Ik gebruik altijd stafkaarten van het kadaster (meestal 1:50000 maar van de omgeving Weert heb ik ze ook 1:25000). Die zijn verkrijgbaar via de ANWB winkels of via de site van het kadaster. Kaarten van staatsbosbeheer (o.a. verkrijgbaar via
http://www.hippisch-toerisme.nl ) zien er wat gebruikersvriendelijker uit als je nog nooit kaart hebt gelezen. Volgens mij staan daar vaker ook campings & maneges op aangegeven, en dat is op stafkaarten dan weer niet het geval. 't Is net wat je gewend bent.
Er zijn - geloof ik - ook wel kaarten met ruiterroutes, maar daar maak ik zelf nooit gebruik van. Ik hoef niet altijd daar te zijn waar het ruiterpad naartoe gaat

Wat de kosten betreft: ik heb niet zo heel veel plekken gezien. De meeste maneges vragen 10-15 euro per nacht per paard. En wat je zelf nog bij moet betalen variëert nogal. Van gratis ("ik kan je toch niet laten betalen voor een nacht op een hooibaal in een koude stal zonder sanitair of verdere faciliteiten?") tot 10-15 euro pppn.
Ik zoek maneges / pensionstallen / fokkerijen / hengstenhouders / etc. op via maps.google.nl (gewoon bijvoorbeeld intypen "Weert, manege" en je ziet alvast een heel aantal mogelijkheden op de kaart, kan je meteen de afstand inschatten. Heb je paardrijvriendinnen / boktvriendinnen met een stal / weiland aan huis? Misschien kan je daar wel een nacht terecht. Vaak nog heel gezellig ook!
Misschien anders manege Laar? Of ikke's optie de Van Horne Hoeve (Weerterbos)? Of de Molenhorst (geloof ik) op de Molenbrugweg in Someren-Heide?
Bedenk eerst maar eens hoe ver je wilt gaan rijden. En neem je de bepakking mee op je paard? (Ik doe dat niet, heb daar dus geen ervaring mee. Ik dump liever van tevoren de spullen bij hetovernachtingsadres, dan kan ik de rit lekker op tempo rijden. EN ik heb geen zadeltassen & me nog nooit verdiept in hoe ik een paard moet 'bepakken'. Dat schijnt vrij nauw te komen. Maar daarover kan je hier op bokt we het een en ander terugvinden).
Groetjes,
Daphne