Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Annemeik schreef:Omdat je paard niet genoeg vertrouwen in jou als leider heeft. Misschien wel op de grond, maar daar raak je een groot gedeelte van kwijt wanneer je er op gaat zitten.
Ga eens een schrikparcours doen, of speel met verschillende dingen.
Vintage schreef:Je zegt dat ze braaf is als JIJ er naast loopt. Wat als jij er op zit en iemand anders loopt er naast?
Hoe is je paard in de kudde?
xcomplientx schreef:Opbouwen is mijn advies, steeds een stukje verder. Desnoods een aantal meter, geef haar een snoepje en ga op moment terug als ze braaf is. Probeer het gedrag voor te blijven, door optijd terug te gaan. Volgende keer weer klein stukje verder. Beloon haar goed (snoepjes werken uitstekend en geven haar de ontspanning) Het is gewoon onzekerheid en kleefgedrag naar de kudde. Evt kun je ook eind wandelen en halverwege opstappen. Kan zijn dat ze even over dat punt heen moet dat ze nog in de buurt bij de anderen is. Lastig probleem, maar met geduld en doorzetten kom je er wel!
StalNollie schreef:ik zou persoonlijk ook niet met snoepjes aan de gang krijgen, daar kun je ook vette problemen mee krijgen,
ik zou inderdaad ongeveer maar 20 minutjes wegblijven,
maar hoe doet ze het op de weg? is ze dan kijkerig waardoor ze het mischien minder doet?