STRAO 2011 burg-haamstede

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

prisje_dw

STRAO 2011 burg-haamstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 20:36

Heey,

ik kon er zo snel nog niks over vinden op bokt..
en weet dat ik een beetje heeeeeul vroeg ermee ben.. :+ :o
maar dit jaar ga ik eindelijk meedoen met mijn eigen hafje !
en nog wat vriendinnen (:

wie doet er nog meer mee?
hoe komen jullie er allemaal?
allemaal een eigen trailer? :o

ik kom echt !
moet alleen nog even vervoer zien te regelen, vanuit noord-beveland.. |(
Laatst bijgewerkt door Revanches op 17-01-11 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Cursief verwijderd uit de tekst voor een betere leesbaarheid

kikeloris1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:44

hè pris .
Als ik mijn verzorgje heb , zoals je al wist ;p , dan ga ik lekker met je mee !! dan wordt het echt heeeeel leuk met je ,
Xxx kiki
<3

prisje_dw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 21:24

niemand meer? :o

Anoniem

Re: STRAO 2011 burg-haamstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:29

Ik weet niet of ik komend jaar ga maar ben aantal jaren terug wel geweest. Op een haflinger genaamd Spanjaard. Oud bessie maar ging nog prima.
Mijn ervaring: het was geweldig. Ik was vrij gespannen was nog nooit in zo grot groep op een vreemd paard meegeweest. En op het strand in rengalop dan moet je gewoon jezelf op je paard zien te houden en je paard laten gaan. Dat was echt kicken! Ook nog een rozet van gehad. Vorbereidingen waren ook erg leuk met pomponnetjes maken enzo om je paard te versieren.
Als mijn eigen paardje van haar rugpijn af is dan wil ik wel erg graag meedoen!

prisje_dw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 21:32

@helmoni ; leeuuukk. maar er zijn toch groepen ofzo? iig ik hoorde dat niet iedereen ging galoperen. ik doe gelukkig wel mee op m'n eigen paardje.. daar kan ik soms echt een scheiterd in zijn; vreemde paarden :o

edit; zie nu pas dat je ook in zeeland woont. :+

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:37

Ik heb in 2010 gedaan voor het eerst :D
Heb trekpaard gehuurd..
En ik vond het geweldig :D heb nu alweer trekpaard gereserveerd voor 2011 heb er nu al zin in
Het is ook een hele lange rit via bos en strand volgens mij iets van 3 uur?

Dit jaar valt stroa burg-haamstede gelijk bij stroa noordwelle hoorde ik vorig jaar, daarom had ik gelijk een trekpaard gereserveerd

Ik ga er gewoon met de auto naar toe, de trekpaarden worden daar uitgeladen, en dan krijg je er 1.
Ik woon er maar 20 min vandaan burg-haamstede
Laatst bijgewerkt door irise456 op 17-10-10 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:37

Ja je kan er ook voor kiezen om niet te galloperen ;) ik hoop ook met mijn eigen knollie mee te doen, ze is al 21 maar nog fit genoeg. alleen wat gevoelig geworden op haar rug, rij er nu ook niet op en binnenkort afspraak met fysio voor haar. dus heb gelukkig nog wel even tijd om haar topfit te krijgen :D Dus mischien kunnen we tegen de tijd van de trao wel wat afspreken ;) lijkt me erg gezellig!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:42

Jaaa strao...bruuuut!! *\o/*
Heb nu 2x meegedaan, mijn ervaring: gezellig!!
Wij hadden beide keren zadeltassen met eten en drinken (en wat flugel/boswandelingetjes hihi) mee.
Errug gezellig, en ja er wordt wel eens gegalopeerd maar nee, het mag niet. Dit omdat er soms wel 100+ paarden zijn, die wil je echt niet aan de
kletter hebben.
Alleen de voorpret is al gezellig, met de hele groep bespreken hoe de versieringen eruit gaan zien en daarna lekker een uur of 5 met de hele groep in het zadel, echt een aanrader :j

Voor mij geldt ook: als ik een paard en vervoer heb, ben ik zeker weer van de partij, hopelijk met dezelfde groep als vorig jaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:57

hihi ja toen ik meedeed met de troa kregen we zo een fles boswandeling in ons handen geduwd door iemand op een tinker met een waxjas aan en die kon bijna niet meer rechtop op zijn paard zitten, gelukkig was de rit toen bijna gedaan :P

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 23:01

Ik heb 1 keer meegedaan op mijn andalusier, dat was geen succes, die is van zichzelf al best hupsig, maar dat was echt teveel van het goede, ik had geen armen meer over, wat een stress toestand voor dat beest.....
Toen werd er dus gewoon gas gegeven op het strand, terwijl dat i.d.d niet de bedoeling was, maar als die kudde met belgen achter je aan dendert, houd je het niet meer, geen goede ervaring voor mij dus.

Dit jaar doe ik wrs wel mee, mijn dochter wil graag, ze is dan 10 en heeft al een shetje geregeld, ik rijd dan mee als haar begeleiding, op 1 van onze pony;s.
Vorig jaar ben ik wezen kijken en er is gelukkig een verschil met de keer dat ik meereed, er is nu een stop op het strand, dat brengt rust erin en ik vond dat iedereen zich goed hield aan de paar regels,het zag er relaxt uit, dus dat gaf de doorslag om dit jaar mee te doen.

Maar ik begreep dat veel belgen bij Ellemeet/Noordwelle meerijden, dat is tegelijkertijd, voor mij prima, heb het niet op die brute krachten, er rijden mij teveel mensen daarop mee die 1 keer per jaar een paard van dichtbij zien, niet echt een basis om zo'n paard onder controle te houden....

prisje_dw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 19:00

ashley1 schreef:
Jaaa strao...bruuuut!! *\o/*
Heb nu 2x meegedaan, mijn ervaring: gezellig!!
Wij hadden beide keren zadeltassen met eten en drinken (en wat flugel/boswandelingetjes hihi) mee.
Errug gezellig, Alleen de voorpret is al gezellig, met de hele groep bespreken hoe de versieringen eruit gaan zien en daarna lekker een uur of 5 met de hele groep in het zadel, echt een aanrader :j

whaha.. jaajaa hoevaak ik die verhalen wel niet heb moeten aanhoren!! :+ met je boswandelingetjes en flugels ;)
en dan was het vorig jaar nog op m'n verjaardag ook, dus kon ik niet eens is komen kijken.. |(

Citaat:
Voor mij geldt ook: als ik een paard en vervoer heb, ben ik zeker weer van de partij, hopelijk met dezelfde groep als vorig jaar!
niet dezelfde groep als vorig jaar mevrouwtje. want dat betekend dat Gwen en Pris niet meedoen,,
en ik was juist zo vastbesloten mee te doen.

en btw. je vind nog wel een paardje (;
anders ga je maar achterop. of anders ga je maar op je fietsje :') :=

xx

keetie_bijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:32

Doe in Burgh niet mee. Maar kom wel kijken en foto's maken.
Ik doe mee met Noordwelle samen met mijn verzorgfjord. En haar baasje rijdt mee op een gehuurde belg of fjord. Hebben dit jaar voor het eerst met deze strao meegereden. En toen reed ik op een huurbelg maar dat was niet echt een succes.
Het beestje was super braaf en deed geen stap verkeerd. Maar ik was zo gestressd en gespannen. Kon niet genieten ervan.
Weet nu wel dat ik gewoon alleen mijn verzorgfjord vertrouw en verder niets.
Zijn al rustig aan, aan het brainstormen over de versieringen.

gwn_deashley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:07

ik ga ook mee doen denk ik 2011 heb in 2009 mee gedaan en vond het voor herhaling vat baar:D

gwn_deashley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:10

weet iemand ook misschien of je in moet schrijven voor de strao? en waar dan?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:11

Heerlijke kleine groep in burg-haamstede. Ik vind hem persoonlijk leuker dan Noordwelle.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:24

Kan 80 paarden niet echt klein vinden.......
Zal dit jaar wel rustiger zijn omdat het samenvalt, maar ik vind het toch wel altijd heul veul paarden bij elkaar hoor.

prisje_dw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 18:14

gwn_deashley schreef:
weet iemand ook misschien of je in moet schrijven voor de strao? en waar dan?

ik heb eigenlijk geen idee? :o

prisje_dw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 18:16

mammaslamma schreef:
Kan 80 paarden niet echt klein vinden.......
Zal dit jaar wel rustiger zijn omdat het samenvalt, maar ik vind het toch wel altijd heul veul paarden bij elkaar hoor.

80 paarden zijn inderdaad wel veel..
maar het zouden er nog veel meer kunnen zijn. }>
dus vind 80 dan nog wel gaan..
als ze tenminste niet allemaal aan de kletter slaan.. |(

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:18

Vergeleken met de meer dan 150 paarden van Noordwelle is Burg-Haamstede zeker klein met "maar" 80 paarden ;)

prisje_dw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 18:20

HorseTopShop schreef:
Vergeleken met de meer dan 150 paarden van Noordwelle is Burg-Haamstede zeker klein met "maar" 80 paarden ;)

haha, ;)
ik vind er eigenlijk niks ergs aan,,
dat strao burg-haamstede 'klein' is. :+
vind 80 paarden al wel genoeg hoor.. :o

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:20

prisje_dw schreef:
HorseTopShop schreef:

haha, ;)
ik vind er eigenlijk niks ergs aan,,
dat strao burg-haamstede 'klein' is. :+
vind 80 paarden al wel genoeg hoor.. :o

Uhm, ik heb nergens gezegd dat het erg is. Sterker nog, ik zei dat ik het juist fijner vind ;)

HorseTopShop schreef:
Heerlijke kleine groep in burg-haamstede. Ik vind hem persoonlijk leuker dan Noordwelle.

prisje_dw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 18:23

@horseTopShop.

haha, ik bedoelde het ook niet l-ullig ofzo hoor. :o
ik denk at de meeste het wel fijner vinden. ;)

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:36

Het grote verschil is, dat Noordwelle vrijwel alleen trekpaarden heeft bij de strao, een enkel warmbloed paard daargelaten, ze een lange rit naar het strand hebben in vergelijking met Haamstede, dan hangt menig tong al op hun knieen, gecross zal je dan ook vaak niet hebben......

Hier in Haamstede zie ik nogal veel ruiters erop zitten, die mij te weinig(strand) ervaring hebben, op warmbloed paarden en pony;s , je houd je hart vast als die ongeleide projectielen van kiet gaan........

Ik zorg i.i.g dat ik uit de buurt van dat zware spul ben, heb genoeg aan mezelf en dochter om op te moeten letten.
Versieren doe ik zelf niet aan, als de pony's geschoren zijn, denk ik eerder aan een dekentje om, kan berekoud zijn en er zijn best wat plekken waar je stilstaat..

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:41

Ben ik niet met je eens. Noordwelle heeft voor een heel groot deel warmbloeden erbij zitten. Dit is een foto van Serooskerke van dit jaar. Er reden vrijwel alleen maar trekpaarden mee. Net als in Haamstede.

Afbeelding

En hier Noordwelle van dit jaar:
Ik zal nog ff zoeken naar meer foto's.

Afbeelding

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:47

Nog een keer Noordwelle:

Afbeelding