Sterrit NVVR - Ervaringen, overleg en voorpret!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nikitah86

Sterrit NVVR - Ervaringen, overleg en voorpret!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 12:59

Naar aanleiding van het topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=163&t=1425246 waarin een rijmaatje voor de NVVR Sterrit wordt gezocht plaats ik dit topic.

Het lijkt me leuk om in dit topic met elkaar ervaringen te delen, te overleggen over punten waar we tegenaanlopen en vooral te genieten van de voorpret! En wie weet loop je nog tegen rijmaatjes aan en kom je elkaar tegen, maar dat is niet het hoofddoel van dit topic.

Ik ben dus erg benieuwd. Hoever zijn jullie in de voorbereiding? Hoe pakken jullie de training aan?

Om af te trappen:
Wij rijden met een pony voor de kar (menner + groom op de kar) en een paard onder het zadel. De bedoeling is om tussentijds veel af te wisselen (ook handig tegen zadel/menkar kontpijn ;-)).

Wij hebben de route uitgezet, we willen in 4 dagen van Slootdorp (NH) naar Kootwijkerbroek rijden (overnachtingen Bovenkarspel, Lelystad, Ermelo). We hebben 2 van de 3 overanchtingen geboekt.
In april willen we de route van dag 1 gaan proefrijden als training. We rijden vrij lange dagen (ca 30 km per dag op laatste dag na) en hopen ca 6 km per uur te halen als gemiddelde snelheid. De route hebben we berekend op basis van 5 km per uur, om aan de veilige kant te blijven. Verder zijn we het rijden van het rijpaard aan het opbouwen, vaker dressuur en meer buitenritjes (tevens Duinritjes). Ook pony wordt fanatieker opgepakt dressuurmatig (onder zadel en voor kar) en zodra het weer wat beter is willen we ook meer naar buiten.

We zijn van plan om dagelijks de trailer naar onze overnachtingsplaats te rijden... Veel werk omdat je toch heen en weer bent maar heeft als voordeel dat we bagage in de auto kunnen meenemen en trailer altijd in de buurt hebben mochten we tussentijds om wat voor reden dan ook toch moeten omkeren/trailer nodig hebben. En dan is de trailer ook op de laatste dag op het eindpunt, handig voor de terugreis!

Nou, dat lijkt me genoeg start.. hoop op meer mensen die meekletsen, denken etc.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:29

Quote mezelf even (uit andere topic):
Antheman schreef:
tamary schreef:
Volop in de planning, al moet het opschieten met echt dooien, want ik moet 2 pony's in conditie krijgen. Waarvan 1 tussen 2 koude winters en zadelproblemen al een jaar vrijwel stil staat en dus bespiering mist.

Ga je handpaarden Tamary? ;)

tamary schreef:
Ja, baby (dan net 3) gaat ook mee.
Morgen aanmelding op de bus (hopelijk nog op tijd :o ) en dan echt overnachtingen gaan plannen/regelen. Ik wil eigenlijk gewoon een bed ivm minder gewicht meenemen. En ik moet even kijken wanneer ik de ijsselbrug over ga, buiten de spits, maar dag 1 of dag 2 is even kijken. Wil in 3 dagen rijden, want dag 4 storten waarschijnlijk ik en baby in dan ben ik liever op lokatie. Moet ook op eigen benen weer terug, dus even echt plannen en goed trainen. Kom dus vrijdag al aan ipv zaterdag.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:13

Hhmm, ik houd niet van streepjes of sterretjes, dat is me allemaal te puntig. Wij gaan dus 3 weken doen over hemelsbreed 400m :D Geschatte afstand: 400km.

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 10:55

tamary schreef:
Morgen aanmelding op de bus (hopelijk nog op tijd :o ) en dan echt overnachtingen gaan plannen/regelen. Ik wil eigenlijk gewoon een bed ivm minder gewicht meenemen. En ik moet even kijken wanneer ik de ijsselbrug over ga, buiten de spits, maar dag 1 of dag 2 is even kijken. Wil in 3 dagen rijden, want dag 4 storten waarschijnlijk ik en baby in dan ben ik liever op lokatie. Moet ook op eigen benen weer terug, dus even echt plannen en goed trainen. Kom dus vrijdag al aan ipv zaterdag.

Rijd je alleen? Aangezien je 2 paarden waarvan 1 handpaard meeneemt?
Wij hebben de aanmelding nog niet de deur uit, moeten we haasten dan? Ligt wel al klaar, ik was nog geen lid dus wacht nog op mijn lidmaatschapsnummer ;-)
Wij hebben ook gekozen voor overnachtingen waar bed (en potten en pannen) beschikbaar zijn. Ivm gewicht en moeite, na een dag rijden/mennen wil ik graag knap slapen en heb ik ook niet zoveel zin om nog in de weer te moeten met tent enzo! Al heeft dat ook zn charmes ;-)

Citaat:
Hhmm, ik houd niet van streepjes of sterretjes, dat is me allemaal te puntig. Wij gaan dus 3 weken doen over hemelsbreed 400m Geschatte afstand: 400km.

haha, wij doen ook geen sterretje hoor! Dan zouden we nog wel ff langer op pad moeten ;-)
Maar 3 weken, waar ga je vandaan vertrekken dan? Neem je een omweg? Veel rustdagen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:15

Nikitah86 schreef:
;-)

Citaat:
Hhmm, ik houd niet van streepjes of sterretjes, dat is me allemaal te puntig. Wij gaan dus 3 weken doen over hemelsbreed 400m Geschatte afstand: 400km.

haha, wij doen ook geen sterretje hoor! Dan zouden we nog wel ff langer op pad moeten ;-)
Maar 3 weken, waar ga je vandaan vertrekken dan? Neem je een omweg? Veel rustdagen?

Wat ik zeg, ik vertrek op 400m van de aankomstplaats. Als je daar 400km over wilt doen, maak je dus een rondje. Ik houd niet van puntjes, weet je nog :D

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 14:03

ikke schreef:
Wat ik zeg, ik vertrek op 400m van de aankomstplaats. Als je daar 400km over wilt doen, maak je dus een rondje. Ik houd niet van puntjes, weet je nog :D

Haha, kwartje valt! Jeetje, haalde de meters en kilometers door elkaar... pfft, ben er niet bij vandaag :o
Maar dan ga je een rondje om het Ijsselmeer? over de afsluitdijk/lelystad enkhuizendijk?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:24

Nikitah86 schreef:
ikke schreef:

Haha, kwartje valt! Jeetje, haalde de meters en kilometers door elkaar... pfft, ben er niet bij vandaag :o
Maar dan ga je een rondje om het Ijsselmeer? over de afsluitdijk/lelystad enkhuizendijk?

Zoiets ja. Utrechtse heuvelrug, Kustlijn, afsluitdijk, Noord-Oostpolder, Veluwe.
De grote lijnen van de route zijn wel bekend, nu de details invullen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 18:24

Nikitah86 schreef:
tamary schreef:

Rijd je alleen? Aangezien je 2 paarden waarvan 1 handpaard meeneemt?
Wij hebben de aanmelding nog niet de deur uit, moeten we haasten dan? Ligt wel al klaar, ik was nog geen lid dus wacht nog op mijn lidmaatschapsnummer ;-)
Wij hebben ook gekozen voor overnachtingen waar bed (en potten en pannen) beschikbaar zijn. Ivm gewicht en moeite, na een dag rijden/mennen wil ik graag knap slapen en heb ik ook niet zoveel zin om nog in de weer te moeten met tent enzo! Al heeft dat ook zn charmes ;-)

Ja ik rij alleen. Rij nu ook meestal alleen, eigenlijk sinds ik een eigen paard heb al (en daarvoor ook regelmatig). Nu met eigen wei kan het niet anders, maar ik wil eigenlijk ook niet anders. Ik moet dan met teveel rekening houden en voel me ook voor de rest verantwoordelijk. In mijn eentje is voor mij een stuk ontspanning, in een groep niet.

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 14:19

ikke schreef:
Zoiets ja. Utrechtse heuvelrug, Kustlijn, afsluitdijk, Noord-Oostpolder, Veluwe.

Dat zal dan wel de nodige tijd kosten, als ik zie hoeveel tijd wij kwijt waren met het intekenen van 4 rij dagen ;-) Succes!

@t Tamary: Snap helemaal wat je bedoeld. Wij gaan met paard en pony van 2 eigenaar die dus ook vaker samen lopen. Momenteel zijn we actief bezig met het draftempo naar elkaar toebregen (dus pony iets sneller, paard iets rustiger). Onze insteek is ook dat wanneer er mensen aan willen haken dat geen probleem is maar dan wel aangepast aan ons en niet andersom.. Het moet leuk blijven! En daarnaast vragen wij de paarden al aardig wat gezien de afstanden en tempo aanpassingen.

Hoeveel km willen jullie per dag rijden? Rustdagen? Hoeveel pauzes verwachten jullie te maken en welke snelheid verwachten jullie te lopen? Of zijn jullie daar nog niet echt mee bezig geweest?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 18:35

Nikitah86 schreef:
ikke schreef:

Dat zal dan wel de nodige tijd kosten, als ik zie hoeveel tijd wij kwijt waren met het intekenen van 4 rij dagen ;-) Succes!

Ik heb geen idee hoe we gaan rijden. Er zijn enkele punten waarover je soort van op voorhand een beslissing moet nemen en de rest zien we onderweg wel. Voor we gaan liggen er twee plaatsen vast (niet op datum), namelijk direkt voor en na de afsluitdijk. De rest bestaat uit een lijst mogelijkheden en opties.
Nikitah86 schreef:
Hoeveel km willen jullie per dag rijden? Rustdagen? Hoeveel pauzes verwachten jullie te maken en welke snelheid verwachten jullie te lopen? Of zijn jullie daar nog niet echt mee bezig geweest?

vier dagen rijden, dag rust. Afstanden zullen 15 - 30km per dag zijn; uitgezonderd de afsluitdijk, dat wordt ruim 40km. Een en ander is mede afhankelijk van de beschikbaarheid van een volgauto (en chauffeur) en de gekozen route.

blizzart

Re: Sterrit NVVR - Ervaringen, overleg en voorpret!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 22:07

wat is de website ervan

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 22:16

blizzart schreef:
wat is de website ervan

Website NVVR
www.nvvr.info

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 23:46

Nou, waar blijft de rest?? We weten ondertussen dat er toch wel enkele Bokkers meer zijn die het ook gaan doen..........

Simone1108

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:32

Hallo,

Niet heel fanatiek op Bokt, maar meer op het NVVR forum :D. Chief en ik gaan ook meedoen, alleen is bij ons nog erg weinig zeker. Op dit moment rij ik alleen, en dat heeft niet mijn voorkeur.

Chief en ik vertrekken vanuit Nieuw Loosdrecht, en gaan in 3 dagen naar Kootwijkerbroek, lekker relaxed, geen haast en ik hoop heel mooie gebieden te zien.

Groetjes, Simone

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:40

Simone1108 schreef:
Hallo,

Niet heel fanatiek op Bokt, maar meer op het NVVR forum :D. Chief en ik gaan ook meedoen, alleen is bij ons nog erg weinig zeker. Op dit moment rij ik alleen, en dat heeft niet mijn voorkeur.

Chief en ik vertrekken vanuit Nieuw Loosdrecht, en gaan in 3 dagen naar Kootwijkerbroek, lekker relaxed, geen haast en ik hoop heel mooie gebieden te zien.

Groetjes, Simone

Ha :wave:

Je mag best meerijden hoor, alleen dan gaat het ietsje langer duren dan die drie dagen... [BRT] Een rondje rond het IJsselmeer rijden

Simone1108

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:49

haha, ja dat zal wel, maarre helaas is hier nog geen enkele trektocht ervaring aanwezig! Door omstandigheden (onverwachte verhuizingen) moet ik nog steeds de bagagetest doen (haha), maar sta ik iig op een stal waar ik alle kanten uit kan.

Chief en ik hebben 1 keer (ook alleen) een weekend friesland (daar wonen mijn ouders) gedaan. Dat was waanzinnig, want al op vrijdag liet Chief zich rijden, in een vreemde bak, in een vreemde stal, (met koeien!)En ik was super trots op hem! Zaterdagsochtends eerst naar mijn tante gereden, helaas was die niet thuis... en in de middag een buitenrit met een meisje van die stal. Zondag rustig dagje en weer in de trailer terug. (toch 2.5 uur trailer staan voor Chief!)

Verder nog weinig buitenrij ervaring op vreemd terrein. Ga volgende maand hopelijk mijn E rijbewijs halen, en dan eens kijken hoe we kunnen plannen voor de Sterrit! Moet ook uitzoeken hoe alles werkt met vergunningen voor het rijden etc. Die zijn iig in het Goois Natuurreservaat verplicht, dus die heb ik, maar verder???

Leuk dat hier ook een topic daarover is! Groetjes, Simone

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:58

Simone1108 schreef:
haha, ja dat zal wel, maarre helaas is hier nog geen enkele trektocht ervaring aanwezig! Door omstandigheden (onverwachte verhuizingen) moet ik nog steeds de bagagetest doen (haha), maar sta ik iig op een stal waar ik alle kanten uit kan.

Chief en ik hebben 1 keer (ook alleen) een weekend friesland (daar wonen mijn ouders) gedaan. Dat was waanzinnig, want al op vrijdag liet Chief zich rijden, in een vreemde bak, in een vreemde stal, (met koeien!)En ik was super trots op hem! Zaterdagsochtends eerst naar mijn tante gereden, helaas was die niet thuis... en in de middag een buitenrit met een meisje van die stal. Zondag rustig dagje en weer in de trailer terug. (toch 2.5 uur trailer staan voor Chief!)

Verder nog weinig buitenrij ervaring op vreemd terrein. Ga volgende maand hopelijk mijn E rijbewijs halen, en dan eens kijken hoe we kunnen plannen voor de Sterrit! Moet ook uitzoeken hoe alles werkt met vergunningen voor het rijden etc. Die zijn iig in het Goois Natuurreservaat verplicht, dus die heb ik, maar verder???

Leuk dat hier ook een topic daarover is! Groetjes, Simone

Verder alleen den Treek (als je daar al door wil) en daarna niks. De hele verdere route tussen jouw plek en Uddel is vrij om te rijden.
Maar je kunt ook een paar dagen aanhaken en bij ons de laatste details afkijken voordat je zelf vertrekt :)*
Wellicht komen we voor die tijd nog wel even langs voor details. Er zijn wat stukken in de route die we even willen checken. Kaarten zijn geduldig maar op de bedachte route kwam ik al enkele wegen en bruggen tegen waar we met de paarden dus mooi NIET over kunnen! Zo is de aanrijroute naar Vreeland (en de kruising van het ARK) nog een punt van nader onderzoek.

Simone1108

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 22:14

ikke schreef:
Verder alleen den Treek (als je daar al door wil) en daarna niks. De hele verdere route tussen jouw plek en Uddel is vrij om te rijden.
Maar je kunt ook een paar dagen aanhaken en bij ons de laatste details afkijken voordat je zelf vertrekt :)*
Wellicht komen we voor die tijd nog wel even langs voor details. Er zijn wat stukken in de route die we even willen checken. Kaarten zijn geduldig maar op de bedachte route kwam ik al enkele wegen en bruggen tegen waar we met de paarden dus mooi NIET over kunnen! Zo is de aanrijroute naar Vreeland (en de kruising van het ARK) nog een punt van nader onderzoek.

Aanrijroute van Hilversum/Loosdrecht naar Vreeland is voor mij als fietser (naar Vinkenveen en Mijdrecht) wel bekend! Lijkt me ook goed te doen te paard. Het is een fietspad, met stukken berm, maar afgeschermd van de weg. Vooral veel mooie waterpartijen :D best logisch!
Ik weet niet wat je bedoeld met ARK.
Mocht je een plek nodig hebben (en evt Ruiter te paard) voor het oversteken van de A27 en het spoor bij Hilversum (zwaluwbrug in de volksmond) be my guest!!! Chief en ik hebben het vaker gedaan, en hoewel je moet afstappen en lopen, is het wel te doen!

Het lijkt me heel leuk om aan te haken, laat maar weten wanneer jullie precies in de buurt rijden! Mochten jullie Lage vuursche aandoen, er is een pannenkoekhuis daar met gelegenheid je paard in een stand te stallen! :D altijd leuk onderweg!

Groetjes, Simone

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 01:01

ARK = Amsterdam Rijn Kanaal ;)

Simone1108

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 08:18

Waratje schreef:
ARK = Amsterdam Rijn Kanaal ;)

Dank je voor de ondertiteling! :D zo zie je maar, er valt nog van alles te leren.
o ik krijg nog de zenuwen...:D In Maart wil ik proberen de eerste dag een keer proef te rijden, en ik zou nog met de bagage oefenen. Dus er is nog genoeg te doen. En kaarten kopen! :D En overnachtingen regelen (hoewel de eerste al geregeld is).

Mijn respect groeit voor de rondje-sterrit-rijders! Enorm wat een avontuur!

Groetjes,Simone

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 13:25

Simone1108 schreef:
Hallo,

Groetjes, Simone

Welkom!!
Wat leuk dat je ook gaat rijden! Ook bij ons mag je rustig aanhaken, wij rijden van Slootdorp (NH) naar Bovenkarspel, Lelystad, Ermelo en de laatste dag nog een stukje naar Kootwijk. Wij hebben wel wat langere afstanden per dag (ca 30 km per dag, laatste dag korter) en hopen op een tempo tussen de 5 en 8 km per uur. Gaan met pony voor de kar en paard onder de mens.

Ook wij gaan nog wat routepunten bezoeken omdat niet alles vanaf de kaart te lezen is.
In april willen we de eerste route als test en training gaan rijden, in maart worden er wat punten rond de Veluwe gecheckt en lelystad zal ik binnenkort eens onder mijn hoede nemen (daar woont mijn vader).
Toch een hoop (leuk!!) geregel zo'n tocht!

Succes met je E-examen dan straks!

Simone1108

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 08:54

Nikitah86 schreef:
Welkom!!
Wat leuk dat je ook gaat rijden! Ook bij ons mag je rustig aanhaken, wij rijden van Slootdorp (NH) naar Bovenkarspel, Lelystad, Ermelo en de laatste dag nog een stukje naar Kootwijk. Wij hebben wel wat langere afstanden per dag (ca 30 km per dag, laatste dag korter) en hopen op een tempo tussen de 5 en 8 km per uur. Gaan met pony voor de kar en paard onder de mens.

Ook wij gaan nog wat routepunten bezoeken omdat niet alles vanaf de kaart te lezen is.
In april willen we de eerste route als test en training gaan rijden, in maart worden er wat punten rond de Veluwe gecheckt en lelystad zal ik binnenkort eens onder mijn hoede nemen (daar woont mijn vader).
Toch een hoop (leuk!!) geregel zo'n tocht!

Succes met je E-examen dan straks!

Dank voor je welkom en je succes voor mijn E-Examen. Ik vind het heel spannend :D 3 maart is de eerste lesdag...:D in Amsterdam, dus dan heb ik meteen het ergste nederland gehad!

Qua route wilde ik meer de zuidkand aanhouden via Zeist en dan scherpenzeel en dan kootwijkerbroek, gewoon omdat je dan maximaal gebruik maakt van bos en ruiterpaden, en natuurlijk de mooiste route :D is ongeveer 20 km per dag. is met een tempo van 5km/uur ongeveer 4 uur rijden per dag. NAtuurlijk ga je de hoeveelheid km wel merken hoe verder de reis vorderd en moet ik dus niet te veel willen, je moet ook nog terplekke kijken hoe de snelwegen over gestoken kunnen worden en hoe je het beste kunt rijden. Volgend weekend even de VVV lastig vallen voor kaarten :D

Maar nu eerst aan het werk, terug in de realiteit :D

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 00:04

Ik ben aan het bedenken of ik me samen met Ronnie de Pony aan de rit ga wagen vanuit Weert.

Het plan is om telkens 2 dagen te rijden (35-40 km per dag) en dan 2-3 dagen te rusten.
Nou ja... rusten... dan ga ik tussendoor werken, want mijn collega's zijn deels op vakantie :)
Ronnie de pony kan dan lekker uitrusten.

Het blijft een gedoe om met een niet-zo-verkeersmak ros rivieren over te steken :+ , want dat gaat doorgaans middels wegen waar veel verkeer komt. Er zijn niet zoveel bruggen over rivieren (als je het vergelijkt met bruggen over kanalen). Die bruggen moet ik inplannen op tijdstippen met zo min mogelijk verkeer, en dat is meestal zondagochtend vroeg. Alleen dus een 'klein' probleempje in de buurt van Nijmegen en Arnhem. Het wordt of ENORM omrijden, of een slimme route vinden om beide bruggen binnen 1 dag te doen, op verstandige tijdstippen... puzzel-puzzel-puzzel. Ik twijfel dus nog even over de te nemen route. (Via Nijmegen / Arnhem & zonder heel veel omrijden is het toch al gauw zo'n 200 km, en dan moeten we ook nog terug, want RdP durft niet zo goed op de trailer).

Zijn er mensen die de rit gaan doen vanuit Limburg?

Simone1108

Re: Sterrit NVVR - Ervaringen, overleg en voorpret!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 08:31

Hallo,

leuk dat je ook gaat rijden! Wat een tocht en wat een lef als je pony niet helemaal verkeersmak is. Denk dat ie dat na de rit wel is!
Vanuit Limburg weet ik niet goed, wel weet ik dat er iemand vanuit Belgie gaat komen! Karina, heet ze en op het NVVR-forum staat veel informatie. Volgens mij kun je het beste ook even op dat forum kijken.

Groetjes, Simone

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:42

Hoi Simone,

Nou... verkeersmak zal wel niet lukken. Tegen beter weten in hoop ik het natuurlijk wel. Maar hij heeft nu 2x een trektocht gelopen (1x 90 km en 1x 250 km) en natuurlijk al de nodige buitenrit-kilometers, en het heeft tot nu toe geen verkeersmak paard opgeleverd, helaas.

Op de NVVR site heb ik ook al gepost, maar ik had het idee dat er meer mensen zijn die op bokt kijken.
(Misschien worden er op deze manier nog een paar niet-NVVR leden enthousiast)

Karina is wellicht een optie. Volgens mij gaat het ergens deze maand tot een treffen komen (rit door Weerterbergen). Wie weet zit er een samenwerkingsverband in?

Lastige is dat ik voor sommige routes ECHT heel VROEG moet vertrekken (rond een uurtje of 5 op zondagochtend) om op het minst drukke (= veiligste) moment de autowegen / provinciale wegen over maas, rijn & nederrijn te nemen. Die oversteken bepalen het ritme van de tocht. Mensen met een verkeersmak paard hebben die noodzaak natuurlijk niet, die kunnen wat meer 'relaxen' met hun paard. Ik kan de aandacht geen seconde laten verslappen, maar je went eraan en ach, Ronnie de Pony is zoooooo lief <3

Maar misschien zijn er meerdere mensen met stresskikkers die de tocht ook willen wagen. Die zitten dan noodgedwongen ongeveer in hetzelfde ritme ;)
*hahaha* bij deze een oproep aan iedereen van de NVVR met een niet-verkeersmak paard om mee te rijden met de sterrit :+
(Volgens mij levert deze oproep niks op, volgens mij hebben de meeste NVVR'ers ontzettend supercoole paarden)

Samenrijden levert trouwens niet perse een gemakkelijkere rit op met RdP: mijn poownie trekt zich namelijk niks aan van andere verkeersmakke paarden, het stukje 'kuddedier' is kennelijk niet zo goed in hem verankerd. Bij spannende situaties rukt hij zich los van de groep & gaat er in zijn eentje vandoor. Maar samenrijden is natuurlijk wel gezellig :j

Tot nu toe lijkt het te allemaal wel te doen qua route vanuit Weert naar Kootwijkerbroek. Enige échte hoofdbreker is het stukje Nijmegen Arnhem (2 bruggen die er nogal exotisch uitzien). Ik ga die binnenkort met de fiets verkennen, zodat ik weet wat ik aantref. De rest geloof ik allemaal wel. Die routes zet ik altijd dusdanig uit dat we nooit lang op een drukkere weg, of een weg zonder uitwijkmogelijkheden zitten. Alleen die 2 bruggen worden een uitdaging.

Ben benieuwd hoeveel Limburgers de sterrit vanuit huis gaan rijden.

Groetjes,
Daphne