Hier kan ik zo kwaad om worden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daffie1986

Hier kan ik zo kwaad om worden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 11:10

:( :( :( :(

Zoals jullie wel weten zijn er hier in december 1 paard en pony afgemaakt door een ongeluk op het strand van egmond door drijfzand. Nu zou rijkswaterstaat 3 weken terug opnieuw aan de gang gaan met ecobeach om de pijpen te verwijderen, alles afzetten, te waarschuwen voor drijfzand en werd bij vermeld dat dit wel 2 weken in beslag kon nemen. Vondt het helemaal netjes dat het in de krant stond en dacht dus dat ze leer hadden getrokken uit de gebeurtenissen. Helaas.

Gister toch maar eens op het strand van egmond-binnen gaan kijken of rijkswaterstaat daadwerkelijk al het drijfzand afgezet had en om gewoon even een stukje door de zee te stappen. Er is dus helemaal niks afgezet :( :( ondanks dat ik heel ruim om de gaten met drijfzand heen reed, kwam ik toch nog in een stuk drijfzand terecht(10 meter verder). Stapte rustig naar de kustlijn toe en ineens zakt mijn door z'n achterhand heen, ik schrok me rot. Toen ik achterom keek zag ik dat zijn hoef afdrukken maar liefst 30 centimer in het zand gezogen waren, de andere hoefafdrukken kwamen neit dieper als 2 centimeter. Gelukkig schrok hij zelf ook en was het klein stuk en kon hij zich, door het gewicht naar de voorhand te verplaatsen, er weer uit tillen. Ben toen meteen weer het strand afgegaan.

Ben me echt rot geschrokken en kwaad, dat rijkswaterstaat dus alleen maar bordjes bij de strandopgang geplaats heeft met de melding:"Let op drijfzand!" Er staat dus nergens aangegeven waar het begint, is gelukkig wel te zien door alle hopen zand en kuilen. Maar weer staat er niks afgezet.

Ik wil dus iedereen waarschuwen dat er nog steeds niks afgezet is. Gelukkig is het bij mij goed afgelopen, maar het kan dus verkeerd aflopen.

EllyC

Re: Hier kan ik zo kwaad om worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:17

melden bij de knhs? die hebben toch speciale personen aangewezen om sit soort situaties aan te pakken met de eigenaren van de grond?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:20

Als er bij het begin van het strand al bordjes staan: pas op drijfzand dan zou ik er niet gaan rijden maar uitwijken naar bergen of hargen.

Het heeft in de duinstreek en in het NHD gestaan.....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:22

Wáárom ben je tóch gaan rijden!?
Je wist verdorie dat het in de krant stond!
Echt... dit is vragen om problemen en volkomen je eigen schuld!
Hopelijk besef je dat jij jezelf en je paard in gevaar hebt gebracht?

En dan klaag jij over waarschuwingen, terwijl je zélf het gevaar opzoekt?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:22

Ik zou er idd helemaal niet naar toe gaan, maar toch even melding van maken!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 11:24

dan moeten jullie even beter lezen, de berichten zijn van 3 weken terug en het gevaar van drijfzand zou 2 weken duren.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:25

aaah zo, ja dan is het begrijpelijk. Nuja denk dat jij voortaan wel het zekere voor het onzekere neemt en niet meer gaat als die bordjes er staan...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:25

daffie1986 schreef:
dan moeten jullie even beter lezen, de berichten zijn van 3 weken terug en het gevaar van drijfzand zou 2 weken duren.

Er stond toch een bord!?

Ik snap écht niet dat je bent gaan rijden als er een bord staat!
Levensgevaarlijk!

En als je het dan toch echt wilt checken, Breng daarvoor geen andere in gevaar!
Ga dan volgende keer zonder paard.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 19:17

ten eerste stond het bord niet bij het ruiterpad en ten tweede zouden ze tussen egmond-binnen en egmond aan zee niks doen. Dat was dus de kans die ik op reed, ze waren wel bezig tussen egmond-binnen en castricum. Dat is de kant die ik zoiezo nooit opga. Zodra ik beneden van het duin was ben ik meteen richting egmond aan zee gedraaid, er lag alleen wat rommel waar ik om heen moest draaien. Dat het bord dus bij de voetgangers opgang stond kreeg ik later te horen toen ik een wandelaar tegen kwam, die zag het gebeuren en die zei het. Sorry dat heb ik inderdaad niet erbij gezegd.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:16

Oh wat stom zeg. Dan had je het helemaal niet kunnen weten. Een of andere vakantieganger was er wsl zo ingereden en dan was er nog een paard verongelukt... Zeker aankaarten dus, zijn ze helemaal gek!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:17

Dan is het idd erg stom!
Aankaarten die hap :j
En het liefst telefonisch én schriftelijk, dan doen ze er tenminste wat mee.

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:20

heel erg vervelend, ik zou zeker een serieuze klacht indienen, jij wist ervan af, en bent gaan kijken of het al weg was, een ander weet het misschien helemaal niet.

het is gewoon vragen om ongelukken!

paropaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:20

Dit is gewoon naar om te lezen. Heel goed dat jij je mede ruiters wil waarschuwen voor deze situatie.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 16:35

maar bij wie moet ik dit nu melden?

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:40

Melden zou ik zeggen,
en desnoods zelf bordjes er neer zetten.

MACMOON

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:40

als ik zie dat er drijfzand op het strand is zou ik omkeren en er gewoon niet heen gaan..

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 11:50

Drijfzand kun je niet zien aankomen. Het heeft de zelfde kleur als de rest van het zand.

Iljaa1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:44

Wat belachelijk zeg.
Ik zou idd een klacht indienen ander overkomt het straks nog iemand..

quater

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 12:24

:( :( :( belachelijk zeg!!

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 15:46

Het is van de week anders nog op rtvnh geweest dat er werkzaamheden zouden zijn tussen egmond binnen en egmond aan zee.
En meen dat ik het ook in de plaatselijke krant van egmond heb zien staan.
Dus gewoon zolang als dat er borden staan, niet het strand op gaan.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:59

Dat het op dat moment niet is afgezet wil niet zeggen dat Rijkswaterstaat het niet heeft afgezet. Hoevaak het niet gebeurt dat voorbijgangers ergens iets weg halen zomaar om grappig te zijn. Als ik jou was zou ik een telefoontje doen met de gemeente zodat zijn verder actie kunnen ondernemen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:03

daffie1986 schreef:
Drijfzand kun je niet zien aankomen. Het heeft de zelfde kleur als de rest van het zand.

En wat dan nog?!
Jij wist toch dat het er was?!!
Wat nou als het helemaal niet zo was afgelopen zoals het nu deed?
Je had je zelf voor je kop geslagen als het niet goed was afgelopen omdat jij zo koppig moest zijn om het even te checken.
Erg naief!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 00:50

Het strand tussen Egmond aan zee en Bergen was laatst vanwege de suppletie helemaal afgezet met zo een rood-witlint. Dat heb ik richting Castricum nog nooit gezien. Daar staan wel borden bij de 2de strandopgang.
Vandaag stond in het NHD dat het over een week of 2 wel weer goed moet zijn? Ecobeachproject was toch niet tussen Egmond-Binnen en Egmond aan zee?
Die rare diepe kuilen heb je ook vlakbij Bakkum weleens bij eb. Kan mij niet herinneren dat die er vroeger ook zoveel waren.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 00:54

daffie1986 schreef:
maar bij wie moet ik dit nu melden?

Ik begrijp uit je bericht dat Rijkswaterstaat dit zou gaan aanpakken. Kun je op hun site een meldpunt vinden?
Anders zou ik eens informeren bij je gemeente, zij weten misschien wel waar je terecht kunt. Succes!

edit: even op de site van RWS gekeken, via contact kun je ze bereiken: http://www.rijkswaterstaat.nl/contact/

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 02:08

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je überhaupt naar het strand bent gegaan. Ik sta daar ook in de buurt maar wij gaan nog niet, waarschijnlijk pas volgend strandseizoen pas weer. Veiligheid voor alles en ik wil echt geen risico nemen.