Als ik vanuit school naar huis fiets, kom ik wel eens ruiters tegen. Nu ben ik al 2x dames tegen gekomen die muziek inhadden terwijl zij op het paard zaten. Ik weet ntuurlijk niet of er ook muziek aanstond, maar ze hadden wel oortjes in! Wat vinden jullie hiervan?
ik zou het zelf niet doen, dan hoor je vaak ook het verkeer niet, tenzij je het heel zacht hebt. Ik vind het zelf iig niet veilig!
BWPcookie
Geplaatst: 21-02-11 19:24
Gevaarlijk, zeker als je twee oortjes met muziek aan hebt. Zelfs één oortje of zo'n bel ding vind ik al gevaarlijk. K zou me niet op mijn gemak voelen, ik hoor altijd graag als er verkeer komt, zeker als ik op mijn paard zit
_Dune_
Geplaatst: 21-02-11 22:35
Ik vind het niets, ik gebruik graag al mijn zintuigen op buitenrit dus ook mijn oren. Ook in het bos wil ik alles gewoon kunnen horen.
optimized
Geplaatst: 21-02-11 22:36
ik doet dat ook een oortje in mijn oor en het andere eruit zodat ik nog de vogels hoor fluiten
F_Orumster
Geplaatst: 21-02-11 22:38
Je gaat toch met je paard het bos in om daar samen van te genieten? Dat kan met oordopjes veel minder IMO.
En het is onveiliger, je hoort niet alleen het verkeer slechter maar je hoort ook evt geritsel van kabouters niet waar je paard van kan schrikken.
Dagmar_1995
Geplaatst: 21-02-11 22:39
in de bak rijd ik best vaak met muziek op, buiten zeker niet. Ik hoor ook gewoon liever alles om me heen.
ik heb een tijdje met oortjes in gereden, deze waren van mijn telefoon headset zegmaar.. waarom? Ik had dan afgesproken halverwege de rit even contact te hebben over hoe het ging, kon opnemen met knopje op de oortjes, dus ideaal
Nu heb ik vaak mijn ipod bij. En heb hem in mijn borstzakje zitten op volume dat ik hem hoor als ik doodstil ben Dat is omdat ik er zelf rustiger van word ongezellig voor m'n paard? welnee, irritant eerder, als ik meezing hebben zijn oren 't vast zwaar te verduren
In de bak als je alleen bent vind ik het wel kunnen. Al vind ik wel dat je je afsluit. Bij een buitenrit vind ik het niet kunnen omdat je moet kunnen anticiperen op het verkeer. Ook bij fietsers vind ik het niet kunnen om de zelfde reden.
en heb je het dan over muziek of dopjes in je oren waar muziek uitkomt?
want muziek kan ik me goed voorstellen dopjes in voor een evt telefoongesprek ook maar doppen in voor muziek op straat vind ik ook wat riskant.. doe ik zelf daarom ook niet
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 22-02-11 15:01
Ik wil ook alles mee krijgen als ik buiten rij, dus nee, geen muziek voor mij tijdens het buitenrijden.
Nee, dat heb ik echt nog nooit gedaan en zou het ook nooit doen. Wil idd alles mee krijgen als ik buiten rijd Op de fiets heb ik daar minder moeite mee, maar als ik op mijn paard zit wil ik gewoon alles om me heen kunnen horen.
Ik zou geen muziek opdoen als ik rij. Zeker met mijn zenuwpees is het al moeilijk genoeg om de hele omgeving te checken op 'enge' dingen. Muziek kan ik daar echt niet bij gebruiken
blensink
Geplaatst: 24-02-11 03:06
Daar moet ik echt niet aan denken, het is zo heerlijk om van alle geluiden van de natuur en je paard te genieten. Bij buitenrijden hoort imo geen muziek
Hihi, wel erg zelfverzekerde dames. In het bos zou ik het wel laten. Een "krak" betekend voor een paard vaak... Wegwezen! Dan is het wel handig als je daar direct op kunt anticiperen.
Tsjebbe
Geplaatst: 24-02-11 19:43
ik zou het nooit doen!!
vooral niet met al dat verkeer als je iets niet hoort ofzo kan nogal fout gaan!!
ik klets altijd gezellig tegen mijn paard en ik geniet van de natuur...
RM_
Geplaatst: 24-02-11 19:46
Ik zou het zelf ook niet snel doen, ik hoor graag wat er om mee heen gebeurt als ik met mijn verzorgpaard buiten aan het rijden ben Daarbij rij ik ook bijna nooit alleen buiten, dus ook niet erg gezellig
Laatst bijgewerkt door RM_ op 24-02-11 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik zou het zelf niet doen. Je hoort het verkeer ect niet dus is het erg gevaarlijk.
1234
Geplaatst: 24-02-11 23:53
Ik zou t ook nooit doen. Heb er op de fiets of gewoon in het openbaar waar mensen om mij heen zijn, al last van wanneer ik muziek in heb. Dan heb ik het gevoel dat er ieder moment tegen me aangepraat kan worden terwijl ik het niet hoor, of dat ik verkeer niet hoor ofzo. Vind ik niet alleen voor de omgeving, maar ook voor mijzelf erg storend, al gebeurt er niets. Dus nee, mij zal je ook op het paard nooit met mp3 in mijn oren zien. (mobiel-oortjes ook niet)
Want als ik rijles heb, hebben we ook oortjes in die aangesloten zit op een soort portofoon. Zo kan instructrice gewoon normaal blijven praten als we aan het eind van de bak zijn. Ook als we in het bos rijden met een groep is het soms best handig.
Ik weet het niet. Maar de meiden reden alleen en hadden oortjes in. Als ik langs ze fiets kan ik natuurlijk niet vertellen of dat de muziek aanstond, of ze aan het belen waren, of weet ik veel wat er nog meer kan .
Diesel2005
Geplaatst: 25-02-11 00:03
Lijkt me helemaal niets. Niet in de bak en buiten ook niet. Ik heb genoeg aan het contact met mijn paard op dat moment. Muziek zou dat alleen maar verstoren. Volgens mij kun je dan ook nooit volledig met je paard bezig zijn.