Vakantie met eigen paard op de veluwe. WAAR ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ramira

Vakantie met eigen paard op de veluwe. WAAR ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 22:31

Hallo allemaal,

Ik weet dat er heel veel toppics zijn met deze vraag maar heb nog niet de juiste locatie gevonden.

We willen met een groepje op vakantie, nu willen we het liefst naar de veluwe omdat we dat toch wel de mooiste omgeving vinden.
We hebben allemaal een eigen paard op een iemand na. Het zou dus ook nog leuk zijn als we een paard konden huren, maar hoeft niet per se.

Verder lijkt het me echt onwijs leuk om in een omgebouwde oude boerderij of iets dergelijks te slapen, maar vind iets moderners ook niet erg.
We zijn allemaal geen campingfanaten dus in de tent is geen optie.

Ook willen we niet te ver van het bos zitten, en ik zou het leuk vinden als je bijv. ook ergens met je paard het water in kan. Een meertje of iets.

De paarden moeten stalling en eventueel weidegang hebben ligt eeraan in welke periode we gaan, en moeten in ieder geval ergens naar buiten kunnen bijv. in paddock.

Hoor graag jullie ervaringen, als jullie nu nog een leuke aanrader weten buiten de veluwe hoor ik het ook graag.

Hoop dat ik niet te veel eisen stel maar wil wel lekker op vakantie kunnen zowel ik als mijn paard moet kunnen genieten.

groetjes Chantal

ZusJacobs

Re: Vakantie met eigen paard op de veluwe. WAAR ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:35

De kleine pol (in otterlo) zit erg dicht bij de heide, ontzettend leuke kleinschalige stal. Je kan kiezen tussen paard dag en nacht op paddock (elke dag krijg je 4 uur weidegang tot beschikking, veel gras staat er), of met stal erbij (je krijg sowieso een stal).
http://www.dekleinepol.nl/

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 08:09

www.campingboszicht.nl

Hier kun je overnachten in de boerderij. Erg sfeervol :j
Voor de paarden is er een stal en/of een wei beschikbaar.
Voor de wei is geen limiet qua tijd. Je kunt ze buiten zetten wanneer je wilt en binnen halen wanneer je wilt aangezien je de wei niet hoeft te delen met andere gasten.
Aan het eind van de straat (aan beide kanten) rij je zo de bossen in en de Veluwe op.

Ik vind het zelf een super locatie en kom er ook al jaren.
Het is geen grote camping met veel faciliteiten, maar met de paarden is die rust gewoon ideaal.

De eigenaren zijn ook hele fijne mensen, iets wat zeker niet onbelangrijk is.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 08:19

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 08:23

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 10:27

In de categorie Buiten de Veluwe :D
Misschien is ons vakantiehuis iets voor jullie, het voorhuis van onze boerderij, geschikt voor maximaal 8 personen. Stalling en onbeperkte weidegang (ook in de winter!) aan huis. Volop uitrijmogelijkheden en een zwemplas (echt diep, dus echt zwemmen maar aan de randen gewoon doorwaadbaar) in het bos.
Mogelijkheden om voor de gevorderde ruiter/amazone gebruik te maken van een van onze eigen paarden.
Voor meer informatie: www.peelhoven.nl

marleen110

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:30

ik ben dit jaar bij www.bedenstal.nl geweest, echt een aanrader!!!

lekker dicht bij het bos, paardjes hebben een mooie grote wei en elke dag een schone stal,
ontbijt word in het huisje gebracht, echt genieten!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 22:45

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 22:47

X
Laatst bijgewerkt door Radiostilte op 13-07-23 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 22:49

carley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:24

Silence schreef:
http://www.campingboszicht.nl

Hier kun je overnachten in de boerderij. Erg sfeervol :j
Voor de paarden is er een stal en/of een wei beschikbaar.
Voor de wei is geen limiet qua tijd. Je kunt ze buiten zetten wanneer je wilt en binnen halen wanneer je wilt aangezien je de wei niet hoeft te delen met andere gasten.
Aan het eind van de straat (aan beide kanten) rij je zo de bossen in en de Veluwe op.

Ik vind het zelf een super locatie en kom er ook al jaren.
Het is geen grote camping met veel faciliteiten, maar met de paarden is die rust gewoon ideaal.

De eigenaren zijn ook hele fijne mensen, iets wat zeker niet onbelangrijk is.

zeker leuk (vlakbij mij ;) en dicht bij een pannekoekenhuis! heel leuk om naar toe te rijden!
en als je gaat: Galopeer over de tunnekes weg ;))

ramira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 21:23

hey hey, bij camping boszicht ben ik al een keer een weekend geweest, heb toen zeker genoten en hou dit ook in mijn achterhoofd :P

MarEd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:59

Joepie,

Weer wat adresjes gevonden om binnenkort een keer een trektocht te maken.
Op deze manier kan ik ooit nog een keer heel NL door :D

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 21:45

Ligt de KNHS niet bij de veluwe??:$:$
Die hebben instructieweken waar je veel van leert!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:54

lovebelly schreef:
Ligt de KNHS niet bij de veluwe??:$:$
Die hebben instructieweken waar je veel van leert!

Het Federatiecentrum bij Ermelo ligt op de Veluwe, ja. Maar volgens mij kun je daar geen paarden huren en voldoet het verder ook niet helemaal aan de omschrijving van TS.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:35

ramira schreef:
hey hey, bij camping boszicht ben ik al een keer een weekend geweest, heb toen zeker genoten en hou dit ook in mijn achterhoofd :P

Is echt heel leuk!
Als je met een groepje bent kan je ook de boerderij huren!
Wij doen dat jaarlijks met 6 meiden en is helemaal top!
Ook kan je een paard huren van de eigenaar en je bent binnen no-time op de Veluwe trail!

edit: ik moet eerst lezen.. iemand heeft dit al gezegd!
Anyway.. maakt wel duidelijk dat et echt een toplocatie is voor weekendjes weg met je paard!

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:30

En hier nog een Camping Boszicht ganger. :D
Ik ben daar nu een aantal keer geweest, superleuk! De eerste keer sliepen we in blokhutten en de keren daarna hadden we de boerderij gehuurd. Heel gezellig, zeker een aanrader. De paarden hebben het ook super daar, stonden overdags lekker op het land en 's nachts op stal.
Je kunt er ook heel leuk buitenrijden, maar je kunt ook gewoon in de (binnen)bak rijden op de manege in de straat (in overleg). Ik heb dat ook een keer gedaan, volgens mij vanwege slecht weer, maar het is iig fijn dat die optie er ook is.
De eigenaren van de camping zijn ook echt heel vriendelijk, daar hebben we vaak tot 's avonds laat wat mee zitten drinken bij de boerderij. Ze waren zelfs een keer een aantal nachten weg en vroegen ons toen om het campingbeheer even over te nemen (was heel rustig toen) en voor hun paarden te zorgen. We mochten ze zelfs gewoon mee het bos in nemen, heel aardig. :)

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 00:20

ZusJacobs schreef:
De kleine pol (in otterlo) zit erg dicht bij de heide, ontzettend leuke kleinschalige stal. Je kan kiezen tussen paard dag en nacht op paddock (elke dag krijg je 4 uur weidegang tot beschikking, veel gras staat er), of met stal erbij (je krijg sowieso een stal).
http://www.dekleinepol.nl/

hier ben ik dit jaar met pasen een weekend geweest, echt een aanrader!
De mensen zijn echt heel erg aardig, en je hebt er goede uitrij mogelijkheden.
Wij sliepen in het bed en breakfast gedeelte wat erg goed beviel. We zijn ook nog een keer met de bus naar ede geweest wat ook erg leuk en goed te doen was. :D

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 00:24

Ik had vorig jaar exact dezelfde vraag als jij. Wij zijn uiteindelijk naar Stal de Verloren Beek gegaan. Ligt in Emst/Epe. Mooie bosrijke omgeving, paarden staan zeer luxe in een mooie wei 24/7 of in een hele grote box.
Of er water in de buurt is, zou ik niet weten.
De eigenaresse heeft een tinker en een paar schwarzwalder fuchs paarden, wellicht zou je contact kunnen opnemen om te vragen of de mogelijkheid bestaat daar (onder begeleiding) een rit op te maken?

Je slaapt in een wagenschuur; erg luxe! TV, etc allemaal aanwezig. Ik had het er erg naar m'n zin! En zeer goed betaalbaar!

http://www.staldeverlorenbeek.nl
Zie ook een fotootje in mn profiel (galopfoto in persoonlijke gedeelte)

jemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:24

En nu de mooiste of in ieder geval de gezelligste:
http://www.de-witte-hoeve.nl (Hoenderloo)
Ben er meerdere malen geweest, gastvrijheid voor ruiter en paard straalt er vanaf. En bij de ingang van het Nationaal Park.

J

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:34

Ik heb dit vorig jaar gedaan en dit jaar gaan we zeker weer :)

Wij gaan naar epe bij jachtlust (camping, paard op 10 meter afstand bij de boer waarvan die camping is).
Het is zeer goedkoop je bent binnen 100 meter in het bos en je paard staat heel erg dichtbij. Je kunt er verder ook gebruik maken van de buitenbak en je kunt zelf bepalen hoe je paard komt te staan. Buiten, binnen dat mag je zelf weten. Je kunt dus ook bepalen waar je paard op het land staat en of deze alleen staat of met anderen. Er is vrij gebruik van ruwvoer, de paarden krijgen de hele dag door water. Als je meer informatie wilt dan kun je me wel pb'en.

Heel veel plezier alvast want het is zeker iets dat je gewoon niet wilt missen!

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:35

Was hier ook al even naar op zoek, dus even een stipje hier :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:36

jemmen schreef:
En nu de mooiste of in ieder geval de gezelligste:
http://www.de-witte-hoeve.nl (Hoenderloo)
Ben er meerdere malen geweest, gastvrijheid voor ruiter en paard straalt er vanaf. En bij de ingang van het Nationaal Park.

J

Nou, die ingang is nog een stief kwartiertje lopen, door Hoendeloo heen. Cor zit toch echt aan de andere kant van het dorp.
Voor de rest niks mis met Cor, maar als pal naast "het Park" zitten een issue is, dan moet je toch echt in Otterlo zijn; daar zit een toko pal naast de ingang. Officieel geen paardenstalling, maar in overleg is er wel weiland beschikbaar.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:38

met de zomer instructieweken van de KNHS (ermelo) ga je met allround in iedergeval, ook op buitenrit, en daar is een diepe plas, waar je met je paard ik kan\mag\ga..
ik weet alleen niet hoe ik het buitenrij gebied moet noemen :P ik weet niet of je hiet wat aan hebt.. want je kan dan daar in de buurt overnachten enzo, en dan heb je wel een plas :+ whahaha
Nee, mijn ouders gaan vaak naar Stroe..
ik zal nog wel een x vragen aan ze, hoe het heet, als je intresse hebt.. (Pb maar dan)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:43

Ik ben bij http://www.hogenboomvakantieparken.nl/d ... ct_id=6827 geweest was echt een top vakantie. Voor paard ideaal lekker hele dag op de weide (in eigen weiland) en mooie omgeving om te rijden en idd er zijn ook paarden te huren. Er zitten ook 2 rijbakken bij en veel mogelijkheden.

Er zijn losse huisjes te huur maar ook caravan's ook kan je een tent neerzetten. Van alles is mogelijk.
Er zit ook een zwembad bij :D.