Zoals jullie wel weten zijn er hier in december 1 paard en pony afgemaakt door een ongeluk op het strand van egmond door drijfzand. Nu zou rijkswaterstaat 3 weken terug opnieuw aan de gang gaan met ecobeach om de pijpen te verwijderen, alles afzetten, te waarschuwen voor drijfzand en werd bij vermeld dat dit wel 2 weken in beslag kon nemen. Vondt het helemaal netjes dat het in de krant stond en dacht dus dat ze leer hadden getrokken uit de gebeurtenissen. Helaas.
Gister toch maar eens op het strand van egmond-binnen gaan kijken of rijkswaterstaat daadwerkelijk al het drijfzand afgezet had en om gewoon even een stukje door de zee te stappen. Er is dus helemaal niks afgezet
ondanks dat ik heel ruim om de gaten met drijfzand heen reed, kwam ik toch nog in een stuk drijfzand terecht(10 meter verder). Stapte rustig naar de kustlijn toe en ineens zakt mijn door z'n achterhand heen, ik schrok me rot. Toen ik achterom keek zag ik dat zijn hoef afdrukken maar liefst 30 centimer in het zand gezogen waren, de andere hoefafdrukken kwamen neit dieper als 2 centimeter. Gelukkig schrok hij zelf ook en was het klein stuk en kon hij zich, door het gewicht naar de voorhand te verplaatsen, er weer uit tillen. Ben toen meteen weer het strand afgegaan.Ben me echt rot geschrokken en kwaad, dat rijkswaterstaat dus alleen maar bordjes bij de strandopgang geplaats heeft met de melding:"Let op drijfzand!" Er staat dus nergens aangegeven waar het begint, is gelukkig wel te zien door alle hopen zand en kuilen. Maar weer staat er niks afgezet.
Ik wil dus iedereen waarschuwen dat er nog steeds niks afgezet is. Gelukkig is het bij mij goed afgelopen, maar het kan dus verkeerd aflopen.