig naar mijn zin !
Ik heb geen eigen paard omdat ik dit niet kan betalen en met school/werk etc ik het momenteel te druk heb en wanneer ik een eigen paard zou hebben zou ik er 100% voor willen gaan. Ooit gaat dit wel gebeuren, maar eerst even de kappersopleiding afronden.
Terug op de vakantie plannen. Zijn er nog meer mensen die de week van 17-24sept gaan? Weten jullie nog reisverslagen over deze vakantie?
Ik heb vorige week mijn eerste western rijlaarzen gekocht. Mooie bruin/zwarte van Stars and Stripes. Dat was deel 1 van de voorbereidingen. Nu op zoek naar de perfecte hoed.
Ik zal jullie op de hoogte houden!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:44

Ik zal wel foto's posten als ik ben geweest, als je dat leuk vindt! :D
Dan kan je alvast de sfeer proeven, hahah
Ik ga 13-20 augustus en heb er ook súper veel zin in! Kijk er al naar uit! *\o/*

Ik heb reisverslagen gelezen ja :j
Je moet er wel ff voor zitten, hahaha sommigen zijn ongelovelijk lang, maar super leuk om te lezen!

http://www.timeout-reizen.nl/content/re ... =35&rid=41
http://www.timeout-reizen.nl/content/re ... =45&rid=41
http://www.timeout-reizen.nl/content/re ... d=1&rid=41

http://www.unicorntrails.com/europe/fra ... dereviews/
Hier staan ook super veel reviews van mensen uit allerlei landen die er zijn geweest!
(onderaan kun je via de knop 'verder' meer reviews lezen :j )
Laatst bijgewerkt door 1234 op 15-04-11 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimvicious

Re: Western Ranch Du Haut Languedoc 17-24sept

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 19:46

Ik heb ook wel een paar reisverslagen gelezen maar dat was 1 gedetailleerde en 2 mindere.. heb jij nog goede?
en foto's zijn altijd goed ! ben erg benieuwd !

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:49

Dit zijn allen die ik heb gevonden :D
Zie ook mijn *edit* van mijn vorige bericht. Van Unicorntrails, daar zie je ook echt inhoudelijk wat goed en minder goed was, met evt. toelichting. Maar eigenlijk bijna alles is Uitstekend, haha.

Afbeelding
dit is wel een super gave foto! (van de site van unicorntrails)

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 20:05

Oh die site had ik nog niet gevonden ! Toppie dankjewel. Hoorde van de eigenaresse van Silverado in Nijmegen ook hele goede verhalen die zij van klanten gehoord hadden. Het word alleen maar beter en beter. Maar met research kunnen we de tijd volmaken tot het zo ver is !

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:09

hahah indd *D Ik zit iedere keer op de site te kijken, hahaha
En volgens mij is er dit jaar ook weer vernieuwing aangebracht op het programma *D

Citaat:
Wegens groot succes van het Working Horse & Cow arrangement heeft de Ranch ook voor het seizoen van 2011 ingespeeld op het enthousiasme van haar gasten. Het gevarieerde arrangement van 2010 werd wederom erg gewaardeerd en blijft haar hoogtepunten behouden. Maar...., de meest populaire onderdelen zijn onder de loep genomen, vernieuwd en uitgebreid:

* Er is ook in 2011 een nieuwe en verlengde Adventure Trail ontwikkeld
* Voor ruiter en paard is een speciaal parcours ontworpen, waarin zij de hindernissen samen kunnen aangaan
* Er wordt meer aandacht besteed aan Natural Horsemanship en de basisbeginselen
* Individuele begeleiding tijdens het Cow working zal meer centraal komen te staan.

K heb wel een soort van angst ontwikkeld voor springen sinds ik vorig jaar ben gevallen bij springen, waarvan ik 5 maanden last heb gehad,
maar denk dat dat daar met die paarden wel goed zal komen *D

Ik heb stiekem al voorkeur voor paardjes op de site, hahaha :7
Cheyenne, Butch, Applejack :D
Maar dr zijn natuurlijk nog veel meer paardjes daarzo :j

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 20:50

Ohja had dat helemaal nog niet gezien ! Wel echt verbeteringen, als dat al mogelijk was ! Heb heel veel zin in de trails maar de hindernissen lijken mij ook wel geweldig !
Ik had al dezelfde favorieten qua uiterlijk ! Maar vooral Butch vind ik er geweldig uitzien. Al ga ik wel gewoon af op het oordeel van Yank en Jaqueline, zij zullen het immers wel beter weten dan ik.

Verder nog een verandering in de plannen. Ik zal niet alleen naar de ranch gaan maar als het over is(wat jammergenoeg ook ooit gebeurt) komen mijn ouders me met de auto op halen en gaan we nog door Frankrijk rijden. Zie ik nog meer van het land :) IK KAN NIET WACHTEN !!!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:03

haha ik laat het ook aan hun over hoor xD Maar toch ist altijd leuk om al een aantal paardjes te zien _O-
En dan gewoon voorkeuren selecteren :)) Uiteindelijk zul je toch op een heel ander paard rijden :j

Haha wat grappig xD Wij gaan de week vóórdat ik op kamp ga, met de hele familie (ouders + broertjes) een weekje op vakantie in Homps, wat vlakbij de Ranch ligt :D ( uurtje rijden) en dan zetten ze mij af bij de Ranch als het zover is, en gaan zij nog een weekje vakantie vieren, waarna ze mij de laatste dag ook weer ophalen en we naar huis rijden :j
*D Zo kunnen mn ouders ook zien waar ik heen ga :P Das ook wel leuk. Hoeven ze het niet alleen maar van foto's te zien xD

Ik kan ook niet wachten joh! :') Maar ik ga maar niet aftellen, dan duurt het juist nog langer xD

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 15:32

aaahh wat ben ik jaloers!!
Ik wil ook zo graag een keer daar naartoe, maar is het best wel duur en ik heb op het moment even geen baantje omdat ik eindexamens heb, dus dat wordt pas volgend jaar.
Wat ik wel echt gaaf vind dat ze ook voor beginners een arrangement hebben. Mijn vriend lijkt het echt best wel leuk om buiten te rijden met paarden, maar hij heeft geen zin om het op een manege te gaan leren, dit is best wel perfect..

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:52

haha Ja er is nu ook een Belgische vrouw die zich heeft ingeschreven in de week waarin ik ga, en haar man, die nog nooit op een paard heeft gezeten doet diezelfde week het beginners arrangement :D Echt ideaal!
Dan zie je elkaar gewoon buiten het rijden om :j En dan gaan ze later ook al buitenritten maken en met koeien werken enzo. Dus echt wel gaaf!

Even flink sparen en dan kan je volgend jaar ook ,hahah xD
Tis wel super duur, dat zeker! Dat vind ik echt jammer. Het zal er financieel gezien voor mij niet inzitten om ieder jaar weer te gaan, hahah al zou ik dat denk ik wel leuk vinden :P Ik had het juist voor dit jaar geboekt, omdat ik nu nog niet op mezelf woon, en niet zoveel extra's hoef te betalen, en dus meer geld overhoud voor dit soort dingen *D Ben bang dat dat komende jaren misschien niet het geval zou zijn, dus dan zou het misschien een verspilde kans zijn als ik nu niet zou gaan xD

Ga jij dit jaar nog naar Domaine du menil? 8-)

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:58

O leuk zeg!
Ik ben er ook een paar keer geweest. Ga je met de koeien werken of alleen de rondritten.
Ik ben wel benieuwd welke paarden er nu nog zijn. Ik heb zelf op Sashem, Ginger, Dina, Rocky en nog een appaloosa gereden.
Ik vond zelf Huck en Stetson altijd erg leuk.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:04

Akhal-teke, ken jij toevallig het paardje op de laatste foto hierboven, die appaloosa? Het lijkt verdacht veel op mijn vorige paard Boonita een merrie van nu 20.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:08

Cissy: Nee helaas, Ik denk dat die appaloosa er nog niet was toen ik daar reed.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:08

Akhal_Teke schreef:
O leuk zeg!
Ik ben er ook een paar keer geweest. Ga je met de koeien werken of alleen de rondritten.
Ik ben wel benieuwd welke paarden er nu nog zijn. Ik heb zelf op Sashem, Ginger, Dina, Rocky en nog een appaloosa gereden.
Ik vond zelf Huck en Stetson altijd erg leuk.

Beiden ;)
Zijn trails + met koeien werken.
Woow ben je er zo vaak geweest? wat gaaf! :D
Sachem is er niet meer ;( http://ranch.nl/Saschem-1999-2011.aspx
Op de site staan verder ook geen van die paarden xD Maar op de site staan ook niet alle paarden :) Ze schijnen er stuk of 30 ofzo te hebben.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:16

Jeetje, ik zie ook net op de site dat Sachem (ik had het verkeerd gespeld) zo´n 2 weekjes geleden is overleden. Dat was echt een superpaard.
Op de eerste foto bij `pictures` staat de appaloosa die ik bedoelde. Ik weet niet meer hoe die heet. Maar ik zag ook Paco op de foto´s. Die gaat ook al lang mee.

Ik ben een paar keer in Z Frankrijk geweest bij Jan Henk, maar ik ging ook al naar The Rock River Ranch in de Ardennen (Durbuy) waat Jan Henk ook een ranch had.
Hij heeft zijn paarden van daar (misschien niet allemaal) meegenomen naar Frankrijk.
Laatst bijgewerkt door Akhal_Teke op 17-04-11 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:19

Waren er vaak veel mensen uit andere landen toen jij er was? Of meer Nederlanders/Belgen?

Totnutoe waren er nog niet zoveel boekingen voor mijn week xD nog maar 3. Waarvan 1 Belgische vrouw. en de andere weet ik niet :P

Paco rijdt niet meer mee met de trails, hij is blind geworden begin vorig jaar :o

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:20

Nee eigenlijk enkel Nederlanders, maar daar werd ook rekening mee gehouden. Dan heb je wat te kletsen.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:21

ik ben er vorig jaar geweest samen met mijn moeder :)
heb daar echt een geweldige week gehad (ik denk toch wel de leukste vakantie tot nu toe).
wij hadden toevallig een onwijs leuke groep met allemaal hollanders. de eigenaars van de ranch en de mensen die er op stal en aan de bar werken waren ook super vriendelijk en erg gastvrij.
ook waren de paarden super netjes afgericht, maar wel met karakter. vond ook dat ze daar heel netjes met de dieren omgingen.
hier een paar foto's: (helaas alleen van het werken met koeien)

http://i259.photobucket.com/albums/hh30 ... G_3934.jpg

http://i259.photobucket.com/albums/hh30 ... G_3891.jpg

http://i259.photobucket.com/albums/hh30 ... G_3901.jpg

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:24

Heb je ook met grote koeien gewerkt.
Zaten ze in een afgesloten ruimte? Wij moesten echt op zoek naar ze, dwars door dichte begroeiing.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:26

ik?
team penning en cutting deden we in de bak, maar we moesten ze idd ook het hele terrein over met de kudde.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:28

haha dat lijkt me echt grappig :P
Ik had al gelezen in zo'n verslag op een site, dat er soms ook koeien tussendoor glippen, zo het moeras in :')
Dat je dan het moeras door moet om die koe terug te krijgen xD
Hebben jullie dat ook gehad?

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:32

Nee, ik heb er gelukkig geen uit het moeras moeten halen.
Ik denk dat je dat vooral met de jonge koeien zult heben. Wij hadden volwassen koeien met beoorlijke hoorns. Jan Henk heeft echt een aantal keer utgelegd wat je wel en niet moet doen als er eentje op je af komt. En dat je vooral niet tussen een moeder en kalfje in moest staan.

Eigenlijk vond ik de ritten het leukst. Lekker hard door het bos en dan die steile hellingen af. Het leek af en toe wel The man from snowy rivver :j

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:33

jaah dat zullen ze zowieso altijd allemaal wel uitleggen :j
Ik ben zowieso een leek op het gebied van western xD

Die ritten lijken me ook cool! Ben wel heel wat gewend van de Ardennen, maar als ik die foto's zie... <3
Dit jaar wil ik géén sloom paard, hahah xD Heb al paar keer gehad dat ik op een paard zat die altijd achteraan eindigde met een gat van 200 meter tussen hem en de voorganger }:0
Laatst bijgewerkt door 1234 op 17-04-11 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:34

ja wij moesten ook regelmatig afstappen om die ene rebelse koe uit het bos/moeras te jagen :+
was een heel stom gezicht en ja helaas zijn er foto's van :+

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:36

Jeetje, nu lees ik op de site dat Paco ook al blind is. Ik voel me echt oud. AL de paarden van toen zijn overleden of aan het aftakelen.
Cheyenne en Dana zijn er nog. Maar Huck kan ik ook nergens meer vinden op de site