Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
WeCo schreef:Ik zou zeggen gun jezelf wat tijd, het is nog maar een paar dagen geleden gebeurd.
khalid schreef:ik heb dit jaar 'n arabiertje gekocht van 3 jaar. Hij kende natuurlijk ook nog niks. Om hem te leren kennen ben ik eerst in de wei gaan rijden ( gewoon rustig aan ), maar die wei had ik zo gezien natuurlijk. Mijn vader op de fiets, paard vast aan 't touw en wij naar buiten. Schrok van alles natuurlijk. Ik was bang dat hij in die fiets zou springen dus reedt toch liever los. Toen mijn moeder nog mee op de fiets ( voor 't geval ik zou vallen en 't paard ervandoor zou gaan ) en natuurlijk ging dat niet relexed. Toen de 3e keer ik maar alleen op stap, want mijn ouders hadden natuurlijk geen zin in de kou op zo'n fiets mee te gaan fietsen, en ik sta te springen om te rijden, dus ik alleen, heel voorzichtig gewoon stappen. Ik heb 2 weken lang, elke dag klein rondje gedaan. Langzaamaan wat draf erbij, en op goed plekje klein galopje. En na die 2 weken, konden we samen overal al naar toe!
Eigelijk moet je er gewoon even doorheen!
kortom plezier in hoofdletters voor ons. En dat vind ik uiteindelijk belangrijker dan de weg op, een dressuurles kunnen volmaken, figuren rijden, aangespannen vaardigheid rijden....

) , zodat ik zelf niet te gespannen werd en bleef ademhalen.