Even mijn verhaal van gister en hoe jullie er tegen aan kijken (als er al zo'n topic is, dan hoor ik het graag!)
Gister ging ik met mijn ietwat overspannen paard naar het bos. De reden dat ze zo overspannen was was een buitenbak met een shovel, een minikraan, een man met een zaag, spelende kinderen op een trampoline en weet ik veel wat allemaal. Dus ik dacht: ga maar even bos in, stoom afblazen.
Ik rijd fijn op een relatief breed ruiterpad en ik zou net aanspringen in een galopje toen er een grote bruine blaffende hond op ons af kwam rennen. Nou weet ik dat mijn lieverd daar normaal niet op reageert maar nu toch wel. Dus we maakten wat rare sprongen en ik heb wat gevloekt. ... en toen pas gingen de eigenaren van de hond de hond roepen. Die kwam niet direct.
Die mensen hadden me gezien en ik had hen gezien, nog voor ik echt ging aanspringen in galop.
Ik vroeg aan hen waarom ze die GVD hond niet bij zich konden houden. En toen begonnen zij op mij te vloeken en te tieren! Het ging nergens meer over. Op een gegeven moment bleek dat
a. het ruiterpad openbaar is dus dat zij daar mogen wandelen.
b. de hond mag los in het bos
c. ik moet mijn paard onder controle hebben en heb daar de verantwoordelijkheid over
d. zij hebben de verantwoordelijkheid over hun hond.
e. de man werkte zelf bij Staatsbosbeheer (!!!!!!
)Daar heb ik het met die mensen over gehad en uiteindelijk is het gesprek relatief positief afgerond
. Maar ik ben toch zwaar geirriteerd!
nou werkt de mannelijke eigenaar van die hond bij Staatsbosbeheer. Datzelfde Staatsbosbeheer predikt hier op het eiland dat je je hond onder appel moet hebben maar meneer heeft dat zelf niet. Sterker nog, loopt op mij te tieren dat ik mijn paard maar onder controle moet hebben! Serieus... daar zakt bij mij de broek van af.
Hoe is dit bij jullie en wat vinden jullie van dit verhaal?

. Toch fijn dat hij de moeite nam jou op te sporen en zijn excuus aan te bieden. Je vraagt je toch af waarom die man zo ontzettend vreemd reageerde. We zouden eigelijk een cursus zelfverdediging te paard moeten leren met z'n alle. wat te doen als je word aangevallen?