Het nieuwe jaar is weer begonnen, tijd om aan de zomervakantie te denken Ik ben wat op zoek geweest en mijn oog is gevallen op Spanje, wellicht Andalucia. Nou kan ik op internet heel veel paardrijvakanties vinden, maar ik wil gewoon een strandrit/buitenrit maken. Dus niet een hele week moeten boeken. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Zo ja, waar? Ik ben benieuwd naar de reacties. Het mooiste is natuurlijk op een PRE rijden in Spanje
ikke
Geplaatst: 04-01-11 19:38
Ah, dat klinkt al beter dan de titel Ik was al bang dat je op kippen ging rijden DIT is een echte Andalusier...........
Maar even alle gekheid op een stokje, je kunt bij veel van die toko's die je op I-net vindt ook gewoon ritten doen, zonder dat je meteen een hele week moet boeken. Kwestie van vragen.
lodewijkxiv
Geplaatst: 04-01-11 21:22
Ik weet niet wat je precies in gedachten had, maar een vriendin van mij organiseert dit soort dingen. Ze zit in Andalucia, op ongeveer 45 minuten van Granada. Het is in de Alpujarras (wel ruig berg gebied). Ze heeft voornamelijk Andalusiërs of kruisingen met. Laat me weten als je interesse hebt dan kan ik je wat contactgegevens doorgeven!
Oke, dankjewel! Ja ik zag ook in eens Andalusier kippen hahaha, nee daar hoef ik niet op te rijden
Lodewijkxiv, ik zal heel gaag de contact gegevens hebben, lijkt me super! Heel erg bedankt alvast
countrygirl
Geplaatst: 11-01-11 02:03
JokeLanting: hoi! Kan eventueel hier ook. Zelf hebben we Tennessee Walkers, maar een vriendin van ons heeft een paar Andalusiërs staan en verhuurt ze ook. Zij zit nog geen 2 km. van het strand af. Je zou (1 of meerdere personen?) hier vakantie kunnen houden en met haar paarden rijden, of, eventueel met mij meerijden op 1 van de TWH's. Die trouwens behoorlijk wat terreinervaring hebben inmiddels.
Kijk maar even op de link in m'n onderschrift. Ik kan je wel vertellen dat je hier urenlang kunt rijden zonder iemand tegen te komen. Lekker de natuur in!
En uiteraard zijn hier in de omgeving ook nog wel andere dingen te beleven, je hoeft niet iedere dag te rijden als je daar geen zin in hebt hoor )
Dankjewel countrygirl! Ik ga het bekijken. Ben heel benieuwd! Tenessee Walkers lijken me ook een geweldige ervaring, maar eerst de andalusiers, PRE niet de kippen haha
Zoek even in google op : "rutas de caballo en andalusia" of "montar caballo en andalusia" en je vindt er een hele hoop. Sommige alleen in Spaans maar ook die je in een andere taal kan aanklikken. Veel plezier op vakantie
Ja ik ben zelf ook al een tijd aant denken om naar die streek te gaan om eens te rijden of daar een lesje mee te pikken op de "echte" PRE getrainde Andalusiërs..Dat lijkt me een ervaring op zich..en toch ook wel anders dan mijn eigen spaanse bink..
ikke
Geplaatst: 18-01-11 19:47
JokeLanting schreef:
Oke, dankjewel! Ja ik zag ook in eens Andalusier kippen hahaha, nee daar hoef ik niet op te rijden
Lodewijkxiv, ik zal heel gaag de contact gegevens hebben, lijkt me super! Heel erg bedankt alvast
Ehm, andalusiers als paardenras bestaan helemaal niet. Dat zijn PRE's.
Zeker is Andalusiër een paardenras..want er zijn ook niet PRE's hoor.. PRE wil alleen zeggen: pura raza española (puur Spaans ras), en er zijn ook Andalusiërs die niet puur zijn.. Maar Andalusiër is gewoon de ras naam op zich..
ikke
Geplaatst: 18-01-11 21:08
Zapata schreef:
Zeker is Andalusiër een paardenras..want er zijn ook niet PRE's hoor.. PRE wil alleen zeggen: pura raza española (puur Spaans ras), en er zijn ook Andalusiërs die niet puur zijn.. Maar Andalusiër is gewoon de ras naam op zich..
Vraag eens na in Spanje..........
lodewijkxiv
Geplaatst: 18-01-11 21:09
Ze bestaan wel degelijk, het is gewoon precies het zelfde.
El caballo andaluz es una raza de caballo española originaria de Andalucía. En España también se le conoce comúnmente como "caballo español" y se le denomina oficialmente "Pura Raza Española" (PRE).
Grof gezegd, het Andalusische paard is afkomstig uit Andalusië, in spanje ook wel bekend als Spaans paard of PRE.
Nou moet ik zeggen dat de meeste Spanjaarden die ik ken in Andalusië het ook lekker eigenwijs Andalusiër noemen.
Van de tweede weet ik zeker dat ze ook dagtochten doen (zijn britten trouwens, dus je hoeft geen spaans te kunnen). Daar hebben het vriendje en ik in de kerstvakantie enorm veel pret mee gehad.
Ami
Geplaatst: 20-01-11 12:32
-
Laatst bijgewerkt door Ami op 20-01-23 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Mikey, bedankt! Ik ga de website eens bekijken. Inmiddels heb ik ook contact gehad met de vereniging van andalusiers in Nederland. dus wellicht komt daar ook wat uit
MoniqueB
Geplaatst: 25-01-11 13:05
Hier heb ik al verschillende ritten gemaakt. Prachtige omgeving! Ja kan per dag boeken maar ook daar je vakantie doorbrengen!
Ik lees even mee, het lijkt mij ontzettend gaaf om een weekje daarheen te kunnen en net zoals Zapata al zegt, wat ervaring op doen en misschien les te krijgen op een PRE daar.
lodewijkxiv
Geplaatst: 25-01-11 13:30
Als je googled op "rancho dos olivos" vind je een plek waar je les kunt krijgen op goed getrainde PRE's en daar kun je tevens les krijgen in klassieke dressuur.
Ja dat is zeker een mogelijkheid, hierbij de site, hij is ook vertaald in het engels. Hier zul je de meeste info wel op vinden. http://www.haciendadosolivos.es/